Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iPieter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2007, 01:14

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door iPieter » 07 jun 2010, 19:54

Ik vraag me af of je naakt in de tuin kan of mag.

Onze tuin grenst niet aan openbare weg, wel aan andere tuinen.
Wel kunnen buren vanuit bovenramen om de tuin kijken.
Van de zijkant kunnen ze met enige moeite wel gluren.

Moet je in een geval de buren waarschuwen? Of juist niks zeggen?

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door Marcel » 07 jun 2010, 20:23

Interessante vraag Pieter, is er een jurist in de zaal?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door Karin » 07 jun 2010, 21:22

Zo lang het niet zichtbaar is vanaf de openbare weg, mag je in Nederland gewoon naakt in je eigen tuin.

Het is aan jezelf of je je buren op de hoogte stelt.
Ik deed dat trouwens nooit, want in mijn ogen maak je er dan gelijk zo'n enorm ding van. Gewoon lekker naakt liggen in je eigen tuin in het zonnetje, en geniet. :)

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door Wendy » 09 jun 2010, 15:44

ik vrees in mijn geval voor zeer verontwaardigde buren.. daarom (nog) niet gedaan.. tristan laat ik wel lekker naakt rondlopen.. hmm, toch wel maf dat ik me door (bv geloof) van mensen zo laat leiden, terwijl ik juist zoveel mogelijk vanuit eigen gevoel (dat wat helemaal vanuit mezelf komt en klopt) probeer te handelen.. maar geen zin in gedoe en feit is, dat ik me dan bekeken voel door de buren.. wetende dat het niet gewenst is.
Hoe zit het nu dan eigenlijk met die man die een boete kreeg voor naaktlopen IN zijn eigen huis? dat lijkt me dan nog een graadje meer done dan buiten in de tuin..

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door Eilko » 09 jun 2010, 19:55

Waarschijnlijk omdat die man zichtbaar was vanaf de openbare weg? Anders zou het op zn minst dubieus zijn... Bovendien, iedereen loopt wel eens naakt in zijn of haar huis...

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door Wendy » 09 jun 2010, 20:55

gelukkig maar ;)
maar wat is zichtbaar vanaf de openbare weg.. stel, iemand gaat op zijn auto staan en kijkt over de schutting zo schuin van bovenaf mijn woonkamer in..
Ik heb trouwens vandeweek meegemaakt dat ik 1 van mijn buurvrouwen liet schrikken met mijn naakte bovenlijf.. het was erg warm 's ochtends al.. dus ik doe niks vermoedend bij Tristan op zjin kamer rats! de gordijnen in eens open.. tja.. zat de buurvrouw precies achter in de tuin zo vroeg af van de zon te genieten en toevallig keek ze net mijn kant op.. (en dus ook snel weer weg..).. ah joh.. naaktisgeen.nu toch?

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door Anja » 10 jun 2010, 21:14

Hahaha Wendy, ik zie het zo voor me:D

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

Naakt in de tuin. Kan/mag dat?

Bericht door PeterH » 11 jun 2010, 08:22

LOL@Wendy. Ik heb zo ook wat incidentjes gehad, maar een beetje te gênant om hier te posten. Keywords waren: lezen, tuin en schoonfamilie, you do the guessing ;-)

Plaats reactie