Kerstpakket

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kerstpakket

Bericht door Karin » 20 dec 2006, 08:03

Heb jij 'm al? Of krijg je 'm niet? Of krijg je een nieuwjaarsgeschenk? Of 'alleen' een bonus? Of ben je eigen baas en te knieperig om jezelf wat te geven? ;)
Maar als je 'm al wel hebt: wat zit er in?? Ben je er blij mee??

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Kerstpakket

Bericht door corien » 20 dec 2006, 12:44

ik heb een 'tintelingen-bon' waarmee ik zelf op een website iets uit kan kiezen. Op zich wel leuk, staan leuke dingen bij maar 't heeft toch niet de echte kerstpakket-uitpak-spanning!

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Kerstpakket

Bericht door Marc » 20 dec 2006, 13:00

Ehh.... Geef mezelf een knuffol extra met kerst :-)

Gebruikersavatar
MichelA
Vriend(in) van JAN
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:00

Kerstpakket

Bericht door MichelA » 20 dec 2006, 19:05

Ik kon mijn kerst/nieuwjaars geschen op een speciale web site uitzoeken. En heb een sauna bon voor 2 personen gekozen :)

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Kerstpakket

Bericht door Martijn B » 20 dec 2006, 20:29

Morgen is voor mij DE dag.

(wordt vervolgd)

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Kerstpakket

Bericht door Dirk » 20 dec 2006, 21:03

:) We zijn dit jaar met het hele bedrijf naar Novomundo (diner-show) geweest en hebben in een 5 sterren hotel in Hilversum overnacht met de hele ploeg (plus partners) en uiteraard een gratificatie (ook voor mezelf :-))

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Kerstpakket

Bericht door corien » 20 dec 2006, 22:21

hmmmm... op 'mijn' website stond geen saunabon.... flauw. Nou ja, blender is ook leuk.............:rolleyes:

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Kerstpakket

Bericht door Marc » 20 dec 2006, 22:24

Lijkt me leuk als iedereen zijn kerstpakket mee naar de sauna meeneemt. Zit je daar met een staafmixer... HAHAHHAA :)
(wel handig zo'n ding, gebruik um veel!!)

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Kerstpakket

Bericht door Maarten de Vries » 21 dec 2006, 00:45

Ik heb hem ook gekregen vandaag. Hem nog niet echt goed bekeken. Wel weet ik dat er o.a. een gietijzere wok pan in zit. Ook vandaag flessen wijn van klanten gekregen. Die vind ik extra leuk. Bedenk me al schrijvend dat alles nog in de auto staat. Die in elk geval er nog even uithalen voor dat ik ga pitten.

Groetjes Maarten

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Kerstpakket

Bericht door Bert » 21 dec 2006, 00:51

[QUOTE=Marc;5600]Lijkt me leuk als iedereen zijn kerstpakket mee naar de sauna meeneemt. Zit je daar met een staafmixer... HAHAHHAA :)
(wel handig zo'n ding, gebruik um veel!!)[/QUOTE]
zeker ideaal, zou die het ook goed doen in het bubbelbad? :eek:

Daar ik al en paar maand werkloos ben (ja, nog steeds) zal ik dit keer met kerst geen pakketje krijgen.
Andere jaren was het vaak een doos wijn en kerstkrans van de tandtechniekers, zelfs een keer een slee gehad (maar die heb ik weggegeven aan een assistente met kleine kinderen, waren er erg blij mee. Toen heeft het nog gesneeuwd:mad: ).
Mijn vorige bazen waren redelijk krenterig; keer een kerstster gehad of 1 fles wijn (maar zeker wel het maximale bedrag afgetrokken van de belasting:mad: ). Zal het later wel anders doen
Ik zal mezelf dit jaar wel weer een keertje een sauna cadeau doen, altijd goed!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kerstpakket

Bericht door Karin » 21 dec 2006, 07:46

Wat hoor ik? Komen eten? ;)
Maar nog leuker: neem je kook-zooi meer naar een JAN-weekend, en kook daar voor de hele bups! (en dan wil ik best helpen hoor (of iemand aanwijzen die moet helpen))

Overigens zat mijn kerstpakket bij mijn loonstrook in de envelop. 2 VVV-bonnen met een totaal van € 100,-. Ben ik erg blij mee, want er zijn nog dingen genoeg die ik wil kopen voor mijn huisje. :)

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Kerstpakket

Bericht door Martijn B » 21 dec 2006, 18:35

[QUOTE=Martijn B;5594]Morgen is voor mij DE dag.

(wordt vervolgd)[/QUOTE]


Nou mooi niet dus. De blunder van het jaar is op de valreep gewonnen door een liftenbedrijf uit de Hofstad. De kerstpakketten zijn er wel, maar niemand weet waar. En ja, "men" zal hun uiterste best doen om het pakket voor de feestdagen nog te bezorgen...

Het verhaal van het gegeven paard gaat ook hier op, maar ik vind het vooral jammer.
Voor mij het het geen primaire arbeidsvoorwaarde, maar ik zie het als bedankje voor een jaar gewoon je werk doen. En als je je af en toe helemaal de tandjes moet werken om alles op tijd voor elkaar te krijgen, dan vind ik dat best gewaardeerd mag worden. En wat leent zich daar beter voor dan zo'n geste?

Typisch geval van jammer.

Gelukkig zijn er ook nog ergere dingen in de wereld.

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Kerstpakket

Bericht door Maarten de Vries » 21 dec 2006, 18:47

[QUOTE=Martijn B;5630] En ja, "men" zal hun uiterste best doen om het pakket voor de feestdagen nog te bezorgen...

[/QUOTE]

Kan geregeld worden hoor. Gewoon Maarten bellen.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Kerstpakket

Bericht door Marc » 21 dec 2006, 18:54

Ben je lekker klaar mee Martijn. Geeft niet echt een hoog waarderingsgevoel op deze manier...

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Kerstpakket

Bericht door corien » 21 dec 2006, 22:11

nou ja Martijn.... echt absurd ! Als ie niet terecht komt mag je mijn blender wel een keertje lenen hoor :D

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Kerstpakket

Bericht door Bert » 22 dec 2006, 00:32

Echt absurd Martijn, tenminste als ze het überhaupt wel hebben gekocht (niet toevallig vergeten en een smoesje verzonnen van; staat vast nog ergens in een lift!:( )

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Kerstpakket

Bericht door Maarten de Vries » 22 dec 2006, 00:45

Als ik eerlijk ben, en dat ben ik toch bij voorkeur, vind ik jullie reactie met termen als absurd toch sterk overdreven.

Een kerstpakket is nog steeds een kado van een werkgever en ik vind het normaal als dat ook op deze wijze gewaardeerd wordt. Een kado wat zelfs de afgelopen jaren door de fiscus behoorlijk is tegengewerkt.

Misschien als ik julllie reacties zo lees is het goed als een aantal werkgevers dit jaar eens geen pakket geven, dan wordt het volgend jaar teminste weer eens gewaardeerd als men een attentie van zijn werkgever krijgt.

Zo vind ik het ook normaal om je werkgever te bedanken voor je kado.

Zijn er mensen die mijn mening delen of juist helemaal niet?

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Kerstpakket

Bericht door Dirk » 22 dec 2006, 05:29

Hmm, wij geven al jaren zowel een pakket als gratificatie. Ieder jaar is er weer gezeik met het personeel over de hoogte van de ontvangen gratificatie. Ik ben het met Maarten eens dat een gratificatie / kerstpakket een leuke attentie (zie het als dank je wel) voor de werknemers is vanuit het bedrijf, maar het moet geen verplichting worden. Jullie willen niet weten wat voor (felle) discussies wij al hebben gevoerd met de mensen. Ze schijnen het niet te willen snappen :-(

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kerstpakket

Bericht door Karin » 22 dec 2006, 08:08

Ik zie het echt wel als iets extra's, en heb mijn werkgever er via mail ook uitgebreid voor bedankt (alles gaat via mail bij mijn werkgever, niet dat ik me er zo even makkelijk van af maak).
Maar alhoewel wel het niet 'moet' vind ik een werkgever die geen kerstpakket oid geeft niet goed bezig. Een kerstpakket is een extraatje dat in de loop der jaren toch wel zo'n traditie is geworden dat je het als werknemer wel verwacht en teleurgesteld bent als je het niet krijgt.

Maar ik vind ook dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken. Tuurlijk zitten er in een kerstpakket altijd dingen die je niet gebruikt, niet lust, niet leuk vind, nou, ruil het dan met iemand, of in de kerstgedachte: geef het weg. Het gaat om het gebaar.
Ik heb dit jaar cadeaubonnen. Ben ik heel blij mee, maar de lol van een kerstpakket open maken, al zit er vanalles in dat ik niet gebruik, vind ik bijzonder leuk.

Maar eerlijk is eerlijk, toen ik vorig jaar met kerst, bij mijn vorige werkgever, een scheurkalender over de Wet Werk en Bijstand, een pen, sleutelhanger, memoblokje, tasje en schrijfblok kreeg, alles met het logo van mijn werkgever, was ik niet blij. :o

En dat wat bij Martijn is gebeurd... ik denk dat de werkgever / verstrekker van van het pakket het hier aardig benauwd van heeft, en echt wel probeert de boel snel rond te krijgen. Maar lullig is het wel.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Kerstpakket

Bericht door Marc » 22 dec 2006, 10:59

Een kerstpakket is inderdaad geen gegeven. Maar wat de anderen ook zeggen... eens per jaar beloond worden vind ik wel heel normaal. Tenslotte heb je een jaar lang de zak van je baas gevuld. Overigens vind ik dat het niet bij 1x per jaar moet blijven. Sommige buro's waar ik freelance gaan ze op zeer regelmatige basis iets doen met elkaar. Danweer weekendje weg of dan weer uit eten, allemaal op de kosten van de baas. Vind het eigenlijk heel normaal...

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Kerstpakket

Bericht door Maarten de Vries » 22 dec 2006, 12:02

Hoorde vanmorgen wel iets leuks voor de radio.

Het schijnt dat Ikea tweede kerstdag in de ochtend een ruilbeurs organiseerd waar mensen kun kado's kunnen ruilen die bij de ontvanger niet in de smaak vielen.

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Kerstpakket

Bericht door Martijn B » 22 dec 2006, 12:36

Maarten, ik ben het helemaal met je eens. Wat ik eerder al zei: Ik zie het niet als primaire arbeidsvoorwaarde, maar een bedankje voor dat stapje extra wat je wel eens doet.
Ergens in september kon je met een bepaald aantal punten op zak op een website uit een heel divers aanbod cadeaus kiezen. Op deze manier kan ieder iets kiezen wat hem of haar leuk lijkt. (En toch zijn er altijd nog mensen die het nog steeds niet goed vinden)
Omdat ik het niet leuk vind om te weten wat ik krijg, laat ik mijn zussen meestal de cadeaus uitkiezen.
In een brief word ik vervolgens uitgenodigd om speciaal naar kantoor te komen om het pakket op te halen. Als er dan daar gemeld word dat er problemen zijn, vind ik dat een blunder.

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Kerstpakket

Bericht door Bert » 22 dec 2006, 17:11

[QUOTE=Maarten de Vries;5653]Als ik eerlijk ben, en dat ben ik toch bij voorkeur, vind ik jullie reactie met termen als absurd toch sterk overdreven.
[/QUOTE]

Was ook meer als grapje bedoeld en ik ben helemaal niet van ik moet wat krijgen.
Maar zoals iedereen vind ik het wel leuk om iets te krijgen ook al vind ik het soms leuker om dingen weg te geven aan mensen die het nog meer waarderen/nodig hebben.
Mocht ik later in de positie komen met mensen onder mij, dan zal ik ze zeker waarderen (en mn waardering laten blijken) om de dingen die ze doen voor mij en niet zozeer om "het geld dat ze binnen brengen". Tot nu toe altijd al gedaan met mn assistentes.

Hoeft ook niet perse met kerst, ook al is het een soort "traditie", maar kan het hele jaar door.
Volgens mij is het ook nog effectiever als je het doet nadat er iets "goeds" is gebeurd, directe waardering, dan standaard met kerst!
(mijn bazen waren behoorlijk op het geld en zagereinig als er te weinig werd omgezet. Dit beïnvloed meteen de hele sfeer op het werk!)

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Kerstpakket

Bericht door Maarten de Vries » 22 dec 2006, 23:30

Moet zeggen dat ik over het algemeen best wel sociale werkgevers heb gehad waar geld niet de enige drijfveer is.

Wel is het zo dat in veel van mijn functies (verkoop) omzet een belangrijke beoordelingsfactor is. En als dat goed gaat heb je als verkoper een behoorlijk zelfstandig leven. En dat weet ik weer te waarderen.

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Kerstpakket

Bericht door corien » 23 dec 2006, 18:22

mijn 'absurd' sloeg op het woordje 'kwijt' ... da's toch superstom ??!!!????

Plaats reactie