SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Op stap met JAN!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jos » 05 apr 2014, 00:36

SANNE: vrijdag 2 t/m zondag 4 mei: Circus op de Peelrand
[HR][/HR]
Wanneer
Vrijdag 2 t/m zondag 4 mei 2014

Waar
De Peelrand
Weversweg 5
5411 RX Zeeland (NBr)
http://www.peelrand.org/

Vertel!
De Peelrand heeft de beschikking over een terrein van zo'n 5 ha. Ze hebben 160 plaatsen voor eigen leden en ca. 30 gastenplaatsen, waaronder een aantal plaatsen waar ook een camper kan staan. Het terrein bestaat sinds 1963 en wordt door de leden in optimale conditie gehouden.
De gastenplaatsen zijn voorzien van een 10 amp. elektra-aansluiting en er zijn op diverse plaatsen tappunten voor water.

Ook is er een centraal punt waar gasten warm water kunnen tappen om een afwas te kunnen doen.
Het terrein is geschikt voor rolstoelgebruikers.
De voorzieningen op het terrein zijn goed te noemen.

Er is een centraal gelegen sanitairgebouw en ook in de zwemhal zijn sanitaire voorzieningen.
Totaal zijn er 12 warme douches, 30 toiletten, 18 wastafels.
Er is een aparte douche waar mindervaliden gebruik van kunnen maken (MIVA-ruimte).

Voor de gasten zijn er afwas-faciliteiten, een warmwatertappunt, een koelkast, een diepvries, wasmachines, een droger en een stortplaats voor chemisch toilet.

Bij de Peelrand staan sport en spel hoog in het vaandel en daarbij horen dan ook uitstekende voorzieningen.
Individueel of in teamverband, jong en oud, iedereen vindt wel iets van zijn/haar gading.
Op het terrein liggen twee jeu-de-boulesbanen, twee volleybalvelden en zowel binnen als buiten zijn tafeltennistafels opgesteld. Ook een openlucht dam-/schaakbord is aanwezig.
Voor de kinderen zijn er zandbakken en kindvriendelijke speeltoestellen. Ook is er een trampoline voor de jeugd.

Op het terrein bevindt zich een kantine, welke in de eerste plaats bedoeld is als ontmoetingsplaats voor de leden en gasten. De kantine is het gehele jaar geopend en vrij toegankelijk.
In deze ruimte bevindt zich ook een open haard en een bar.
De bar is beperkt open en er is een assortiment drankjes en hapjes te verkrijgen.
Ook bevindt zich in de kantine een klein bibliotheekje, waar men kosteloos boeken kan lenen.

Wat gaan we doen?
Op vrijdagavond (als het donker is) gaan we een nachtspel spelen. Neem een zaklamp mee en zorg voor kleding, waarvan je het niet erg vindt, als het nat en/of vies wordt.

Op zaterdagmiddag gaan we terug naar onze kindertijd. Wie vond het circus niet mooi? Wie heeft zich niet staan te vergapen aan alle kunsten die de acrobaten in de piste vertoonden? Wie wilde dit ook niet kunnen?
Je hebt nu de kans van je leven om dit te leren! Circus Koekepan komt bij ons om ons de geheimen van het circus te onthullen. Wij gaan een balletje opgooien, op het koord dansen, de loopkogel trotseren om uiteindelijk met drie doekjes te jongleren. Je mag zelfs op de eenwielfiets. Verder nog veel meer: diabolo's, ringen, kegels, pois, flowersticks, rolabola trapfietsjes, etc.

Natuurlijk kunnen we ook gebruik maken van de sauna's van De Peelrand.

Kosten
  • Kamperen: max € 10,- pppn (€ 5,60 pppn + (€ 24,- per nacht, gedeeld door het aantal kampeerders)) (kinderen 4 -17 jr. € 2,60 pppn)
  • huisdier € 1,50 pdpn (na vooraanmelding en geldig inentingsbewijs overleggen)
  • Dagbezoek: € 4,50 pp.
  • Kosten activiteiten: € 10,-- (voor vrienden van SANNE) / € 15,-- (anderen).
Voor de gezamenlijke avondmaaltijden betaal je de kostprijs.
Ontbijt- en lunchspullen, en drinken mag je zelf regelen.

Let op: we hebben maar een beperkte ruimte beschikbaar om onze tenten neer te zetten, dus als je de keuze hebt, neem bij voorkeur een kleine tent mee, of deel je tent met anderen.

Aanmelden
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar dit e-mail adres; peelrand@wijzijnsanne.nl

Geef daarin aan:
  • Dat het om het circusweekend gaat (onderwerp v/h mailtje graag!)
  • je naam,
  • je mobiele nummer (zodat we je kunnen bereiken als we wachten met eten of zo),
  • hoe laat je vrijdag denkt aan te komen,
  • of je vrijdag mee wilt eten rond 18.30 uur (tegen kostprijs),
  • of er rekening gehouden moet worden dat je een dieet volgt / vegetariër bent / ....,
  • of je met de tent, caravan of vouwwagen komt,
  • of je stroom nodig hebt,
  • of je deelneemt aan het nachtspel
  • of je deelneemt aan de circusworkshop (aanmelden = betalen)
  • of je van de tegoedbon die je bij je NFN pas gekregen hebt, gebruik gaat maken (en vergeet 'm niet mee te nemen) (maximaal 1 bon)
Contactpersonen
Jos

Aangemeld zijn al
  1. Jos
  2. Guus
  3. Marc
  4. Lindsay
  5. Tom
  6. Joost
  7. André
  8. Jan
  9. Arthur
  10. Karin
  11. Geert
  12. Marjoleine
  13. .......
Het programma is geworden:
Vrijdag: aankomst, tenten opzetten, bijkletsen, nachtspel.
Zaterdagmiddag: 13:00 - 16:00 uur circus
Zondag: Voor de liefhebbers nog extra oefenen, napraten, opruimen en afscheid nemen

Ook duiken we natuurlijk de sauna van De Peelrand in zodra die open is, en is een plons in het zwembad altijd mogelijk!

En tussendoor natuurlijk vooral de leuke dingen doen die je wilt doen!! (volleybal, badminton, bordspel, in de zon liggen, zwemmen, balletje trappen, enz.)

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Marc v G » 05 apr 2014, 18:13

Wat een leuke activiteit! Mijn aanmelding komt er aan!
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Lindsay » 06 apr 2014, 22:08

Ik ga ook mee, dennis niet en hoorde tom en joost ook zeggen dat ze komen en aanmeldmail komt eraan. Ik doe niet mee met dat circus. Leuk idee hoor maar ik ben al jaren ballonnenclown en dat vind ik voldoende. Ik ben geen type
Voor op zo'n koord of eenwieler....maar ik kom wel kijken, aanmoedigen en indien.nodig iemand opvangen hoor.

Dus de mail komt nog maar wij kamperen mee met zn drieën.
Groetjes lindsay

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jos » 06 apr 2014, 23:29

Lindsay, wat is er in het circus dat jij graag zou willen doen? Ik ga dan met de circusdirecteur (Jan Koekepan) in overleg of we dat voor jou kunnen realiseren :)

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Lindsay » 07 apr 2014, 21:59

Haha jos. Het enige dat ik nog zou willen leren is een googeltruc maar dan een goeie bv een taart uit een hoge hoed of iets kleins laten verdwijnen. Ik hoef niet gelijk iemand door te zagen of te verplaatsen, al zou zon mooie meid of halfnaakte mannelijke assistent wel een mooie aanvulling zijn.
Nee alle gekheid. Ik vind het een leuk idee maar reken niet te hard op mij. Janners betalen 15 euro toch?
Ik heb vaker zo'n workshop gezien en gedaan en als ze dat goed aanpakken is dat kei leuk dus iedereen zeker doen.jongleren vondnik erg leuk om te leren en op zo'n bal lopen ook maar last mij nu maar koffie drinken en ballonmodelleren. Wordt een dagje ouder he :-p

Bregje
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 sep 2012, 16:08

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Bregje » 08 apr 2014, 12:44

Wat een onwijs leuke activiteiten!

Wij kunnen er helaas niet bij zijn, want het valt tegelijk met het familieweekend dat de broers en zussen van mijn vader een keer in de 1,5 jaar organiseren. We hopen, als het mooi weer is, zondag op de terugweg nog even langs te kunnen wippen.

Gebruikersavatar
Marcelyo
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2011, 14:47

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Marcelyo » 12 apr 2014, 12:38

Ben een tijdje niet geweest en helaas moet ik ook dit weekend aan me voorbij laten gaan. Maar eind mei ben ik er zoals het er nu naar uitziet wel bij. Alvast veel plezier toegewenst.

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Brenda » 13 apr 2014, 09:59

Klinkt allemaal erg leuk, Jos!

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Brenda » 13 apr 2014, 10:39

Ik beloof niks, maar we gaan proberen op zaterdag te komen. Met Thijs dan al kamperen in de tent lijkt ons niet alles.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 13 apr 2014, 11:34

Ik heb dan net een week 'm'n nieuwe ogen' ;) , en het kan goed zijn dat ik dan nog niet goed zie, of dat het fluctueert. Dus ik beslis pas op die dagen zelf of ik het verantwoord vind om in de auto te stappen, en of ik me prettig voel bij eventueel beperkt zicht.

Gebruikersavatar
Jan
Vriend(in) van JAN
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 mei 2010, 17:23

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jan » 13 apr 2014, 14:43

Bij het nachtspel kan je je ogen nog even rust geven ;)

Gebruikersavatar
Guus67
Vriend(in) van JAN
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:54

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Guus67 » 13 apr 2014, 16:05

Heb mij al aangemeld en er zin in. Het circusspel lijkt mij top ofschoon ik niet acrobatisch ben aangelegd.

Ik kom "helaas" met een grote tent en heb ruimte over voor twee personen. Als mensen zien hebben, zelf geen tent hebben, dan zijn zij bij mij altijd welkom. Laat wel ff iets weten.

Groetjes Guus

Wendy75
Vriend(in) van JAN
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2013, 11:06

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Wendy75 » 18 apr 2014, 20:34

Toevallig ben ik in het Peelrandweekend in Nederland.. maar weet nog niet hoe wat wanneer hoe lang ik eventueel langs zou kunnen komen. Het is op dit moment eigenlijk onmogelijk voor me om te kamperen door te veel pijn en stijfheid in mijn rug, maar sluit niet helemaal uit dat ik toch mijn goeie matje mee neem en bv, Guus vraag om een plekje in zijn tent.. moet nog ff het 1 en ander afwegen (altijd heel georganiseer die paar dagen dat ik een paar keer per jaar in Nl ben..).. en ook zien hoe ik het doe met vervoer. Heb eerlijk gezegd niet zo veel zin in circusgedoe, dus als ik toevallig op zaterdag kom, sluit ik me denk ik bij Lindsay aan in de aanmoedigclub ;-)
Zijn er mensen aanwezig die me mogelijk tussendoor van station Den Bosch (of misschien Nijmegen) op zouden kunnen halen of daar naar toe brengen op de terugweg?

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Lindsay » 22 apr 2014, 20:14

Ik kom bij het Circusweekend toch alleen zaterdag dagbezoek ipv heel het weekend. Maar dan neem ik waarschijnlijk wel dennis mee. Moet even rustig aan doen gezien allerlei leuke en minderleuke omstandigheden aanmoedigen zaterdag helemaal leuk samen hoor wendy. Ik weet even niet hoelaat we waar zijn maar mail/sms ff als je in nl bent en nog naar station wil dan kijken we of we je kunnen afzetten onderweg.Dus tot dan!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 26 apr 2014, 19:49

Als die beperkte ruimte net zo beperkt is als de vorige keer dat we maar een beperkte ruimte hadden op De Peelrand, hebben we ruimte zat. ;)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 27 apr 2014, 23:53

Met mijn zicht gaat het alweer prima, maar ik ga het denk ik even van het weer af laten hangen of ik kom.

En als ik ga, kan je eventueel wel bij mij in het caravannetje slapen Wendy, het is geen bedmatras, maar beter dan op een matje op de grond natuurlijk. :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 29 apr 2014, 20:35

Nou, ik meld me ook maar aan. De voorspellingen zien er wel ok uit. Maar ik meld me niet aan voor het circus, want dadelijk kan ik weer betalen voor een activiteit waar ik niet aan mee doe. ;)
Ik ga mailen!

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jos » 29 apr 2014, 22:25

Begint ondertussen toch een lekker grote groep te worden :). Wie is de volgende?

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Lindsay » 30 apr 2014, 20:59

Nou...ik wil niet vervelend zijn maar wij moeten echt ff pas op de plaats maken dus wij komen hoogstwaarschijnlijk toch niet.
Zou mooi weer wprden dus veel plezier.

Gebruikersavatar
Falco
Vriend(in) van JAN
Berichten: 198
Lid geworden op: 15 sep 2012, 12:40

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Falco » 01 mei 2014, 08:27

Ik helaas niet. Gaat me even niet lukken veel plezier iedereen.

Gebruikersavatar
Jan
Vriend(in) van JAN
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 mei 2010, 17:23

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jan » 01 mei 2014, 11:22

Ben nu aan het pakken, misschien een BBQ meenemen?

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Marc v G » 01 mei 2014, 13:04

Jan, kan jij wat met Falco (die in Bussum woont) regelen met de JAN-spullen? Die staan namelijk bij hem.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 01 mei 2014, 15:16

Jammer Lindsay en Falco! Helemaal met de huidige weersvoorspellingen die er best goed uit zien!

En Marc, ik hoop dat je Jan ook gebeld of ge-sms't hebt, want ik gok zomaar dat hij niet heel vaak op het forum kijkt. :-)

Mijn spullen zijn al bijna allemaal ingepakt, ik heb er zin in!!

(oh, en ik mocht nog bijna niet komen zeg, maar gelukkig (nouja, gelukkig, ik vind het stom, maar dat terzijde) zijn alleen piercings in de primaire geslachtsdelen verboden, en niet in de secundaire. Pfieuw!)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Marjoleine » 01 mei 2014, 15:53

Ik kom ook een ga straks eens een begin maken met mijn spullen inpakken.

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jos » 01 mei 2014, 23:22

[QUOTE=Marc v G;29026]Jan, kan jij wat met Falco (die in Bussum woont) regelen met de JAN-spullen? Die staan namelijk bij hem.[/QUOTE]
Jan kan echt wel pro-actief zijn :). Als het goed is, staan ze al sinds gisteren bij hem.

Ik heb er ook zin in. Vanavond m'n kampeerspullen van zolder gehaald.

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Nieck » 04 mei 2014, 14:08

Vertel Karin!
Heb je een neusring? ;)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 05 mei 2014, 15:54

Nee, een botje door m'n neus, en schoteltjes in m'n oren Nieck. :P

Het was trouwens een heerlijk weekend! Leuke groep mensen, maar ook heerlijk weer, vooral zondag! Zonovergoten, echt waar (in de rest van het land scheen het tegen te vallen). Er zijn wat foto's te vinden op de facebookgroep van JAN en SANNE.

Gebruikersavatar
Jan
Vriend(in) van JAN
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 mei 2010, 17:23

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Jan » 05 mei 2014, 18:06


Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Marc v G » 05 mei 2014, 21:02

Ah, dat nummer kende ik wel, maar had geen idee dat dat zo heette.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Brenda » 06 mei 2014, 14:54

Zaterdag zijn we met Thijs 'op visite' geweest. We hebben meegedaan met de circus-activiteiten. Stap voor stap werd ons geleerd hoe te jongleren en op ons hoofd te staan. Ook konden we bal lopen, eenwiel rijden, koorddansen, met de diabolo oefenen en een act met bordjes doen. Het was een waar feest voor wie zich er enthousiast aan waagde. Bedankt Jan! Ik vond het erg leuk om te doen.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: vr. 2 t/m zo 4 mei: Circus op de Peelrand

Bericht door Karin » 06 mei 2014, 15:49

Oh, en vergeet het taartgooien niet, jarige job Brenda! Al was de reden wat minder, het was toch nog lol met taart! :-)

Plaats reactie