Vakantie 2007

Kamer om te babbelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Vakantie 2007

Bericht door Dirk » 03 jan 2007, 08:17

Joho allemaal,

En ? Wie heeft de vakantieplannen al klaar voor dit nieuwe jaar ? Waar gaan jullie naar toe, naturistisch of niet ?

Wat mijzelf betreft, zoals het er nu voor staat ga ik in de zomervakantie voor 6 weken naar Namibie (Etoshapark) alleen (helaas) niet naturistisch. Maar ach, de kansen dat ik nogmaals in Afrika kom is dan ook eigenlijk minimaal te noemen dus dat accepteer ik dan maar :-)

Aan de andere kant om nu naturistisch een zwarte mamba, pofadder of cobra tegen te komen lijkt me ook niet echt wat ;-)

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Vakantie 2007

Bericht door Maarten de Vries » 03 jan 2007, 08:31

Een mooi bestemming. Zelf heb ik nog geen vaste plannen. Waarschijnlijk in elk geval een motorvakantie van +/- ander halve week. De rest moet ik nog invullen.

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Vakantie 2007

Bericht door Marc v G » 03 jan 2007, 09:24

Ik ga sowieso weer op de fiets op vakantie. Waarschijnlijk ga ik naar Barcelona fietsen, maar het kan ook wat anders worden. Begin februari is de fiets- en wandelbeurs in de RAI, waar ik waarschijnlijk mijn definitieve keuze ga maken. Het wordt onderweg in ieder geval kamperen, waarschijnlijk weinig naturistisch. Op de fiets ga je geen kilometers omrijden om een camping te vinden. Aan het eind wil ik wel weer een weekje naturistisch kamperen.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Vakantie 2007

Bericht door Marc » 03 jan 2007, 12:10

Dirk,

Het is een hele mooie bestemming! Mijn plannen zijn om in iedergeval ook naar Afrika te gaan dit jaar...

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Vakantie 2007

Bericht door Dirk » 03 jan 2007, 19:26

He leuk Marc,

Weet je al waar je heen gaat ? Bij mij is het stom toeval geweest dat ik naar hoogstwaarschijnlijk naar Afrika ga...... Esther (exvrouw) en Jeffrey (zoon) zouden sowieso al gaan en ik zou daarna met Jeffrey naar Kroatie gaan. De tante van Esther woont in Namibie en deze zei waarom kom je niet mee, kunnen jullie ook langer blijven en kan er iemand goed toezicht houden op Jeffrey ivm zijn diabetes. Vandaar eigenlijk, nu vind ik het overigens wel heel leuk hoor want in Afrika ben ik ook nog nooit geweest. Bovendien zo'n reis maak je waarschijnlijk maar eens in je leven mee......

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Vakantie 2007

Bericht door Marc » 03 jan 2007, 19:42

Waar ik naar toe in Afrika ga weet ik nog niet maar wil wel weer graag gaan. Ben er vaker geweest en het is er fantastisch. Al moet je je wel kunnen aanpassen aan een totale andere cultuur, maar ja dat vink juist de aantrekkingskracht!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Vakantie 2007

Bericht door Karin » 03 jan 2007, 20:30

Nou, er is iets met Afrika blijkbaar... :D

Als alles loops zoals ik wil ga ik dit jaar (wanneer??? kan zomer zijn kan met kerst en oud&nieuw zijn) als deel van een leidingteam van een groep 18 tot 25-jarigen 3 weken door Zuid-Afrika trekken, met daarin verwerkt onder andere een ontwikkelingsproject dat we aan gaan pakken.
Maar dit zijn nog hele vage plannen, het hele leidingteam is nog niet eens compleet, en dat moet eerst nog klikken. Vervolgens moet alles nog georganiseerd worden. Veel werk, maar het lijkt me een geweldige ervaring...

Verder wil ik aan het eind van de winter / begin voorjaar nog even lekker naturistisch weg, liefst 2 weken, en dan natuurlijk de JAN-weekendjes.
Met Zuid-Afrika erbij zijn dan mijn verlofdagen wel op denk ik...

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Vakantie 2007

Bericht door hans » 03 jan 2007, 22:11

Ff een zijsprong: ik kwam pas op internet een organisatie tegen die naturistische vakanties in Afrika organiseert, inclusief safari's! Het lijkt me toch echt wel het einde om in je blote kont over de savanne te struinen...
Zit er alleen komend jaar financieel nog even niet in denk ik.

Hans


heb ff de url opgesnord: http://swakop.com/namsaf/naturism.htm
schrik niet van de achtergrond-"muziek"

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Vakantie 2007

Bericht door Marc » 03 jan 2007, 22:15

Doe eens een URL-etje hans?

Peet
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 nov 2006, 00:12

Vakantie 2007

Bericht door Peet » 03 jan 2007, 22:19

Daar heeft Karin wel gelijk in, over er is iets met Afrika, want zoals het er tot nog toe naar uitziet ben ik in augustus voor mijn werk in Zuid-Afrika.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Vakantie 2007

Bericht door Marc » 03 jan 2007, 22:56

HAHHAHA kunnen we ergens niet in midden Afrika een JAN weekend houden? :)

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Vakantie 2007

Bericht door corien » 04 jan 2007, 11:42

tuurlijk marc, iemand die een arm verpleegstertje wil sponsoren dan ???:o

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Vakantie 2007

Bericht door Marc » 04 jan 2007, 12:22

Geef je op voor vrijwillgerswerk aldaar. Krijg je gratis ticket :-)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Vakantie 2007

Bericht door Karin » 05 jan 2007, 09:54

Nou Co, er wordt nog staf gezocht voor de reis die ik (waarschijnlijk) mede ga organiseren... is het natuurlijk nog niet gratis, maar wel veeeel goedkoper dan normaal. :)

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Vakantie 2007

Bericht door corien » 06 jan 2007, 17:33

hmmm... klinkt interessant:)
Ik kom je morgen wel ff uithoren.....

Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

Vakantie 2007

Bericht door spanie42 » 10 jan 2007, 09:16

In juni gaan we naar Zuid Frankrijk - Leucate - naturistenresort Aphrodite Village.
We waren er vorig jaar ook en we hadden er een super vakantie. Zalig zo 24/24 u. 7/7 d. bloot te kunnen lopen, dag en nacht, altijd en overal. Een geweldig gevoel van vrijheid.
We kunnen deze bestemming zeker aan iedereen aanbevelen.
Vorig jaar huurden we er een appartement via een agentschap. Nu voor 2007 hopen we rechtstreeks van eigenaars te kunnen huren (zijn op zoek nog hoor). Dat heeft het voordeel dat je dan op voorhand weet in welk appartement en waar je terechtkomt. Als je reserveerd via een touroperator weet je dat immers niet vooraf.
En misschien ontmoeten we er wel leuke JAN-leden.

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Vakantie 2007

Bericht door Anja » 10 jan 2007, 19:10

Wij gaan dit jaar naar Frankrijk, heel degelijk ende ouderwetsch hahaha.
Vorig jaar moest alles heel heel heeeeeeel last minute geregeld worden, want toen "die leuke jongen die wel es kwam koffie drinken" meer werd dan alleen dat, en we besloten samen op vakantie te gaan, was het al bijna op-vakantie-ga-tijd. De vakantie is toen ongeveer 3 weken voor vertrek besproken.Na een eindeloze zoektocht op internet, waarbij ik in eerste instantie op zoek was naar een textiel-vakantie (maar die zaten allemaal vol, voller, volst ivm hoogseizoen), kwam ik uit op een naturisten camping waar nog wel een plekje was. Het was ValDrome Soleil en we zaten in een pietepeuterig klein huisje, maar, who cares, het was toch mooi weer dus waren we vooral veel NIET in huisje ;)
Voordat wij konden afreizen echter, moesten we in allerijl op zoek naar vervangend vervoer (mijn misbaksel stond al maanden bij de garage die beloofde voor mij op zoek te gaan naar een model waar niet om de haverklap wat aan mankeerde...wat niet gebeurde natuurlijk) en de auto van mijn vriend kon dat lange end niet aan. Wij zouden dat overigens ook niet overleefd hebben, met zn 3n in een Honda Civic en dan helemaal volgepakt...
Dus ongeveer 5 dagen voor vertrek een huurauto geregeld. En toen afgereisd naar de Drome. Tussen haakjes, ik weet niet of iemand bekend is met ZangerGerrit, maar die verbleef in het huisje naast ons. Zanger wie?? Juist...Wie nieuwsgierig is kijkt op: www.zangergerrit.nl :cool:
Dit jaar hebben we het anders aangepakt. De vakantie is al geboekt! Wij gaan dit jaar, weer in het hoogseizoen i.v.m. schoolvakantie, naar Castillon de Provence. Jullie hebben vast wel het artikel gelezen in de laatste editie van Naturisme (besloeg 4 pagina's inclusief een knoeperd van een foto, dus niet makkelijk te missen;) ). En nu hoeven we alleen nog maar een halfjaar te wachten voor het zover is...:o

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Vakantie 2007

Bericht door Karin » 10 jan 2007, 20:07

[QUOTE=Anja;5945]Wij gaan dit jaar, weer in het hoogseizoen i.v.m. schoolvakantie, naar Castillon de Provence. Jullie hebben vast wel het artikel gelezen in de laatste editie van Naturisme (besloeg 4 pagina's inclusief een knoeperd van een foto, dus niet makkelijk te missen;) ). En nu hoeven we alleen nog maar een halfjaar te wachten voor het zover is...:o[/QUOTE]

Ooooohw, daar ben ik wel heel benieuwd naar, dat Castillon de Provence. Graag na je vakantie een uitgebreide recentie bij de vakantie-ervaringen!! :D
Zelf heb ik pas nog zitten neuzen naar mogelijke vakantiebestemming voor eind winter / begin voorjaar, maar sjongejonge, waarom hebben ze nog steeds geen lastminutes uitgevonden voor naturistische reizen?? Ik zie het haast nog gebeuren dat ik overstag ga voor een textiel-reis, met die honderden euro's verschil... :(

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Vakantie 2007

Bericht door Maarten de Vries » 10 jan 2007, 21:48

Wanneer gaat die camping open, eind maart kan het best mooi weer zijn in de provance. Een goedkoop ticket en local een auto huren.

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Vakantie 2007

Bericht door hans » 10 jan 2007, 23:11

[quote=Karin;5948]Zelf heb ik pas nog zitten neuzen naar mogelijke vakantiebestemming voor eind winter / begin voorjaar, maar sjongejonge, waarom hebben ze nog steeds geen lastminutes uitgevonden voor naturistische reizen?? Ik zie het haast nog gebeuren dat ik overstag ga voor een textiel-reis, met die honderden euro's verschil... :([/quote]
NIET DOEN, daar krijg je echt spijt van!
Vorig jaar ben ik met 2 vrienden naar Magnolias op Gran Canaria geweest. Geen hele echte lastminute, maar we kregen vanwege vrij laat boeken toch nog wel wat korting. We hebben toen alles (behalve de huurauto) via euronature geregeld.
Dit jaar zit ik te broeden op een weekje Lanzarote (Charco de Palo) of Fuerteventura (Monte Marina). Ik moet nog boeken...dat doe ik zodra ik uitgetwijfeld ben.

Hans

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Vakantie 2007

Bericht door Karin » 11 jan 2007, 15:08

Charco del Palo op Lanzarote daar ben ik al eens geweest, en ik zou er zo naar terug gaan! Geweldig vond ik het daar.

Enne, ik denk inderdaad dat ik er spijt van krijg als ik voor een textiel-reis ga. En mocht ik dat doen, dan moet er ook echt een naaktstrand héél dichtbij zijn, maar dan nog... mezelf kennende... hmmmz

Maar het is wel een goed idee om het gewoon te proberen bij zo'n reisbureau natuurlijk, op het laatste moment dan... Als het maar mooi weer is en zwemwater, maakt het mij niet heel veel uit waarheen eigenlijk...

Maar eind maart mooi weer in de Provence?? Daar twijfel ik toch wel heel erg aan. Tenminste, met mooi weer wil ik de hele dag behaaglijk in mijn blootje lopen, en of het dan zulk mooi weer kan zijn? Van mij mag het, maar ik vraag het me af.

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Vakantie 2007

Bericht door Bert » 11 jan 2007, 22:07

Hey Karin,
misschien kun je hier nog wat vinden:
http://www.oboena.de

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Vakantie 2007

Bericht door Karin » 12 jan 2007, 08:43

Dank je Bert, maar daar heb ik de reisgids al van in huis. :)
Het komt regelmatig voor dat je goedkoper via Duitsland vliegt ipv via Schiphol. En als je dan toch al in het oostelijk deel van Nederland woont...

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Vakantie 2007

Bericht door hans » 13 jan 2007, 14:36

[quote=Karin;5967]Maar eind maart mooi weer in de Provence?? Daar twijfel ik toch wel heel erg aan. Tenminste, met mooi weer wil ik de hele dag behaaglijk in mijn blootje lopen, en of het dan zulk mooi weer kan zijn? Van mij mag het, maar ik vraag het me af.[/quote]
Ik denk dat je 's middags uit de wind wel bloot in de zon kunt, maar verder lijkt het me wat fris getuige de klimaatgrafiek (:mad: waarom staat die IMG-tag nog steeds uit?).


Hans

Gebruikersavatar
MichelA
Vriend(in) van JAN
Berichten: 359
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:00

Vakantie 2007

Bericht door MichelA » 14 jan 2007, 12:54

Ik heb net geboekt

3 weken Flevonatuur in juni, precies tussen twee JAN weekeneinden in zodat ik daar ook heen kan :D

Plaats reactie