JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Op stap met JAN!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie JAN
Vriend(in) van JAN
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 aug 2007, 10:27

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Activiteiten Commissie JAN » 01 jul 2012, 10:18

Wanneer:
Vrijdag 13 t/m zondag 15 juli 2012

Waar:
De Bessenhof te Reeuwijk

Vertel!
Het terrein is een typisch voorbeeld van een veengebied: een langgerekte strook land, doorsneden met een aantal sloten. Het is ongeveer 12 minuten lopen van voor naar achter.

Direct bij binnenkomst zie je het gardarobegebouw d' Entree - hierin is onze receptie gevestigd en er zijn toiletten, kleed- en doucheruimtes. Even verder aan de linkerkant ligt het gezellige en volledig gerenoveerde Clubhuys "De Groote Waard" waar je terecht kunt voor koffie/thee, soep, frisdranken, bier en allerlei versnaperingen. De openingstijden staan op de deur vermeld. Erachter ligt de Steene Hut - onze creativiteits- en bibliotheekruimte!

Verder lopend kom je langs 't Hofje waar gedurende de zomer regelmatig (knutsel)activiteiten voor de jeugd georganiseerd worden. Lopend langs de schommels en de trampoline zie je vervolgens de Petanquebaan. In het verlengde daarvan ligt een zonneweide. In de bocht van het pad kom je dan de toiletten, het zwembad en de sauna "De Druppel" tegen. Het zwembad gaat ieder jaar op 30 april open en omstreeks 15 september wordt het weer gesloten. Naast het zwembad ligt een beachvolleybalveld, een minitennisbaan en een handboogbaan.Voor de kleintjes is er een veilig en overzichtelijk (verwarmd) spartelbadje geplaatst.

Verder lopend passeer je de zonneweide, een voetbalveldje en een toiletblok.Nu ben je ongeveer op de helft van het terrein. Over het bruggetje kom je bij de kampeerplaatsen: drie stroken land met slootjes er tussen

Wat gaan doen:
Vrijdagavond de 13e gaan we het donker nog een eng, griezelig, spannend en hilarisch nachtspel spelen.

We zitten naast de Reeuwijkse plassen, en daar gaan we natuurlijk gebruik van maken. Zaterdag gaan dus het water op met kano's of kajaks, of misschien zelfs wel met nog andere vaartuigen.

Ook gaan we creatief met actief met elkaar combineren: je eigen boemerang maken! Als je het goed doet, valt het actieve wel mee. En anders wordt het zoeken! ;)

Niet vergeten mee te nemen:
* Kleding die nat mag worden voor op het water (zoals zwemkleding)

Kosten camping:
Maximaal € 10,- per nacht. Let op er kan niet gepind worden, dus contant geld meenemen.
Stroom kost € 2,50 per nacht.

De wateractiviteit kost maximaal 10 euro.

Of er kosten zijn voor het boemerang maken is nog niet bekend.

Voor de gezamelijke maaltijden betaal je de kostprijs.
Ontbijt- en lunchspullen, en drinken mag je zelf regelen.

Aanmelden:
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar dit e-mail adres; bessenhof@wijzijnjan.nl

Geef daarin aan:
- Dat het om het Bessenhof-weekend gaat
- Je naam,
- hoe laat je op welke dag denkt aan te komen,
- of je vrijdag mee wilt eten rond 18.30 uur (tegen kostprijs),
- of je met de tent, caravan of vouwwagen komt,
- of je stroom wilt hebben,
- of je deel neemt aan de zaterdag-water-activiteit

Adres Terrein:
Zie route op: http://www.zhlb.nl/index.php/info
De Bessenhof
Schinkeldijk 42a, Tempel
2811PB Reeuwijk
Coördinaten van het toegangshek: NB 52.06571 OL 4.70884

De parkeerplaats en ingang van het terrein zitten een beetje verstopt achter een huis.

Contactpersonen:
Marc v G
Mark
Karin

Aangemeld zijn:
Marc v G
Mark
Karin
Nieck
Arthur
Michiel D
Lindsay
Dennis
Marc V
Marjoleine
Remco

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Karin » 04 jul 2012, 23:13

We zijn alweer met z'n achten! Dat gaat lekker. :)

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Lindsay » 04 jul 2012, 23:15

Ik heb er zin in, want het is mijn verjaardag vrijdag 13 juli!!!

Ik regel de taart!! helaas geen chocoladetaart van Bert, maar ach...

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Marc v G » 05 jul 2012, 09:03

En dat is nummer 9 :)
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Brenda » 05 jul 2012, 19:18

Dan komt nummer 10 binnenkort ook. (Eerst nog even een lift roggelen)

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Nieck » 05 jul 2012, 20:18

Heeft Martijn geen lift in de aanbieding? ;)
hahaha..

En euh.. is Martijn zo druk zodat hij niet kan komen?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Karin » 06 jul 2012, 11:35

Nummer 10 staat er al op. Dus je gaat voor het gekkengetal Brenda! ;)

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Brenda » 08 jul 2012, 11:52

Past perfect, lijkt me. Nu graag nog even mooi weer regelen graag. Dat zou de doorslag geven.

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Nieck » 08 jul 2012, 18:02

[QUOTE=Brenda!;25254]Past perfect, lijkt me. Nu graag nog even mooi weer regelen graag. Dat zou de doorslag geven.[/QUOTE]

...Het gekkengetal he...?
Ik ben op de 11de geboren en woonde vroeger op huisnummer 11, m'n ouders zijn allebei op 1 april jarig = samen 11 en ze zijn op de 11de getrouwd. Ik had vroeger op school kledingkastje nr 11 en werkplek nr 11.. Is dat gek?
Misschien is dát wel de reden dat ik lid ben geworden van de JAN.. ;) hahaha..

Had eigenlijk onder het berichtje van Karin gemoeten..
Maar iedere gek z'n gebrek he.. hahahahahihihihohohohahahahihihihohoho....haha!

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Remco77 » 08 jul 2012, 18:48

Ook ik heb me zojuist aangemeld. Ik kan het weekend niet laten schieten, zeker niet als het zo dichtbij huis is. Heb er zin in!

PS heb net mijn berging doorzocht en inderdaad, de koker met het JAN-spandoek ligt hier nog. Ik neem 'm mee.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Marjoleine » 09 jul 2012, 21:29

Ik ga alvast wat plek bij mijn bagage reserveren voor de zon.... ;-) want die weerman bij het journaal zei: het blijft wisselvallig.... ik wil zon, zee en strand, o'nee... die laatste twee zijn niet op de camping. Droog weer dus! En nee... ik ben niet nu al mijn spullen aan het inpakken... ;-)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Marjoleine » 09 jul 2012, 21:31

[QUOTE=Brenda!;25254]Past perfect, lijkt me. Nu graag nog even mooi weer regelen graag. Dat zou de doorslag geven.[/QUOTE]

Ach, met z'n allen onder de grote JAN-tent is het best gezellig, ook als het regent toch?!?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Karin » 10 jul 2012, 21:49

Het avondspel is af!

Dat gaat wat worden, op vrijdag de 13e....! (vergeet je zaklamp niet)

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Marc v G » 10 jul 2012, 22:10

Ik ben benieuwd! De boten zijn ook gereserveerd, en overboord slaan is geen probleem, het wordt toch nat zaterdag :)
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Lindsay » 13 jul 2012, 17:06

nog een flinke onweersbui en hup,we gaan de auto in.
tot straks allemaal!

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Marc v G » 17 jul 2012, 09:43

Tuur had hem al op de JAN-facebook gezet, maar hier mag 'ie natuurlijk ook niet missen: De route die we zaterdag met de kano's afgelegd hebben, deze was 10 km en daar hebben we ongeveer 2,5 uur over gedaan.

Het plaatje met de route: [IMG]http://misc.vanglabbeek.net/jankano.jpg[/IMG]
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door Marjoleine » 18 jul 2012, 17:23

Hebbem we 10 km gekanoen? woooh.... dat wist ik niet!! Maar eeh.. ik kan dat plaatje op de facebookpagina niet vinden.

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

JAN: 13 t/m 15 juli: kamperen op de Bessenhof in Reeuwijk en vaart op de plassen

Bericht door TuuronTour » 18 jul 2012, 22:33

Daarvoor moet je even kijken in de groep JAN & SANNE. Deze groep zou moeten staan in het menu aan de linkerkant van je persoonlijke facebook-pagina.

Plaats reactie