comming out naar familie / vrienden

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NatuRoel
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 nov 2007, 13:53

comming out naar familie / vrienden

Bericht door NatuRoel » 18 aug 2015, 16:46

Beste mede forumers,

Ik sta op het punt om naar familie en vrienden te gaan vertellen dat ik graag in mijn blote kont rondloop en af en toe naar het naaktstrand ga en de sauna vaker opzoek maar ik weet niet hoe ik zoiets moet vertellen.

Zijn er mensen hier die in de zelfde situatie hebben gezeten? hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik heb het wel al aan sommige mensen verteld maar nog niet echt aan diegene die dicht bij me staan.
vind t dood eng lol

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door Karin » 10 apr 2018, 10:25

Ik kom ineens dit onderwerp tegen, het is al ruim 2,5 jaar oud, en niemand heeft er ooit op gereageerd. Gek eigenlijk, want ik gok dat veel mensen het wel eens aan de hand hebben gehad.

Alhoewel ik gok dat Roel het inmiddels wel verteld heeft, kom ik deze vraag op andere fora ook vaker tegen, dus kan het geen kwaad om hier alsnog op te reageren, lijkt me. Wie weet heeft iemand er nog eens wat aan.

In de eerste plaats denk ik dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Sauna is dezer dagen sowieso al verre van raar meer, en aangezien je daar ook hele dagen bloot in de zon kan liggen, is naaktstrand daarmee eigenlijk maar een kleine stap.
Je moet het in mijn ogen niet brengen als 'wat ik nú ga vertellen ís me toch een ding!', maar meer als iets heel normaals als vertellen dat je graag gaat volleyballen, of het fijn vindt om te gaan vissen. Ja maar, dat zijn toch hele normale dingen? JUIST! Naturisme is dat ook.
Als jij er raar of stiekem over doet, zullen mensen die er verder nooit zo over nagedacht hebben denken dat het dan ook wel iets raars of bizars moet zijn.

Toen ik voor het eerst een dagje naar een naturistencamping was geweest (ik was 26 of zo) vertelde ik dat aan m'n moeder. Wel met een beetje angst voor haar reactie, eerlijk is eerlijk. En die reactie was dan ook (en ik hoor het nog) een overduidelijke 'ieieieieuw!'. Al maakte het haar niet uit dat ik daar geweest was. Inmiddels heeft ze trouwens een chalet op naturistenpark Flevo-Natuur. ;)
Mijn vader (gescheiden ouders) vertelde dat hij achter in de tuin ook wel eens bloot in de zon zat.

Ook vrienden en collega's heb ik het altijd verteld, als het ter sprake kwam. Niet als in 'ik moet jullie wat vertellen', maar meer als het bijvoorbeeld gaat over een dagje strand, dat ik dan laat weten dat ik naar het naaktstrand ga. Of welke camping? Nou, die-en-die, en als ze bij je langs willen komen op de camping, melden dat het wel een naturistencamping is. Of dat ze erachter komen als ze de website opzoeken.

In de loop der jaren heb ik één keer een negatieve reactie gehad, er was een collega die het allemaal nogal grappig vond, en er (natuurlijk) seksistische dingen over dacht, en er maar lollig over bleef doen. Die heb ik toen een keer apart genomen, en verteld dat ik dat allemaal nogal kinderachtig vond, maar dat als hij het zo interessant vond, hij best een keer mee mocht. Bloedserieus ook. Hij is niet mee gegaan, maar heeft er ook nooit meer flauw over gedaan.

Verder heb ik alleen maar reacties gehad van 'je gaat je gang maar, maar ik moet er niet aan denken', tot dat de ander dan ook ineens vertelt graag naar de sauna te gaan (en/of het naaktstrand en/of naturistisch op vakantie), of dat ze andere mensen kennen die naturist zijn.

Roel, als je dit nog eens leest, ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk bij jou gegaan is. :)

-verwijderd-

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door -verwijderd- » 10 apr 2018, 10:51

Karin
ik ben het helemaal met je eens
ik vind ook de tekst in het onderwerp niet passen en veel te zwaar

waarom zou het een comming out zijn.

we zijn allemaal in onze blote kont geboren
er is niets vreemds of verkeerds aan
het vreemde is dat er over naakt zo krampachtig word gedaan.
loop lekker in je blote kont op het strand / bos/ park / tuin enz enz

als er in de maatschappij niet zo krampachtig en bekrompen gedaan word scheelt het ook heel veel ellende en chantage's

als mensen er niet tegen kunnen ( wat ik raar vind . want onder de douche zie je toch ook je eigen geslachtsdelen )
dan kijken ze de andere kant maar op.
laat de mensen in hun waarde . dat doen wij als naturist toch ook.

persoonlijk verbaas ik mij telkens weer waarom er zo weinig plaatsen / plekken zijn voor ons
en is alles maar op de geklede mens gebaseerd.
loop je topless langs de rivier en je komt een ander persoon tegen krijg je opmerkingen. kom je meneer agent tegen of een boa heb je gelijk een bon aan je broek
maar op het strand mag de vrouw wel topless liggen zonnen
wat is het verschil.

ik blijf zeggen dat je je niet hoeft te schamen voor wie dan ook dat je naakt loopt waar dan ook.
of het nu thuis is in huis of in de tuin
of dat je naar het naaktstrand gaat of sauna ( en zoals je zelf al zij is de sauna wel ingeburgerd ) en het naaktstrand is taboe
eigenlijk leven we in een vreemde wereld cq maatschappij.

ik ben ook wel benieuwd hoe het bij Roel is gegaan
en ben wel nieuwsgierig of er andere mensen zijn die het zelfde hebben ervaren als Roel
of hoe andere het bekend hebben gemaakt aan hun omgeving ( als dat al nodig zou moeten zijn )
en hoe andere mensen hier over denken


groetjes

-verwijderd-

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door -verwijderd- » 10 apr 2018, 12:28

ik zat net nog even te denken aan dit onderwerp
en bedacht mij in eens
waarom zou je het aan je omgeving moeten vertellen?
collega's buren en familie hoeven toch niet alles te weten.
en mocht je op een naaktstrand zijn en hun tegen komen dan ben je toch gelijk gestemde
jouw buren en collega's vertellen toch ook niet alles.
en je partner en evt kinderen die weten als het goed is wat jij wilt/ wie je bent/ en wat je fijn vind.
ik loop ook gewoon thuis in mijn blote kont rond
en daar zijn ze aangewend

Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door JohnR » 24 okt 2019, 12:10

Een jaar later dan ook maar een reactie geven op deze vraag.

Mijn gezin weet het en vinden het inmiddels al bijna normaal. Mijn directe omgeving weten een aantal dat ik naar de sauna ga, maar dat is het dan ook wel. Punt bij mij is dat we verkeren in de christelijke kringen en daar is naturisme en naakt nog niet helemaal geaccepteerd.
Overigens net mijn aanvraag voor lidmaatschap naar Sanne de deur uit gedaan. Ik hoop in de komende tijd wat vaker buiten de deur mee te gaan.

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door Eilko » 25 okt 2019, 08:59

christenen kunnen ook breed georiënteerd zijn hoor :) En de beperkten van geest moeten daar dan maar aan wennen..

Een collega van mij is (net als ik) organist in een kerk ergens. Hij wist ook dat ik lid was van een kampeer vereniging. Toen ik m vertelde dat we op de naturisten vakantiebeurs stonden om ons te promoten was zijn eerste reactie : "maar dat soort mensen wil je toch geen lid hebben van je vereniging?" Toen ik m vertelde dat we dat eigenlijk juist wel wilden omdat het een naturistenvereniging is, verslikte hij zich bijna in zn koffie.... :)
Overigens heeft hij me er nooit op aangesproken verder ..

Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door JohnR » 25 okt 2019, 10:15

Helemaal mee eens, maar ik wil mijn vrouw en kinderen niet ongevraagd in situaties brengen waarin ze iets "moeten" verdedigen waar ze zelf niet mee bezig zijn. Is een keer eerder voorgekomen en dat vond mijn vrouw alles behalve prettig.

De een vind het prima en de ander heeft er echt moeite mee. Ik schaam mij er niet voor, maar ik heb ook niet altijd zin in eindeloze discussies.

Eystaring
Vriend(in) van JAN
Berichten: 573
Lid geworden op: 14 apr 2017, 13:15

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door Eystaring » 27 okt 2019, 17:05

Ik heb het er niet echt met anderen over.
Een aantal. Mensen weten het omdat het ter speak kwam maar ik zie niet I waarom ik het mensen moet vertellen.
Ik GA camperen met een vrienden groep en verder gaathet hun niets aan

antwerpsehandjes
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2019, 17:52

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door antwerpsehandjes » 31 okt 2019, 10:54

Ik voel niet de noodzaak om het met familie te delen.
Wat is de reden dat je wilt dat ze het weten?

Rob1967
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 apr 2020, 22:10

Re: comming out naar familie / vrienden

Bericht door Rob1967 » 18 apr 2020, 22:12

Er is verder niemand in mijn omgeving die naakt recreëert, dus dat zal ik ze ook niet gaan vertellen. Wel dat ik naar sauna en wellnessresorts ga en dat ik er een korte tijd heb gewerkt heb, maar dat is naar mijn gevoel toch anders.

Plaats reactie