Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Kamer om te babbelen
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Karin » 19 jul 2013, 10:31

Dat was ook wat ik bedacht had Arthur, gewoon blijven praten als je ziet dat er opgenomen wordt. Maar ideaal is het niet natuurlijk.

Maar even in z'n algemeenheid vind ik een gesloten poort op naturistenterreinen enorm vorige eeuw... Waarom moet dat hek op slot? Waarom moet zo'n hek zelfs dicht? Wat hebben we te verbergen? Waar is men bang voor? Ik pleit enorm voor open poorten. Mensen die er niks te zoeken hebben, zullen denken dat het iemands tuin of bedrijf is, en die gaan eraan voorbij. Iemand die verkeerde ideeën heeft, die vindt toch z'n weg wel. Gewoon overdag open die poort (of minstens niet op slot), wat mij betreft. En gelukkig zijn er langzamerhand steeds meer terreinen die dat ook vinden. :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Marjoleine » 19 jul 2013, 20:41

Ik ben het met Karin eens! :-)

Bregje
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 sep 2012, 16:08

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Bregje » 19 jul 2013, 20:50

Ik heb het daar best vaak met gastparen over gehad en de reden die vaak genoemd wordt is toch dat er anders gestolen wordt. Er staan toch best waardevolle spullen blijkbaar. Los van dat heb ik ook liever geen gesloten poort.

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Martijn B » 21 jul 2013, 22:57

Mooiste toegangssysteem wat ik ben tegengekomen is het systeem van de Brongaard. Met je mobiel bel je een nummer, waardoor het hek automagisch opengaat. Wel moet je hiervoor in het systeem staan. Weet men van tevoren je mobiele nummer, dan werkt het al als je de eerste keer aankomt. Wanneer je er niet meer kampeert, wordt je nummer geblokkeerd en werkt het niet meer. En het mooiste; het is himmel gratis! (voor de gebruiker)

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Maarten de Vries » 22 jul 2013, 08:31

Ook geen bel kosten? Lijkt mij top, niet meer uithoeven stappen bij het hek. sluit het hek ook weer automatisch?

Ben het helemaal eens dat ik ook het liefst alles open heb altijd, zoals ook huis, auto etc. Voordeel van een hek systeem is o.a. dat je makkelijker mensen ook weer buiten de poort kunt zetten en dat jonge kinderen meer vrij rond kunnen lopen en dus meer vrijheid hebben.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Karin » 22 jul 2013, 11:58

Nee, ook geen belkosten, want er wordt geen verbinding gemaakt. De computer waar je heen belt herkent je nummer, en daarvoor hoef je geen verbinding te maken. Dus er wordt niet opgenomen, en de poort gaat wel open. Ik vond het ook een geweldig systeem. Want ook hoef je als vereniging niet bang te zijn dat je transponders of sleutels niet terug krijgt, of dat het kwijt raken of kapot gaan. En Arthur had daar inderdaad van tevoren al geregeld dat z'n nummer in het systeem stond, dus hij kon ook zonder problemen of gedoe gewoon het terrein op.

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door TuuronTour » 22 jul 2013, 22:34

@Maarten: bij al die terreinen met een intercomsysteem bel ik aan. Dan wacht ik tot ik een stem hoor, en zeg dan "ik ben doof en kom voor het jan/sanne-kampeerweekend". Vervolgens wacht ik geduldig af tot iemand de poort komt opendoen. Ik heb het eigenlijk nooit meegemaakt dat ik niet binnen wist te komen, maar ideaal vind ik het niet.

De Brongaard heeft idd een mooi 21ste-eeuws poortsysteem, die voor iedereen te doen is ongeacht wel/geen handicap. Maar de Vrijgaard (Flevoland) is een nog beter voorbeeld: helemaal geen poort, alleen een slagboom vlak na de P die 's avonds op slot gaat.

Dus de lijst van het "Prettig Ongehoord Bloot"-keurmerk ziet er als volgt uit:
1. De Vrijgaard
2. De Brongaard

Welke gaarde volgt? :)

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Maarten de Vries » 23 jul 2013, 08:36

[QUOTE=Karin;27696]Nee, ook geen belkosten, want er wordt geen verbinding gemaakt. De computer waar je heen belt herkent je nummer, en daarvoor hoef je geen verbinding te maken. Dus er wordt niet opgenomen, en de poort gaat wel open. Ik vond het ook een geweldig systeem. Want ook hoef je als vereniging niet bang te zijn dat je transponders of sleutels niet terug krijgt, of dat het kwijt raken of kapot gaan. En Arthur had daar inderdaad van tevoren al geregeld dat z'n nummer in het systeem stond, dus hij kon ook zonder problemen of gedoe gewoon het terrein op.[/QUOTE]

Een mooi systeem en slim bedacht 😃

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Marjoleine » 23 jul 2013, 19:14

Op 3: De Molen. Hier moet je wel met een bootje heen... maar de poortdeur is volgends mij altijd open.... dacht ik???!! Ik ben er nu 2 keer geweest.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Karin » 24 jul 2013, 12:54

Neehoor, volgens mij zit daar als er niemand is een slot met cijfercode op de poort.

Maar De Vrije Vogels hebben volgens mij tegenwoordig overdag het hek ook open, en anders stap je er nog gewoon overheen, want het is een slagboom.

Bargerhoek, van NUL Emmen heeft overdag de poort ook open, ik ben daar eens met Brenda wezen kamperen. Overigens zijn hier als dagrecreant ook niet-NFN-leden welkomen, al is dat wel opgelegd vanuit de gemeente, dus hoe blij ze daar zelf mee zijn weet je dan weer niet. ;) (geheel terzijde, ik vraag me ineens af hoe ze op die manier hun keurmerk 'Prettig bloot' kunnen handhaven)

Misschien moeten we hier een apart topic van maken: toegankelijkheid van terreinen qua poort. :)

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Martijn B » 24 jul 2013, 22:27

stelletje tropic-kapers ;)

Bregje
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 sep 2012, 16:08

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Bregje » 24 jul 2013, 23:07

Huh tropic? Ik krijg meteen zin in een reisje naar een eiland en zit met Gerard-Joling in mijn hoofd...
Maar je bedoelt natuurlijk topic :)
Zullen we dit topic kapen en het gaan hebben over tickets to the tropics? :D

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door Marc v G » 25 jul 2013, 14:41

Dan ga ik op piratenjacht, ik heb het niet zo op die kapers. Ik wil gewoon lekker kunnen surfen.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Zondag naar de Birk! (was: Komend weekend mooi weer, wat zijn je plannen?)

Bericht door TuuronTour » 25 jul 2013, 21:14

Geef ik bij deze het draadje van de deurbel weer terug aan de Birk...

Plaats reactie