Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 21 feb 2010, 10:16

Iemand inspiratie hoe dit probleem dit keer opgelost moet worden? Ik geloof dat ik er doorheen ben...

10 maart stopt degene van wie ik internet opvang met het doorgeven van het signaal.
Binnenkort geraak ik dus in een zwaar sociaal isolement... ;)

De Vodafoon dongel heeft hier geen bereik, niet eens GSM.
De dongel van KPN alleen GSM, dus supertraag (echt, gewoon 1 blinde UMTS-vlek in Nederland, precies boven mijn huis).
Mobiel internet van XS4All maakt gebruik van het netwerk van KPN, dus hetzelfde verhaal.
Alle maarliefst 20 (!!) ADSL-aansluitingen die in mijn gehele 'dorp' mogelijk zijn, zijn natuurlijk bezet. ADSL aanvragen en ook daadwerkelijk krijgen lukt alleen als heel toevallig net iemand heeft opgezegd. :S
Internet via de kabel is onmogelijk, want geen kabel.

Zijn er nog meer mogelijkheden? Heeft iemand een idee?
En hoe werkt het en wat kost het...??

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 21 feb 2010, 10:31

Heb zojuist via XS4All ADSL aangevraagd, eens kijken hoe dat uitpakt. Ze schijnen een heel goede service te hebben...
Ik heb ook al meerdere keren via Het Net (want een stuk goedkoper) ADSL aangevraagd, maar vervolgens hoorde ik nooit meer wat. Blijkbaar allemaal wat te ingewikkeld voor ze, hoe dat met mijn adres zit...
Ben benieuwd.

Maar, andere tips van harte welkom!! (want ik heb er geen vertrouwen in dat dit goed gaat)

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Marcel » 21 feb 2010, 10:50

Sorry Karin, maar Het Net bestaat niet meer, -in die zin dat je geen abonnementen meer kunt afsluiten- is opgegaan in KPN.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 21 feb 2010, 11:21

Nouja, Het Net was altijd al van KPN, alleen de merknaam is nu verdwenen....
M'n laatste 'Het Net'-aanvraag was inderdaad al bij KPN, maar niks veranderd, ook nooit meer wat van gehoord...
Top-service! Zelfs even bellen of mailen dat het niet kan, is blijkbaar al teveel gevraagd.

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Maarten de Vries » 21 feb 2010, 12:06

Hoi Ka,

Ter info. XS4all is ook een 100% KPN onderneming.

Ik weet niet hoe dat wettelijk zit maar KPN heeft volgens mij de plicht om iemand een telefoon aansluiting te geven tegen een (niet te hoog) aansluit bedrag.

is er intussen ook niet zoiets voor internet aansluitingen?

Alternatief, kom naar de Birk. Daar is internet :-)

Succes,

Groetjes,

Maarten

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Eilko » 21 feb 2010, 12:11

adsl aansluitigen laten aanleggen op een plek dat geen normaal (bij de gemeente bekend) huisadres heeft is vrijwel onmogelijk.
(Vergelijkbare problemen spelen bij het leggen van een adsl verbinding naar een transformatorhuisje...)

Ik denk dat zo'n probleem door de camping opgelost zou moeten worden. Kan de camping geen providertje spelen? Maar of dat kosten-technisch een beetje aantrekkelijk kan, dat weet ik niet..

Een duurder alternatief: Internet via de satelliet...

Gebruikersavatar
michiel
Vriend(in) van JAN
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 sep 2008, 16:45

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door michiel » 21 feb 2010, 12:54

Karin,

Ik dacht dat ik laatst hoorde op de radio dat bij jullie Glasvezel (van KPN) volledig operationeel was. Gebruik dat nu zelf ook sinds een 2 weken en dat bevalt prima.
Weet natuurlijk niet of de camping onder dit gebied valt!

Michiel

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 21 feb 2010, 15:37

[QUOTE=Maarten de Vries;19374]Ik weet niet hoe dat wettelijk zit maar KPN heeft volgens mij de plicht om iemand een telefoon aansluiting te geven tegen een (niet te hoog) aansluit bedrag.[/QUOTE]
Een telefoonaansluiting kan ik ook wel krijgen, geen probleem... maar die hoef ik niet. ;)

[QUOTE=Eilko;19375]adsl aansluitigen laten aanleggen op een plek dat geen normaal (bij de gemeente bekend) huisadres heeft is vrijwel onmogelijk.
[/QUOTE]
Sinds een klein jaar, is heeft elk huisje alhier een officieel eigen gemeente huisnummer... dus dat speelt op zich niet. Er zijn hier best mensen zat met ADSL, maar er zijn dus maar 20 aansluitingen voor het hele gebied. Het is dus fysiek wel mogelijk, maar op maximaal 20 adressen tegelijk.

[QUOTE=michiel;19376]Ik dacht dat ik laatst hoorde op de radio dat bij jullie Glasvezel (van KPN) volledig operationeel was.[/QUOTE]
Binnen de bebouwde kom wel ja, maar ik woon zo'n 12 km buiten de bebouwde kom... ;)

Het park is al een paar jaar bezig met het proberen op te zetten van eigen internet, maar telkens als het bijna rond lijkt te zijn, komt er weer wat tussen. De laatste keer was het geloof ik Staatsbosbeheer die het plaatsen van de mast tegenhoudt. Daar ga ik dus maar niet op wachten...

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door TuuronTour » 21 feb 2010, 23:40

Een vraagje voor de duidelijkheid: waarom stopt het signaal? Was de buur het zat dat je meelift op het signaal, of gaat hij weg?
Kan je in het laatste geval niet zijn ADSL-verbinding overnemen, of vragen waar het vandaan komt?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 22 feb 2010, 08:46

Het maffe is, ik ken die persoon niet eens, maar ik betaal er wel netjes voor.
Er hangt een briefje op het prikbord bij de brievenbussen dat zijn signaal stopt. Waarom weet ik niet eens.
Ik zou inderdaad eens kunnen vragen wat precies de reden is.

Ik weet dat een ADSL-verbinding hier verhuizen van de ene kavel naar de andere ooit al eens (met veel gedoe) gelukt is.

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Maarten de Vries » 22 feb 2010, 09:37

Hoi Ka,

Stuur je wel even een e-mail met het telefoonnummer van die lui. Had ik nog in mijn contactpersonen staan.

Groetjes,

Maarten

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 22 feb 2010, 13:33

Nou... de aanvraag bij XS4All is in ieder geval in behandeling, want ik heb al een afspraak voor het installeren van de tijdelijke draadloze verbinding (dongel-achtig iets lijkt me).
Benieuwd of dat ADSL er ook nog van komt...

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door TuuronTour » 22 feb 2010, 23:49

Zomaar een idee: verzamel handtekeningen van mensen die ook ADSL willen en stap ermee naar KPN of ze een volwaardige aansluiting kunnen regelen. Dat soort acties worden wel eens met succes gehouden door kleine dorpjes in het buitengebied.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Help? Over een paar dagen geen internet meer...

Bericht door Karin » 23 feb 2010, 09:30

Hmmmz... ik gok dat ik wel 20 bejaarden mee krijg, als ik geluk heb.
En dan is het ook nog zo dat de meesten momenteel in Spanje aan het overwinteren zijn. ;)
Nee, de bewonersvereniging zit er al op, een grotere achterban zul je niet kunnen krijgen. Maar het vlot gewoon niet zo... :(
Het is helaas niet de eerste keer dat ik hiermee zit... (de 3e, om exact te zijn) en ach, het is altijd nog goed gekomen op de één of andere manier. Dus eens kijken waar ik dit keer terecht kom. :)

Plaats reactie