in eentje naar naturistencamping

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Jo013
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 aug 2023, 23:34

in eentje naar naturistencamping

Bericht door Jo013 » 23 feb 2024, 09:31

Hallo Allen,

Ik ben 24 jaar en zou graag een keer naar een naturistencamping gaan maar heb niemand om mee te gaan.
Ik heb zelf geen kampeer spullen en aangezien je bij campings vaak huisjes hebt voor meerdere personen is dat heb ook niet helemaal.
Ik ga wel eens naar een sauna, en dat is prima maar wil dit ook een keer proberen.

heeft iemand tips of denkt hier zelf ook wel eens over na?

Jorik96
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 sep 2022, 08:39

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Jorik96 » 23 feb 2024, 10:42

Hey!
Ikzelf wil ook wel eens gaan, of een keer een dag bezoek. Alleen is zeker spannend, mensen uit je omgeving vinden blijft lastig, waar kom je vandaan dan.

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Eilko » 23 feb 2024, 13:00

Hallo nieuwelingen,

Alleen gaan is altijd spannend, maar als je de vaste bezoekers van dit forum leert kennen en je gaat dan eens naar een kampeerweekend dan heb je de eerste drempel al genomen. En ik kan je beloven: achteraf blijkt dat enorm mee te vallen!

Mijn eerste keer naar een kampeergroep met nieuwe mensen was zo'n 25 jaar geleden. Ik was al lid van een voorloper van deze vereniging (de Yo!) maar toen ze in de buurt kwamen kamperen dacht ik: "Als ik nu niet ga dan komt het er nooit van". En ik heb er geen seconde spijt van gehad!

Hier zie je alle kampeerweekenden van JAN:
https://wijzijnjan.nl/calendar/agenda/

Ik zou zeggen: kijk wanneer de groep bij jou in de buurt komt en kom eens op dagbezoek langs. Ruim voordat een kampeerweekend begint, wordt ie op het forum hier genoemd en kun je zien wie zich aangemeld hebben. Dan weet je vooraf ongeveer wat je kunt verwachten. Trek de stoute schoenen uit en kom gewoon eens kijken op een kampeerweekend :)

tomab
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2018, 14:57

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door tomab » 23 feb 2024, 16:32

Hey!

Ik ben twee jaar geleden voor het eerst op Elsendorp geweest. Je hebt daar relatief goedkope trekkershutjes die je voor een of twee nachtjes kan huren. Leuk om eens uit te proberen en fijne sfeer daar, ook voor eenlingen 😊

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 575
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Eystaring » 23 feb 2024, 17:48

Helaas moet je steeds vaker al wel nfn lid zijn oo campings.

Ben je geen nfn lid en wil je een keer een dag kennis komen maken met JAN dan is dat vaak wel te regelen met de desbetreffende camping

Vincent82
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 feb 2019, 00:49
Locatie: Hengelo

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Vincent82 » 23 feb 2024, 19:12

Hallo allemaal,

Het is inderdaad een stap als je alleen ergens naartoe gaat, bijvoorbeeld naar de sauna of camping.
Maar je moet zomaar denken in jouw situatie, je bent niet de enigste. 😉

Twee en drie jaar geleden ben ik ook naar Elsendorp (een lodge) geweest en dat is mij goed bevallen. Je leert meerdere alleengaande mensen kennen en je kunt afspreken om een hapje met iemand te gaan eten.

Ik zeg het maar zo:
Je moet die dagen wel wat onder handen hebben en je ook realiseren als het weer tegenzit, je er ook op uit kunt in de omgeving.

Ga zelf komende Hemelvaartsweekend (lodge) voor de derde keer naar Elsendorp. 🙂👍

Ja, naar de NFN-lidmaatschap wordt zeker vaker naar gevraagd.
Bij Flevo Natuur moet je zelf voor een dag Wellness de digitale of papieren pas laten zien om het terrein te betreden.

Groeten,
Vincent

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Jos » 23 feb 2024, 22:41

De redenen die Vincent noemt om naar een naturisten camping te gaan (je ontmoet andere alleengaanden, samen eten), daarvan ben je verzekerd wanneer je met een weekend van JAN meegaat. Je mag helemaal jezelf zijn, je wordt geaccepteerd zoals je bent, je kan samen zijn met anderen, maar ook jezelf even terugtrekken met een boek. Er wordt gezamenlijk gekookt, maar je bent echt niet verplicht om hieraan mee te doen.
Het klinkt vreemd, maar als je graag het naturisme wilt leren kennen, maar het toch wel spannend vindt, dan maakt een groep het gemakkelijker dan wanneer je alleen gaat.

rudeshhg
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2023, 09:14

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door rudeshhg » 17 mar 2024, 15:44

Hey, waar kom je vandaan. Ik wil zelf ook graag kennis maken met naturistencampings. Ik ben 24 dn kom uit drenthe.

Arvie
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 jun 2023, 18:49

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Arvie » 17 mar 2024, 16:44

Ik zou deze stap ook graag nog ns zetten. Maar liefst met iemand die ik al ns ontmoet heb. Dan voelt het niet als alleen gaan😇.

Meer Brabanders hier?
Liefhebber massage zwemmen sauna. Leuk als je reageert!

JeffreyF
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2018, 13:49

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door JeffreyF » 24 mar 2024, 13:29

Arvie schreef:
17 mar 2024, 16:44
Ik zou deze stap ook graag nog ns zetten. Maar liefst met iemand die ik al ns ontmoet heb. Dan voelt het niet als alleen gaan😇.

Meer Brabanders hier?
Ja zeker! omgeving Breda

Arvie
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 jun 2023, 18:49

Re: in eentje naar naturistencamping

Bericht door Arvie » 24 mar 2024, 14:21

Hey Jeffrey! Mail me massagemaatjedb@yahoo.com
Liefhebber massage zwemmen sauna. Leuk als je reageert!

Plaats reactie