Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Op stap met JAN!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 12 jul 2022, 21:54

Wanneer:
vrijdag 12 t/m zondag 14 augustus 2022

Waar:
Terreinnaam Markeplaat
Adres Markdijk 2, 4761 PX Zevenbergen
Website Mens en Natuur
Telefoon (+31) 06-43115191
Routebeschrijving

Vertel
De website vertelt ons:

Mens en Natuur is een naturistenvereniging met een prachtig, negen hectare groot terrein, even buiten Zevenbergen. Het terrein grenst aan de rivier de Mark. We beschikken over elektriciteit, toiletten, minder validen toilet, warm en koud stromend water en over Internet via WiFi.
Kamperen in de natuur, met ruime plekken. Tenten, caravans en campers zijn welkom. Vaste plaatsen of seizoensplaatsen worden niet uitgegeven! Alle kampeerplekken zijn voorzien van elektriciteit. Bovendien warm en koud stromend water. Natuur op zijn best met prima voorzieningen.

Het terrein Markeplaat is voor ongeveer de helft begroeid met o.a. berken, elzen, vlierstruiken, meidoorns en diverse soorten wilgen; daarnaast bieden de open gedeeltes volop de gelegenheid om te zonnen en te spelen en te zwemmen. Het gehele terrein is op blote voeten te betreden.

Er zijn goede mogelijkheden voor de dagrecreatie, zoals zwemvijver van 100×20 meter, speeltuin voor kinderen, zandbak met stromend water. Tafeltennis, jeu de boules etc. etc.
In het bos is ruimte genoeg voor kinderen om hutten te bouwen, een kinderstrandje etc.

Wat gaan doen:
Dit wordt een heel gevaarlijk weekend.
We gaan naar de Koepelgevangenis in Breda. Daar worden we uitgerust met laserguns en mogen we gedurende 2 uur schieten op alles wat beweegt.
Hier hebben we echter wel de volgende 2 uitdagingen:
  1. het is alleen maar leuk, wanneer er voldoende mensen meedoen. Minimaal 10 personen (en max 15!) moeten zich hiervoor aanmelden, anders kan het niet doorgaan.
  2. wanneer iedereen lang wacht met zich aanmelden, kunnen wij niet boeken. Wanneer er dan uiteindelijk wel voldoende deelnemers zijn, zou het kunnen, dat er geen tijdstip meer is, waarop wij kunnen spelen. Daarom: meld je aan voor zaterdag 23 juli. Aanmelden betekent betalen, als je je, om welke reden dan ook, afmeldt als de reservering gemaakt is, betaal je het bedrag voor niet-leden.

Kleding:
Het klinkt misschien vreemd om hier over kleding te praten, maar voor het lasergamen zijn sportschoenen en luchtige kleding wel gewenst. De organisator adviseert je weersafhankelijk te kleden.
En dan het nachtspel: donkere kleding en schoenen, welke smerig mogen worden en waarvan je het niet erg vindt, wanneer het kapot gaat.

Kosten:
Voor het kamperen betalen wij €11,-- per persoon per nacht.
Voor het opladen van telefoons ed. zorgen wij ervoor, dat er een (gemeenschappelijk) stroompunt aanwezig is.

Voor de gezamenlijke avondmaaltijden betaal je de kostprijs.
Ontbijt- en lunchspullen, drinken, snacks en snaaigoed mag je zelf regelen.
Vriend(inn)en van :jan: betalen voor het lasergamen €10,--
Vriend(inn)en van onze vriend(inn)en betalen hiervoor €30,--

Vroegboekkorting:
Als je je uiterlijk 23 juli 2022 aanmeldt krijg je €5,-- korting op dit weekend! (geldt alleen voor leden).

Aanmelden:
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar dit e-mail adres: ac@wijzijnjan.nl

Geef daarin aan:
  1. Onderwerp van het mailtje: Markeplaat
  2. Je naam,
  3. Je forumnaam (hiermee kom je in het aanmeldlijstje te staan, tenzij je aangeeft dat het wat anders moet zijn),
  4. Je mobiele nummer (zodat we je kunnen bereiken als we wachten met eten of zo),
  5. Wanneer en hoe laat je denkt aan te komen,
  6. Of je met de tent, caravan, camper of vouwwagen komt,
  7. Of je een eigen stroomaansluiting wilt hebben (eigenlijk niet nodig, zie de opmerking hierboven),
  8. Of je vrijdag mee wilt eten rond 18.30 uur (tegen kostprijs),
  9. Of je nog speciale dieet-vereisten hebt,
  10. Of je deelneemt aan het lasergamen (let op: aanmelden = betalen, zie hoger voor meer info).


Contactpersonen/organisatoren:
Jos en Jan, te bereiken via ac@wijzijnjan.nl


Aangemeld zijn al: :dizzy: = lasergamen :hot_pepper: = eet mee vrijdag
  1. :dizzy: :hot_pepper: Jos
  2. :dizzy: :hot_pepper: Guus
  3. :dizzy: :hot_pepper: Karin
  4. :dizzy: :hot_pepper: fanSte
  5. :dizzy: Ellen
  6. :dizzy: Falco
  7. :dizzy: :hot_pepper: Job (1)
  8. :dizzy: Job (2)
  9. :dizzy: :hot_pepper: Floris
  10. :dizzy: :hot_pepper: Michael74
  11. :hot_pepper: Arnold072
  12. :dizzy: :hot_pepper: Coen
  13. :hot_pepper: Koos
  14. :hot_pepper: Remco77
  15. :dizzy: :hot_pepper: Geert
  16. :dizzy: :hot_pepper: Kees
  17. :hot_pepper: Mats-88
  18. :dizzy: Brenda
  19. :dizzy: :hot_pepper: Joeri
  20. :hot_pepper: Sven
  21. :dizzy: :hot_pepper: Peter
  22. Kai
  23. :hot_pepper: Lindsay

Laatst gewijzigd door Jos op 12 aug 2022, 11:46, 18 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Karin » 17 jul 2022, 13:01

Aangemaild!!

En ik kook op vrijdag voor de groep (vraag ik uiteraard wel hulp bij), maar het is niet per se heel pittig hoor. ;-) :hot_pepper:

Gebruikersavatar
fanSte
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 feb 2022, 18:07
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door fanSte » 17 jul 2022, 13:14

Present! Aangemeld via de mail.

Gebruikersavatar
fanSte
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 feb 2022, 18:07
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door fanSte » 17 jul 2022, 23:31

Zoals besproken tijdens het Gelre weekend wil ik, indien mogelijk, voor het kampeerweekend Markeplaat het volgende spel organiseren:

TURN OFF THE SPEAKER

Aantal spelers: Minimaal 10 deelnemers
Tijdsduur: Maximaal 30 minuten per keer
Tijdstip: ‘s-avonds/’s-nachts (in het donker)
Locatie: In de bossen
Benodigdheden: Draadloze speaker met muziek, zaklampen, donkere kleding, 1 fluitje, schmink

Uitleg:

Een klein groepje van alle deelnemers hebben ieder 1 zaklamp en samen 1 speaker. Zij worden de bewakers genoemd.

Bij het begin van het spel krijgen deze bewakers maximaal 5 minuten de tijd om de speaker in het bos te plaatsen en aan te zetten.

De bewakers stellen zich daarna op in de buurt van de speaker en houden hun zaklamp bij de hand.

Terwijl de muziek begint te spelen gaat de rest van de groep (de criminelen) het bos in en wordt er geprobeerd om de speaker uit te zetten zonder dat je betrapt wordt.

Wanneer wordt je betrapt? Op het moment dat een bewaker je ziet, zijn/haar zaklamp op jou schijnt EN jouw voornaam CORRECT benoemd.

Heeft de bewaker het correct? Dan moet je terug naar het beginpunt van het bos (doe dit lopend/rennend, zodat men weet dat je betrapt bent en om sneller terug te komen).

Eenmaal terug bij het beginpunt, mag je uiteraard meteen een nieuwe poging wagen om de speaker uit te zetten.

Noemt de bewaker jou bij de VERKEERDE voornaam, dan heeft hij/zij het fout en mag de je gewoon doorspelen. Ben wel eerlijk!

Einde:

Degene die als eerste de speaker weet uit te zetten heeft gewonnen! Roep daarna GAME OVER, zodat iedereen geïnformeerd wordt en terug kan lopen naar het beginpunt.

Is de speaker na 30 minuten door de criminelen niet uitgezet, dan hebben de bewakers gewonnen.

1 persoon blijft bij het beginpunt met een fluitje, zodat deze ook gebruikt kan worden als de speaker is uitgezet of als de 30 minuten verstreken zijn.

Na afloop van 1 ronde kan er eventueel een nieuwe ronde gespeeld worden (andere deelnemers worden dan bewakers).

Regels:
  • De bewakers moeten MINIMAAL 10 meter van de radio vandaan zijn.
  • De bewakers blijven op hun eigen gekozen plek staan, totdat ze iemand CORRECT betrappen, dan mag er een nieuwe plek gekozen worden.
  • De bewakers kennen iedereen bij voornaam.
  • Het hoofd van de criminelen mag niet volledig bedekt worden. Een capuchon en schminken mag, zolang het gezicht maar zichtbaar en herkenbaar is.
  • De speaker moet zichtbaar zijn, mag alleen op de grond staan, wel eventueel achter een boom, maar niet bedekt onder bijvoorbeeld zand of planten. De aan/uitknop moet zichtbaar en bereikbaar zijn.
Tips:
  • 10 deelnemers = 3 bewakers. 15 deelnemers = 4/5 bewakers. 20 deelnemers = 6 bewakers.
  • Maximaal 6 bewakers, dus ook bij 30 deelnemers.
  • Test de speaker op werking en voldoende stroom
  • Criminelen: Kleed je zo donker mogelijk
  • Criminelen: Gebruik kleding wat kapot mag gaan
  • Criminelen: Verplaats je zo laag mogelijk en maak gebruik van struiken/bomen
  • Criminelen: Ga niet praten, je stem kan herkent worden, ook niet aangeven als een verkeerde naam genoemd wordt!
  • Bewakers: Ga niet te dicht bij elkaar staan, maar maak ook geen hele grote gaten tussen elkaar
  • Bewakers: Achter een boom/struik staan/zitten is toegestaan
Variatie:

Je kunt er ook voor kiezen om de criminelen als team te laten gaan. Hierdoor kun je een teamgenoot als ‘aas’ gebruiken.

Als een teamgenoot de speaker uit heeft kunnen zetten, dan heeft het hele team gewonnen.

Indien er genoeg winnende team spelers zijn, kunnen deze een 2e ronde individueel spelen.

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 18 jul 2022, 07:06

Als iedereen vrijdagavond al komt, kunnen we dit dan al spelen en zaterdagavond dan lasergamen.

Gebruikersavatar
fanSte
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 feb 2022, 18:07
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door fanSte » 18 jul 2022, 08:23

Jos schreef:
18 jul 2022, 07:06
Als iedereen vrijdagavond al komt, kunnen we dit dan al spelen en zaterdagavond dan lasergamen.
Dat is inderdaad mogelijk! Ik ben er sowieso de vrijdag. Misschien voor de zekerheid een backup bedenken voor als er de vrijdag niet genoeg mensen zijn?

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 19 jul 2022, 21:23

Nog één aanmelding en ik kan gaan boeken. Wie meldt zich?

Michael74
Vriend(in) van JAN
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 mei 2022, 17:33

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Michael74 » 19 jul 2022, 22:05

Count me in!

Ik zal me nog officieel per mail aanmelden.

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 19 jul 2022, 22:13

Michael74 schreef:
19 jul 2022, 22:05
Count me in!

Ik zal me nog officieel per mail aanmelden.
Ik wacht je mail nog even af, maar dit wordt heel leuk :grinning:

Er zijn nog 5 plekken te vergeven. Meld je snel aan. Wie?

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 21 jul 2022, 19:28

Ik heb even een paar puntjes over kleding toegevoegd.
Omdat er wel eens opmerkingen worden gemaakt, dat men niet van het mooie weer overdag kan genieten, gaan we vrijdagnacht het spel spelen en is er voor het lasergamen een blok van 2 uur voor ons gereserveerd op zaterdagavond om 8 uur.

Arnold072
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2022, 04:34
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Arnold072 » 21 jul 2022, 21:02

Even voorstellen: Ben Arnold, 49 jaar oud en kom uit Alkmaar...


Net vandaag aangemeld bij :jan: en ga ook mee kamperen op Markeplaat, ik kom met de caravan en kijk er naar uit om jullie allemaal te ontmoeten. Tot dan !

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Remco77 » 22 jul 2022, 23:16

Dag allemaal, ik wil ook graag komen dit weekend, de aanmelding per mail zal volgen. Ik kom dan met de camper van m’n moeder.
Zin in!

Gebruikersavatar
Mats-88
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2022, 15:11

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Mats-88 » 24 jul 2022, 15:07

Hi allemaal,
Ook ik heb mij zojuist via de mail aangemeld. Hopelijk is er nog plek.

Ik ga voor het eerst mee en vind het vrij spannend, maar dat komt vast goed als ik er eenmaal ben.

Hopelijk tot de 12e!

Gebruikersavatar
fanSte
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 feb 2022, 18:07
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door fanSte » 25 jul 2022, 12:25

Gaaf dat er zo zoveel mensen hebben aangemeld en dat we genoeg hebben voor het laserschieten

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 25 jul 2022, 19:12

Ik heb nog 1 plek voor het lasergamen te vergeven. Wie?

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 08 aug 2022, 21:47

Komend weekend wordt het zonovergoten en warm. Ideaal om naar een camping met een hele grote zwemvijver te gaan.
Iedereen is nog van harte welkom. Met het nachtspel op vrijdagavond kan je sowieso meedoen, als je ook nog mee wilt doen met het lasergamen op zaterdagavond, dan moet je je heel snel aanmelden en dan kan ik kijken of er nog wat met de organisatie te regelen is.

Tot vrijdag.

Michael74
Vriend(in) van JAN
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 mei 2022, 17:33

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Michael74 » 08 aug 2022, 22:03

Vanaf hoe laat zijn we vrijdag welkom? En hoe lang mogen we blijven op zondag?

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Jos » 09 aug 2022, 00:12

In de regel zijn de tijden niet zo strak. Vanaf het middaguur zijn we in de regel welkom.
Op zondag kunnen we in de regel net zolang blijven als we zelf willen.
Het ligt eraan hoe druk het is, dat ze soms wel graag hebben, dat de tenten dan al wel opgeruimd zijn, wanneer de plekken door nieuwe gasten gebruikt moeten gaan worden (die natuurlijk ook het liefst zo snel mogelijk een plekje willen hebben).

Michael74
Vriend(in) van JAN
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 mei 2022, 17:33

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Michael74 » 09 aug 2022, 16:06

Net met mijn zoon buiten een ijsje gegeten. Je ziet je benen met de minuut roder worden. Dat wordt nog wat komend weekend. Ik neem naast factor 30 ook maar 50 mee.

Ik neem vrijdagmiddag vrij en ga rond 13:30 van huis af (Veenendaal). Als iemand mee wil rijden, route wordt of a12-a27-a59 of a15-a27-a59, laat maar weten!

Job
Vriend(in) van JAN
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 nov 2016, 21:18

Re: Kampeerweekend Markeplaat (12 - 14 augustus 2022)

Bericht door Job » 09 aug 2022, 17:53

Michael74 schreef:
08 aug 2022, 22:03
Vanaf hoe laat zijn we vrijdag welkom? En hoe lang mogen we blijven op zondag?
Aanvulling op bericht van Jos:
Net even nagevraagd op de camping.
In de loop van vrijdagochtend is iedereen welkom.
Zondag mogen we blijven tot zonsondergang!
Groet, Job

Plaats reactie