"Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat"

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

"Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat"

Bericht door Karin » 07 dec 2006, 13:06

Dit onderstaande las ik net op www.nu.nl. Zijn er hier mensen die daar wel eens komen? Is het zo erg dan? Of is het geen officieel naturistenstrand??

Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat

Uitgegeven: 7 december 2006 10:23

VELSEN - Toezichthouders en politiemensen gaan de overlast door naaktlopende en vrijende mensen in recreatiegebied Spaarnwoude vanaf april hard aanpakken. Volgens directeur Jan Hylkema van het recreatieschap is de overlast in 2006 veel hoger dan in de afgelopen jaren.

De toename van het aantal uitgedeelde bekeuringen loopt in de honderden, aldus Hylkema.

"Het afgelopen jaar zijn we al strenger opgetreden, maar dat zullen we nog intensiever doen. Met extra inzet van de politie willen we het probleem de kop indrukken."

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

"Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat"

Bericht door Bert » 07 dec 2006, 17:02

ben er wel eens geweest toen ik in A'dam woonde.
Volgens mij is het wel een officieel naaktstrand, staat in iedergeval een bord bij de ingang.
Heb daar wel verhalen gehoord dat het afgelopen jaren erg was geweest, maar sinds de controle is het een stuk verminderd. Het ging zelfs zoover dat ze overal verspreid lagen, ook tussen de families met kinderen.
Afgelopen jaar zag je wel dat er wat gebeurde aan de zuidkant van het water, maar dat was in de bosjes en achter het riet. Volgens mij is het overdag nu redelijk rustig maar zal er 's avonds nog wel veel gebeuren (en dan is officieel het naaktstrand dicht, na zonsondergang!).
Als ze t naaktstrand maar niet sluiten want er zijn nog veel meer parkeerplaatsen, plassen en bossen in t recreatie gebied waar ze, de blootlopers en seksbelusten, dan naar toe zullen gaan. Kortom: de nudisten zijn het dupe en niet de veroorzakers!
Vind het niet gek dat aantal bekeuringen is toegenomen als je ook vaker gaat controleren. Is alleen maar extra inkomsten voor t rijk. Is toch ook makkelijk voor de politie: ze kunnen elke keer terugkeren naar de zelfde plaats met grote waarschijnlijkheid dat ze weer extra bekeuringen kunnen uitschrijven!

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

"Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat"

Bericht door hans » 07 dec 2006, 22:19

Afgelopen zomer zijn ze al begonnen met optreden. Dat wierp heel snel vruchten af.
Een vriend van me vertelde dat hij zag hoe er twee boswachter-achtige types op mountainbikes de bosjes inscheurden om er een paar seconden later met een paar zeer beteuterd kijkende lieden weer uit te komen. Natuurlijk werden die voor vertrek nog van een prent voorzien :)
Ik heb overigens niet de indruk dat er ideeen zijn om het naakt-gedeelte te sluiten. Integendeel, het beleid lijkt er nadrukkelijk op gericht om uitwassen te isoleren van normale naaktrecreatie. En zo hoort het ook natuurlijk.

Hans

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

"Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat"

Bericht door Karin » 08 dec 2006, 08:16

[QUOTE=hans;5310]Ik heb overigens niet de indruk dat er ideeen zijn om het naakt-gedeelte te sluiten. Integendeel, het beleid lijkt er nadrukkelijk op gericht om uitwassen te isoleren van normale naaktrecreatie. En zo hoort het ook natuurlijk. [/QUOTE]

Oooohw, dus dan is het alleen maar een geweldig positieve ontwikkeling!! :)
Zoals ik het artikel las, kreeg ik de indruk dat alle blote mensen daar ongewenst zijn. Ze hadden wel wat duidelijk aan mogen geven dat het alleen gaat om de blootlopers die zich buiten het daarvoor aangegeven gebied bevinden. Maargoed, zo is het artikel vast smeuiger...

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

"Politie is seksoverlast in Spaarnwoude zat"

Bericht door hans » 08 dec 2006, 23:02

Het gaat vooral over allerhande handelingen die plaatsvinden, zowel op het naaktgedeelte als daarbuiten. Sommigen zagen er zelfs geen been in om midden op een openbaar toegankelijk veld buiten het naaktgedeelte eens even de Kama Sutra door te nemen...

Hans

Plaats reactie