Aanrijding met motor

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Aanrijding met motor

Bericht door Karin » 24 apr 2010, 23:34

Aanrijding met motor (geschreven 16.00 uur)

Nee, niet ik met mijn motor gelukkig, maar de grappig bedoelde kreet 'rij maar mee op de trekhaak' heeft voor mij vanaf vanmiddag een erg bittere bijsmaak.

Ik was op zo'n 300 meter van mijn bestemming in Baarn, toen de auto die voor mij reed remde omdat de auto voor hem afsloeg. Waarop ik natuurlijk ook remde. Vlak daarop een klap achterop mijn auto, en op het moment dat ik in mijn spiegel kijk zie ik een motor liggen. Oh nee...! een motorrijder!
Ik ben uit mijn auto gesprongen, naar achter gerend, en daar lag hij, schuin op z'n zij net niet onder de auto. Ik ben gelijk op mijn knieën bij z'n hoofd gaan zitten, hoofd (met helm) op schoot, en 112 gebeld.

Niet veel later was de politie er. Inmiddels was er ook een passerende neuroloog, en nog wat mensen die hielpen de man in z'n positie te houden. En even later stopte er ook een passerende huisarts.
Het duurde erg lang voor de ambulance er was. Deze bleek van uit Amersfoort te moeten komen, omdat in Baarn een balkon ingestort was, en daar ook al 3 ambulances heen waren.
Ook te traumahelikopter was inmiddels onderweg.

De man was overigens al die tijd goed aanspreekbaar, maar had flinke pijn. Hij zat met z'n zij over mijn trekhaak gespiest... Hij hing dus met z'n zij min of meer in die schuin positie aan mijn trekhaak.

Uiteindelijk is de de trekhaak 'uit' de man gehaald doordat de brandweer een soort luchtkussen en rubberen blokken onder m'n auto gelegd heeft, de banden leeg heeft laten lopen, en de wielen eraf wilden halen, om zo de auto te laten zakken en de man los te maken zonder hem al te veel te bewegen.
Hierna, dat was inmiddels zo'n 2 uur na het ongeval, is de man uiteindelijk afgevoerd naar het AMC.

Hierna volgde het sporenonderzoek, wat nog een hele operatie is. Toen dat afgerond was, werd het bloed van de weg en mijn trekhaak gespoten. Zijn mijn banden weer opgepompt en mijn wielen weer vastgezet. En mocht ik na controle of mijn remlichten wel werkten en ik nog een blaastest gedaan had (P van Prima natuurlijk) eindelijk de laatste 300 meter naar mijn eindbestemming afleggen.

Deurtjes aan de achterkant gekreukeld, en flinke krassen en deuken aan beide kanten van de apparatuur waar mijn auto mee stabiel gehouden is. Die is dus totall los. Maarja, dat is het ergste niet.

Ik hoop dat de man het overleefd, en natuurlijk het liefst dat het héél erg meevalt.


Update 17.35 uur:

Zojuist de vrouw van de motorrijder gesproken. De man heeft een gebroken heup, een verbrijzeld bekken, een verbrijzelde wervel, een schouder uit de kom en een gescheurde milt. En natuurlijk een flinke wond aan z'n buik/zij waarmee hij over de trekhaak hing.
Hij wordt momenteel geopereerd.


Linkjes op internet:
http://www.nufoto.nl/fotos/140295/motor ... baarn.html
http://www.nufoto.nl/fotos/140292/motor ... baarn.html
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... tweg-Baarn
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/236586

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

Aanrijding met motor

Bericht door PeterH » 25 apr 2010, 07:22

Amai. Dat is nogal een verhaal. Ik heb juist van deze week m'n motorrijbewijs...
Normaal gezien mag je het hoofd, (dacht ik) niet bewegen na een aanrijding, maar hopelijk komt alles goed. Veel succes met het verwerken hiervan.

Knap van je dat je zo koelbloedig gebleven bent.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Aanrijding met motor

Bericht door Marcel » 25 apr 2010, 10:37

Kan niet anders dan me bij Peter aansluiten, sommige mensen moeten kennelijk alles meemaken, sterkte Karin!!

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Aanrijding met motor

Bericht door Martijn B » 25 apr 2010, 10:42

Wat een vreselijk verhaal. Gelukkig heb jij niks aan dit ongeluk kunnen doen.

Voor de motorrijder is het te hopen, dat hij weer helemaal herstelt. Maar dat zal wel enige tijd vergen.
Je auto is gelukkig maar een materiële kwestie al zou het in het geval van jouw auto moeilijk worden om voor de dagwaarde een vergelijkbaar exemplaar terug te kunnen kopen. Is je auto technisch total-loss of economisch?

Sterkte de komende tijd met het verwerken van deze ingrijpende gebeurtenis.

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Aanrijding met motor

Bericht door Eilko » 25 apr 2010, 20:30

'k Heb wel met verbazing naar een van die filmpjes gekeken. Aan de zijkant is de auto met stangen gestabiliseerd, dat lijkt mij nou niet direct de meest doeltreffende methode. In zo'n deur ontstaan gemakkelijk extra deuken, wat weer instabiliteit tot gevolg heeft. En dat terwijl de punten waar de auto in een garage op de brug opgetild wordt, zo gemakkelijk te bereiken zijn.....

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Aanrijding met motor

Bericht door TuuronTour » 25 apr 2010, 22:15

Kan me voorstellen dat je steeds zal terugdenken aan het ongeluk als je de achterdeuren van je auto opent :(. Sterkte de komende tijd!

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Aanrijding met motor

Bericht door Marc v G » 26 apr 2010, 09:23

Oef, wat een verhaal! Ik hoop voor de motorrijder dat alles weer goed gaat komen. En jij ook Karin, het zit je niet mee!
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Aanrijding met motor

Bericht door Anja » 26 apr 2010, 10:32

Brrrr....krijg kippenvel van je verhaal!! My goodness! Sluit me bij bovenstaande reacties aan; hoop voor de motorrijder dat hij geen blijvend letsel heeft opgelopen (hoewel...verbrijzelde wervel...) en voor jou sterkte met het verwerken het hele gebeuren! Tis niet niks.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Aanrijding met motor

Bericht door Karin » 26 apr 2010, 11:08

Zijn vrouw weer gesproken. De verwachtingen op dit moment zijn dat hij nog wel zo'n 3 maanden in het AMC zal liggen, en daarna zeker 1 tot 1,5 jaar zal moeten revalideren...
Hij gaat komende week nog 1 of 2 keer geopereerd worden.
Zijn linkerheup is gebroken, terwijl hij net een paar maanden uit-gerevalideerd was na het krijgen van een nieuwe rechterheup... Verder begreep ik nu dat er een nekwervel gebroken is, i.p.v. een verbrijzelde ruggewervel. Ik ben nu heel blij dat we zijn vele verzoeken om a.u.b. de helm af te doen genegeerd hebben en ik z'n hoofd vast ben blijven houden...
De artsen in het ziekenhuis zeiden trouwens dat hij er nog relatief goed is afgekomen.

@ Martijn: mijn auto zal economisch total los zijn. Hij rijdt nog prima, maar er zijn 2 achterdeurtjes een zijdeur en een zijscherm beschadigd. Uitdeuken en spuiten zal meer kosten dan de dagwaarde van de auto, denk ik.

Verder iedereen: bedankt voor de sterkte-wensen enzo. Komt goed hoor.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Aanrijding met motor

Bericht door Marjoleine » 26 apr 2010, 11:52

Jemig... wat een triest verhaal. Ik wens je veel sterkte!

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Aanrijding met motor

Bericht door Jos » 26 apr 2010, 23:53

Pffffffffffffffffffffff, diepe zucht. De rillingen liepen over m'n rug toen ik het las. Karin, sterkte.

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

Aanrijding met motor

Bericht door Nieck » 09 mei 2010, 18:44

Strekte Karin... Ik hoop voor je dat je er nu wel overheen bent..

Plaats reactie