Badjassen gedoe in de sauna

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Karin » 29 nov 2006, 21:13

Wat vinden jullie? Moet het bij saunacomplexen (zoals het bij de meeste nu is) verplicht zijn om een badjas aan te hebben in het restaurant en de relaxruimtes, of niet?

Zelf begrijp ik best dat ze niet zitten te wachten op zweet van iedereen op de meubels, maar dan kan je ook voorkomen door alleen op een badlaken te zitten (wel een ander badlaken dan waar je in de sauna op lag dan).
Vooral in de zomer, als het warm is, vind ik een badjas in het restaurant en relaxruimte zóóó ontzettend niks!!

Er zijn trouwens zelfs sauna's waar je buiten op het terras je badjas aan moet hebben... Op de ligbedden hoeft het dan weer niet. Snap jij het, snap ik het...

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door hans » 29 nov 2006, 22:34

Van mij hoeven die badjassen ook niet zo nodig. In Haarlem is één kleine sauna waar dat ook niet nodig is, maar in de meeste andere sauna's inderdaad wel.
Sauna's waar je buiten een badjas aan moet ga ik niet naartoe. Er zijn grenzen...

Hans

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Maarten de Vries » 30 nov 2006, 09:23

Ja, van mij hoeft het ook niet dat badjassen gedoe, van mij hoeft helemaal nergens zoals ook van mij nergens het zwembroeken etc gedoe hoeft.

Ben met het er mee eens dat ik buiten verplichtingen tot badjas echt heel raar vind. Daarin tegen kan ik het binnen wel begrepen. Dat is het verschil tussen een gemiddelde sauna ganger en een naturist. Van mij mogen er ook meer naturistische sauna komen.

Daarom vind ik een verenigingsterrein met een mooie sauna ook zo prettig.

Groetjes Maarten

Hagasan
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 sep 2006, 23:46

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Hagasan » 30 nov 2006, 15:36

Ik vind dit niet zo'n heel raar gedrag, als je kijkt naar de gemiddelde nat camping dan word er binnen bijna altijd gekleed gegeten.

Ik vind dat het een beetje van de ruimte/situatie afhangt, vind het niet fijn als een vreemd zo dicht langs je tafeltje zou moeten dat je er bijna in kunt happen;-) als je begrijpt wat ik bedoel.

Kan de restaurant houder ook wel begrijpen hoe vaak zie je niet dat mensen het niet nodig vinden om op een handoek te gaan zitten?
Als je mensen daar op aan spreekt krijg je antwoorden als ik ben schoon hoor
Wat denk je er van om elke avond 100 stoelen te moeten soppen, omdat je niet weet wie wel en wie niet met een handoekje bedekt is geweest.

Persoonlijk lig ik er verder niet zo van wakker, tenslotte is de basis van naturisme respect voor elkaar en zal het eten er niet minder om, smaken denk ik zomaar.

Het verhaal buiten begrijp ik niet zo goed waarom ze dat zo willen.

grtjs Hagasan

Hagasan
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 sep 2006, 23:46

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Hagasan » 30 nov 2006, 15:48

over kleding gesproken kijk eens op dit linkje van elsendorp;
Zijn allemaal plaatjes die binnen zijn gemaakt
http://www.elsendorp.nl/nl/oase.lp

grtjs Hagasan

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Maarten de Vries » 30 nov 2006, 21:19

Het klopt dat het in de Oase in Elsendorp 'savonds ook verplicht is kleding te dragen. Behalve bij het WK Voetbal.

Al zijn de foto's naar mijn idee wel uit het jaar Kruik.

Gr Maarten

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Bert » 30 nov 2006, 23:17

vooral buiten een badjas dragen vindt ik overbodig, vooral als t lekker weer is moet je ervan kunnen genieten, zolang je maar op een handdoek zit lijkt t me geen probleem. Meestal zijn die stoelen ook niet van leer of stof maar gewoon metaal of plastik. En in prinsiepe is iedereen in de sauna behoorlijk schoon: douchen, sauna, zweten, douchen, zwemmen.
voor binnen kan ik t enigsins begrijpen ivm bescherming van meubilair en oke in t restaurant omdat niet iedereen fijn vindt om naakt te eten of naakt te zien tijdens eten.
in de rustruimte is het juist weer lekker om niks aan te hebben, kan je huid ook weer beter ademen/op temperatuur komen, anders blijf je vaak langer zweten van de sauna.
Kortom: restaurant oke, rest optioneel gekleed. (ook al zit ik zelf liever overal bloot)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Karin » 01 dec 2006, 07:42

[QUOTE=Bert]in t restaurant omdat niet iedereen fijn vindt om naakt te eten of naakt te zien tijdens eten.[/QUOTE]

Het is natuurlijk nooit verplicht om naakt te zijn, lijkt me, dus als je niet naakt wil eten, hoeft dat niet.

Als je geen naakt wilt zien tijdens het eten heb je toch een groter probleem. Want bij bijna alle sauna's heb je vanuit het restaurant toch echt wel zicht op het zwembad, de tuin of een ander deel van het complex waar wel mensen naakt lopen. Personeel heeft mij ook wel eens die reden genoemd waarom ik mijn badjas toch echt dicht moest doen (blote borsten zijn ook heel eng blijkbaar, terwijl een blote bast van mannen vaak genegeerd wordt door het personeel), maar op zich is dit dus een argument van niks!

Kunnen ze niet net als er ook badpakken-dagen en dames-dagen zijn, ook naturisten-dagen invoeren? Of beter nog: 1 badjassendag in de maand, en de rest naturistisch? :D :) :D :)

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Dirk » 02 dec 2006, 05:28

Vind dit een beetje dubbel om eerlijk te zijn....persoonlijk vind ik in een sauna een badjas een overbodig ding, echter tijdens het eten zie ik toch liever mensen die "gekleed" zijn als naakt. Terwijl ik absoluut geen moeite heb als mensen naakt recreeren in bijvoorbeeld de saunaruimte, maar rond mijn tafeltje zie ik dus liever geklede mensen. Vooral ook omdat meestal de tafeltjes op kruishoogte zijn en ik echt geen voorstander van "happen" ben. Alhoewel dit gevoel de laatste jaren wel wat minder is geworden. Laten we het erop houden dat ik (!) het niet zo smakelijk vind :-)

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door corien » 03 dec 2006, 12:50

[QUOTE=Dirk;5100]echter tijdens het eten zie ik toch liever mensen die "gekleed" zijn als naakt. [/quote]



.............. dan ;) .................

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Karin » 03 dec 2006, 15:31

[QUOTE=corien;5137].............. dan ;) .................[/QUOTE]

Ehm.... mag ik dit iets te veel van het goede vinden? Er zijn een paar mensen die weten dat jij (en ik inmiddels ook) een als-dan-tik hebben, maar dan kan je ook al alle dyslectici hier gaan verbeteren...

Ik vind het niet nodig en misschien ook beledigend om andere mensen te gaan verbeteren, en hoop al helemaal niet te verzanden in de taal-zeur&zeik-toestanden die op andere fora de normale onderwerpen soms de vernieling in helpen.

Kortom: zo lang we van elkaar begrijpen wat er geschreven wordt, en mensen in ieder geval gewoon hun best doen iets goed op te schrijven, lijkt het me een goed plan om elkaar niet op taalfouten te gaan wijzen...

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Dirk » 03 dec 2006, 21:42

Thanks Karin voor je steun.

Corien, even rechtstreeks. Iedereen die me echt kent weet dat ik uiterst voorzichtig ben in/met taalfouten, en ja ook ik maak ze af en toe. Gelukkig wel zelfs. De reden waarom ik zo voorzichtig ben is vrij eenvoudig te noemen; ik schrijf zeer veel juridische brieven die uiterst correct dienen te zijn. Het lijkt mij dan ook echt overbodig om mij te gaan wijzen op een taalfout die er doorheen geslopen is.

Bovendien vind ik het absoluut ongepast, zeker in deze context en ook op dit forum, want helemaal niemand is compleet foutloos met schrijven. Zelfs jij niet. Indien dat als / dan een tik van je is, zul je moeten proberen deze tik te gaan beheersen en niet bot te vieren op gebruikers van dit forum.

Groetjes, Dirk

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door hans » 03 dec 2006, 23:39

Sjongejonge...."lange tenen", kent u die uitdrukking?

Hans

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Karin » 04 dec 2006, 09:41

Sja, persoonlijk vond ik de reactie van Dirk ook weer niet nodig na mijn relaas. Enne, als je persoonlijk iets kwijt wilt aan iemand, hoeft het natuurlijk niet via het forum...

Maargoed, dit wat er nu gebeurt is dus wel wat er bv mis gaat op andere fora. De één begint over Nederlanse taal te neuzelen (misschien als grapje, zoals Corien het ongetwijfeld bedoeld heeft, maar natuurlijk snapt niet iedereen dat), de ander voelt zich daarop aangevallen en zet de tegenaanval in, weer een ander meent dan ergens lange tenen te constateren, concreet: er wordt mijlenver van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken, en voor niemand is het meer leuk.

Dus, nogmaals,... aub niet meer doen, en als iemand het wél doet, gewoon lekker niet op reageren graag...



Terug naar de badjassentoestanden dan maar:

Puur praktisch vind ik een badjas aan in de rustruimte / restaurant soms te warm. Dan wil ik 'm lekker open doen, of uit laten. Maar dat is écht een soort megamisdaad. Helaas. Als compromis ben ik nog op zoek naar een dunnen badjas, voor de zomer, of dit soort situaties. Alhoewel ik me nou ook weer niet met 2 badjassen naar de sauna zie gaan... Een dikke voor buiten en een dunne voor binnen, haha.

Gebruikersavatar
MichelA
Vriend(in) van JAN
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:00

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door MichelA » 04 dec 2006, 19:19

Ik ben het zowel met Dirk als Karin eens.

Als ik aan het eten ben vind ik het ook niet pettig vanwege het feit dat inderdaad tafels ongeveer op kruishoogte zitten en er meestal niet heel veel ruimte tussen tafels is. Op grotere afstand (zwembad, tuin) vind ik het prima.

Aan de andere kant een badjas, meestal van badstof, vind ik vaak te warm.
Ik ga dus op zoek naar dunne voor warmer weer.

Ik heb overgens niets tegen blote borsten.
Ik vind het zelf niet erg als iemand alleen een handoek omslaat of iets van een rok (of kilt voor de mannen? ;) ) zou gebruiken.

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door corien » 04 dec 2006, 20:09

oke nog ff, was grapje, niet over nagedacht... zal t niet meer doen :o

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door corien » 04 dec 2006, 20:32

en dan nog ff over het onderwerp...... Ik zie niet in waarom bloot niet zou kunnen op het terras maar ook in het restaurantgedeelte stoort het mij totaal niet. Zolang iedereen inderdaad netjes op z'n handdoek zit wat maakt mij het dan uit of hij/zij wel of niet die badjas aan heeft.... persoonlijk vind ik het wel lekker om in het restaurantgedeelte diep in mn badjas weg te kruipen by the way.

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Dirk » 04 dec 2006, 23:20

Ik ben het wel met Corien eens wat de badjas aangaat, persoonlijk in een rustruimte en restaurant mag ik hem ook graag aanhebben. Aan de andere kant kan ik me soms ook storen aan die paniekerige mensen die de saunacabine uitkomen en onderhand in paniek een handdoek of badjas omslaan/aandoen. Maar nogmaals dat ligt aan mij en niet aan de andere mensen. Maar ook dat is al gezegd, hoe weet een uitbater c.q. klant dat degene die net ervoor lekker op die bank / stoel whatever heeft gezeten er inderdaad een handdoekje onder heeft gehad.......ik ga er dan ook niet zitten als ik dat niet zeker weet hoor, brrrr.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door Karin » 05 dec 2006, 08:14

Ach, zegt dat wat dan? Behalve wat vers zweet kan er weinig aan de hand zijn, en vers zweet is ook niet vies...
Je weet ook niet wanneer iemand zijn/haar badjas voor het laatst gewassen heeft en wat daar allemaal in/aan kan zitten... Brrrr hahaha

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Badjassen gedoe in de sauna

Bericht door corien » 05 dec 2006, 11:14

ik heb wel een keer gehad dat een enorme, zwetende vrouw de saunacabine uitkwam en mijn badjas aantrok....... blegh! Daar was ik toch wel even erg vies van!!! ( ben een badjas gaan huren bij de balie en heb mijn eigen ook niet meer aangeraakt....)
Ook heb ik laatst een man erop aangesproken die in plaats van op zijn handdoek te zitten in de infra-rood sauna deze op zijn schoot had liggen. Was nog wel een leuk gesprek ook. Ik zei dat ik het wel zo hygienisch vond als hij op zijn handdoek ging zitten. Deze man was voor het eerst in de sauna en vond het gewoon vreemd om zo 'open en bloot' te zijn. Heel leuk en goed gesprek over gehad toen hij eenmaal op zijn handdoek zat ;)

Plaats reactie