Tattoo's/piercings

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacob
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 feb 2013, 18:23

Tattoo's/piercings

Bericht door jacob » 25 feb 2013, 02:03

Wat ik een beetje begrepen heb is dat sommige verengingen mensen weigeren met tattoo's en of piercings. Hoe staan jullie daar tegenover?

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Tattoo's/piercings

Bericht door Marc v G » 25 feb 2013, 11:10

Uitgaande dat je met 'jullie' JAN of SANNE bedoelt:

Wij hebben geen bezwaar tegen piercings of tatoeages, maar tijdens de kampeerweekenden zijn we te gast bij andere verenigingen die hier wel regels voor kunnen hebben. Deze regels houden meestal in dat piercings in de kruisstreek of soms ook bij de borsten niet toegestaan worden. Deze regels zijn per vereniging/terrein verschillend, dus het zou kunnen zijn dat enkele weekenden dan niet bezocht kunnen worden.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat iemand met een tatoeage of een 'normale' piercing in het gezicht ergens niet toegelaten werd.
▶ ───────🔘────────── 13:37

eric-h
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2019, 11:03

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door eric-h » 17 mar 2019, 15:18

Uit ervaring weet ik dat piercings (in de schaamstreek) bij vrijwel alle verenigingen niet toegestaan zijn.
gr.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Eystaring » 18 mar 2019, 18:24

Persoonlijk heb ik er geen ervarng mee, maar snap ik ook niet de ophef die sommige mensen maken over piercings. Waarom is een tepel piercing zoveel anders dan een navel, wenkbrauw of tong piercing.

Wat mij betreft is het ieders vrijheid om met zijn of haar lichaam te doen wij hij of zij zelf mooi vind.

eric-h
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2019, 11:03

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door eric-h » 19 mar 2019, 06:33

Mee eens, en de reden dat het vaak niet geaccepteerd wordt is naar mijn inziens dat de "echte" naturisten dit niet natuurlijk vinden, net als vlees eten en bier drinken.
Een frisse wind door de besturen van menig vereniging zou deze mening kunnen veranderen...
gr.

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Marc v G » 19 mar 2019, 08:01

net als vlees eten en bier drinken
Er is 1 vereniging in Nederland waar dit ooit voor gold, maar dat is al jaren niet meer zo, hoor. Ook daar zijn de regels al lang niet meer zo streng.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Karin » 19 mar 2019, 10:45

Klopt. Ik ken ook maar weinig verenigingen die expliciet piercings verbieden. Eigenlijk weet ik er maar één, maar die heeft het dan weer nogal vaag omschreven, en doet trouwens ook moeilijk over (grote cq veel) tatoeages (ook lekker vaag dus, wat is veel, wat is groot?). Ook ken ik één commerciele camping die geen piercings wenst te zien.
De vereniging die Marc hierboven bedoelt, en die nog steeds een soort geitenwollensokken-imago heeft voor de buitenwereld, heeft bijvoorbeeld zelfs totaal geen regels over piercings of tatoeages.

@ erik-h: Ik ben dus wel benieuwd waar jij allemaal (bijna alle verenigingen, als ik je moet geloven?) de ervaring hebt opgedaan dat piercings in de schaamstreek niet mogen, want daar ben ik dan toch wel benieuwd naar.

Overigens zou een frisse door het bestuur kunnen helpen, maar ik weet van een aantal verenigingen, waar het gelukt is jongere mensen in het bestuur te krijgen, dat er een groep halstarrige oude leden is die vernieuwingen stug tegen blijven houden. Dus dan kan je als bestuur nog zo graag willen...

Plus dat het ook niet helpt dat steeds minder jongeren lid willen worden van een vereniging, en als ze dat al zijn, ze geen zin hebben om ook nog wat te gaan betekenen voor die vereniging.
Dus als 'we' dan zo graag die modernisering willen, dan moeten 'we' er ook wat voor doen. Dus ik zou zeggen (en dit is aan iedereen): kijk maar even naar jezelf, en wat doe jij om hieraan mee (cq tegen) te werken?

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Eystaring » 19 mar 2019, 19:47

Helaas moet ik zeggen dat ik in die groep val die karen aanhaalt. 1 van de reden dat ik wel lid ben van Sanne en niet van een vereniging zijn alle verplichtingen die er aan een lidmaatschap zitten en kamperen doe ik liever op verschillende plekken dan op 1 vaste camping.

Maar wie weet zal ik in de toekomst wel mijn steentje bijdragen binnen Sanne. Nu ik mijn vrijwillegers taken binnen de sport drastisch aan het afbouwen ben.

eric-h
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2019, 11:03

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door eric-h » 19 mar 2019, 19:55

Bij Zon en leven (Starnmeer?) mag het zeker niet; contact over gehad...
gr.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Karin » 20 mar 2019, 13:51

eric-h schreef:
19 mar 2019, 19:55
Bij Zon en leven (Starnmeer?) mag het zeker niet; contact over gehad...
gr.
Nu noem je exact 1 terrein van een vereniging met 9 terreinen. Er zijn 33 verenigingen in Nederland.

Maar je schreef 'bij vrijwel alle verenigingen'. Waarom schrijf je dat dan?
eric-h schreef:
17 mar 2019, 15:18
Uit ervaring weet ik dat piercings (in de schaamstreek) bij vrijwel alle verenigingen niet toegestaan zijn.
gr.
Overigens staat het daar volgens mijn weten (ik was lid van Z&L) niet in de regels, dus misschien net iemand aan de telefoon gestroffen die z'n/haar eigen voorkeur aangaf alsof dat een regel was. Maar daar kan jij niks aan doen natuurlijk.

eric-h
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2019, 11:03

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door eric-h » 20 mar 2019, 20:15

Ik heb idd iemand per telefoon benaderd van die club.
Overigens een aardige man, maar hij beaamde dat piercings bij Z&l niet gewenst zijn.
Ik begreep van hem dat dat gold voor alle terreinen van hun.
De "frisse wind" waar ik het eerder over had, zou hij iig welkom heetten, zo begreep ik.

Het was zeker niet bedoeld om alle terreinen over 1 kam te scheren, maar piercings zitten nog steeds een beetje in een verdomhoekje, als ik het zo mag zeggen...
Mijn exusses als ik het een beetje verkeerd verwoord heb.
gr.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Karin » 21 mar 2019, 10:46

Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb een aantal jaren tepelpiercings gehad, dus ik weet dat niet iedereen dat kan waarderen.

Maar als je zegt dat je 'uit ervaring weet dat bijna alle verenigingen...', en dan blijk je met één vereniging contact te hebben gehad daarover, dan hou je zelf een imago in stand, of je creeert het, dat er misschien helemaal niet is.
Da's natuurlijk al helemaal verre van goed voor die frisse wind die je zelf wenst.

Overigens deed bij Zon en Leven helemaal niemand moeilijk over mijn tepelpiercings. Bij Achter ut Huus (geen vereniging) mag het niet, maar toen ik daar ooit eens was, het gelijk voorgelegd heb aan de eigenaresse van de camping, en voorstelde er pleisters overheen te plakken, toen hoefde dat niet ("want het was toch niet druk op de camping"). Niet heel consequent, maar ik vond het prima. ;)

Bij Chamavi in Almere (wel een vereniging) heb ik twee keer meerdere dagen rondgelopen, en daar hoorde ik achteraf, via via, dat sommige mensen de piercings niet konden waarderen, en dat het niet had gemogen. Ja, spreek dan mij gewoon zelf aan, denk ik dan.
Overigens hebben die er wel regels over, maar heel vaag. Iets van 'niet te veel tatoeages en piercings' of zo. Nou, ik had er maar 2...
Ik heb daar wel eens op een open dag (nog voor ik zelf piercings had) bloedserieus geinformeerd of het dan per vierkante centimeter ging voor tatoeages en per gram voor piercings. Vonden ze niet leuk. Terwijl ik dan oprecht wil weten wat 'te veel' is.

Vrienden van me zijn daar eens wezen kamperen, en hadden van tevoren geinformeerd of de tatoeages op zijn buik een probleem waren. Daar staan de 3 namen van zijn kinderen, vrij groot. Dat was geen probleem, werd hem verteld. Eenmaal op de camping hadden er toch mensen geklaagd, en werd hem gevraagd een t-shirt aan te trekken.

Ik denk dan: stel dan een duidelijke regel, dan is het tenminste zwart-wit. Nu vindt dus de één het goed, en een ander gaat klagen.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Eystaring » 21 mar 2019, 16:56

Overigens hebben die er wel regels over, maar heel vaag. Iets van 'niet te veel tatoeages en piercings' of zo. Nou, ik had er maar 2...
Ik heb daar wel eens op een open dag (nog voor ik zelf piercings had) bloedserieus geinformeerd of het dan per vierkante centimeter ging voor tatoeages en per gram voor piercings. Vonden ze niet leuk. Terwijl ik dan oprecht wil weten wat 'te veel' is.
Ik denk dan: stel dan een duidelijke regel, dan is het tenminste zwart-wit. Nu vindt dus de één het goed, en een ander gaat klagen.
Zo iets zou ik nou ook kunnen vragen
Een regel moet gehanteerd en gecontroleerd kunnen worden

Richardw
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2019, 23:36

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Richardw » 02 aug 2019, 22:09

Hier ook een Tepel piercing en tattoos, maar tot nu toe big niet op een terrein geweest waar het niet mocht. Zou ik ook raar vinden. Elkaar respecteren toch...?

Geert
Vriend(in) van JAN
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 feb 2013, 13:35

Re: Tattoo's/piercings

Bericht door Geert » 31 aug 2019, 11:26

eric-h schreef:
20 mar 2019, 20:15
Ik heb idd iemand per telefoon benaderd van die club.
Overigens een aardige man, maar hij beaamde dat piercings bij Z&l niet gewenst zijn.
Ik begreep van hem dat dat gold voor alle terreinen van hun.
De "frisse wind" waar ik het eerder over had, zou hij iig welkom heetten, zo begreep ik.

Het was zeker niet bedoeld om alle terreinen over 1 kam te scheren, maar piercings zitten nog steeds een beetje in een verdomhoekje, als ik het zo mag zeggen...
Mijn exusses als ik het een beetje verkeerd verwoord heb.
gr.
Ik ben bij Starnmeer geweest met een tattoo. Ik heb het niet gevraagd, maar ik heb er ook niemand over gehoord / horen klagen.

Ik denk zelf dat het nogal uitmaakt welke persoon je tegenover je hebt:
- Sommige mensen vinden het zelf mooi.
- Sommige mensen vinden het niks en dringen dat aan anderen op.
- Sommige (de meeste?) mensen zouden het zelf niet willen, maar gunnen anderen ook de vrijheid hun eigen keuze te maken.

Plaats reactie