Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Op stap met JAN!
Plaats reactie
mwj
Vriend(in) van JAN
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:04

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door mwj » 10 jul 2014, 20:56

Wanneer:
vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Waar:
Groote Keijns
Grote Sloot 430, Schagerbrug

Vertel!
De website van *Groote Keijns* vertelt ons dat:
Geminat een naturistenvereniging is met een eigen terrein in de provincie Noord-Holland. Het terrein De Groote Keijns, ons door de familie Benedictus ter beschikking gesteld, is uniek gelegen, midden in de Zijpe- en Hazepolder, tussen de Westfriese omringdijk en de Grote Sloot in.

Alle plaatsen zijn lvoorzien van 3 Ampere elektriciteitaansluiting, de pétanque-baan, het terras, de wasmachine, de koelkast voor tentkampeerders, de vrieskist voor iedereen, de afwas gelegenheid, wat speeltoestellen voor de kleinere jeugd, "de Pinkestal" en de biljartkamer met de pingpongtafel en biljart die vooral 's avonds en met minder weer een goede dienst bewijzen, de prachtige sanitaire voorzieningen en zelfs een prachtige sauna.


Wat gaan (naar alle waarschijnlijkheid) doen:
Zaterdag:
Bezoek aan Broekerveiling. de, de oudste doorvaar groenteveiling ter wereld. Op deze historische plek in Broek op Langedijk is in 1887 het veilen bij afslag ontstaan. Dit systeem wordt tegenwoordig bij alle grote veilingen toegepast. De herinnering wordt levend gehouden door het historische veilinggebouw en de markante lighallen die boven het water zijn gebouwd.
De afmijnzaal is het monumentale juweel van Museum BroekerVeiling. Dit was tot 1973 het economisch hart van de tuinbouwcultuur in de regio. Vele schitterende details, Jugendstilelementen en de authentieke veilingklok uit 1903, maken het tot een indrukwekkende ruimte. U doet zelf mee aan een veiling, waardoor u leert hoe een veiling bij afslag werkt. U moet écht betalen wat u koopt. De prijs bepaalt u zelf via de veilingklok. Drukt u te vroeg, betaalt u te veel. Drukt u te laat dan heeft u niets. Dit is een spannende en oorspronkelijke gebeurtenis waarbij humor, verse groente, en de veilingmeester een belangrijke rol hebben!
Met verschillende bootjes gaan we zelf varen door het duizend eilandenrijk.

Zondag:
als het mooi weer is gaan we naar het eerste officiele naaktstrand van Nederland, te Callentsoog en/of gaan we wandelen in de hoogste duinen van Nederland, de Schoorlse Duinen in Schoorl.

Schoorlse Duinen:
en eeuw geleden was het nog één grote zandbak, nu is het een prachtige mix van strand en duinen, van bossen en heide. De Schoorlse Duinen zijn de hoogste en de breedste duinen van Nederland.

Niet bang voor een beetje klimmen en dalen? Bedwing dan de Schoorlse Duinen, Nederlands breedste duingebied met de hoogste duinen én volop ruimte om uit te waaien. Een eeuw geleden was het hier één grote zandbak, nu broeden er tientallen vogelsoorten, groeien er de mooiste paddenstoelen en speelt het zonlicht met duizenden boomblaadjes.

Meer dan 60 kilometer wandelpad brengt je naar de hoogste duinen, de oudste bossen of de stuivende duinen. Want liet Staatsbosbeheer honderd jaar geleden het zand juist vastleggen door bomen te planten, nu mogen sommige duinen weer vrij stuiven. Zoals bij De Kerf waar het Noordzeewater bij springtij en noordwesterstorm vrij toegang heeft tot de achterliggende duinvalleien. Met resultaat! Dankzij het zoute zeewater konden planten als zeekraal, zeeraket en schorrenzoutgras zich hier weer vestigen. In hun spoor volgende vogels en duinhagedissen. Zo hebben de Schoorlse Duinen er nog een prachtig natuurgebiedje bijgekregen.

Bij slecht weer bezoeken we de gezellige oude stad Alkmaar met op het waagplein verschillende cafeetjes. (elk weekend koopzondag)

Kosten:
Kampeerkosten:
  • kampeermiddel: € 8,70
  • nachttarief per persoon: € 3,50
  • huisdier: € 2,00
  • kleine tent incl. 2 pers. zonder elektra: € 11,00
  • kinderen tot 17: jaar gratis
  • dagbezoek: € 4,00
  • Alle tarieven zijn excl. toeristenbelasting ad € 0,92 p.p.p.n. (conform opgave gemeente)

Voor de gezamenlijke avondmaaltijden betaal je de kostprijs.
Ontbijt- en lunchspullen, drinken, snacks en snaaigoed mag je zelf regelen.

Aanmelden:
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar dit e-mail adres; grotekeijns@wijzijnjan.nl

Geef daarin aan:
  • Dat het om dit weekend gaat (graag in het onderwerp van het mailtje)
  • Je naam,
  • Je forumnaam (hiermee kom je in het aanmeldlijstje te staan, tenzij je aangeeft dat het wat anders moet zijn),
  • Je mobiele nummer (zodat we je kunnen bereiken als we wachten met eten of zo),
  • Hoe laat je vrijdag denkt aan te komen,
  • Of je vrijdag mee wilt eten rond 18.30 uur (tegen kostprijs),
  • Of je met de tent, caravan of vouwwagen komt,
  • Of je stroom nodig hebt,
  • Of je deelneemt aan het bezoek aan de broekerveiling (Broekerveiling met rondleiding: € 12,- , varen met boot: € 6,26. aanmelden = betalen, evt uiterlijk aanmelden tot 31 juli. Als je een museumjaarkaart hebt, betaal je alleen voor de boot en voor de rondleiding. (als je toch niet meegaat en te laat afmeldt, betaal je het bedrag voor niet-leden! (tenzij het bestuur anders beslist) Dit om te voorkomen dat er te makkelijk aangemeld wordt en er zo onnodig verenigingsgeld verspild wordt)
  • Of je van de tegoedbon die je bij je NFN pas gekregen hebt, gebruik gaat maken. (max. 1 bon per weekend, en vergeet 'm niet mee te nemen!)


Contactpersonen:
Maurice en Marc
Gepost door (maurice)


Aangemeld zijn al:
  • Maurice
  • Melgert
  • Kees


Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door TuuronTour » 11 jul 2014, 00:16

Het museum is toch gratis als je een museumjaarkaart hebt?

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Brenda » 11 jul 2014, 10:33

Klinkt leuk allemaal! Als het goed is zijn wij 3-en erbij.

mwj
Vriend(in) van JAN
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:04

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door mwj » 11 jul 2014, 17:38

Klopt, Arthur!

Het museum is inderdaad gratis als je een museumjaarkaart hebt!!! Voor de rondvaart (6,26 euro en de rondleiding (2 euro)moet er wel betaald worden.

Dus iedereen die een museumjaarkaart heeft, neem mee, neem mee!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Karin » 12 jul 2014, 20:19

Ik ga nog even mailen om te vragen hoe groot een 'kleine tent' is volgens de vereniging. En wat losse stroom dan kost. Of een tent met 1 persoon. En dergelijke.
Als ik meer weet, laat ik het hier weten. :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Marjoleine » 15 jul 2014, 15:46

Ja, met z'n 2-en in een tentje zonder stroom is goedkoper dan alleen in een tentje zonder stroom.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Karin » 15 jul 2014, 23:09

Een lager tarief voor één persoon in een tentje gaat niet lukken. Nu moet ik alleen nog antwoord krijgen op de vraag tot welke maat volgens hun een 'kleine tent' is. Want om maar even een voorbeeld te noemen, de tent van b.v. Guus of Lindsay en Dennis vind ik zelf niet klein meer. Maar misschien zou dat ook tellen? Hopelijk krijg ik daar nog antwoord op.

Gebruikersavatar
Dennis33
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 apr 2011, 17:25

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Dennis33 » 18 jul 2014, 17:37

Klinkt inderdaad erg leuk allemaal. Die streek kom ik vandaan. Leuk om al die dingen weer langs te zien komen. Bij mooi weer moet je bij Callantsoog wel rekening houden met enorme drukte, vooral wat het parkeren betreft. Regelmatig is op de fiets gaan sneller en makkelijker dan met de auto en 5 km verderop moeten parkeren.
Wij wilden ook graag komen, maar we krijgen de maandag ervoor net de sleutel van ons nieuwe huis. Dus we slaan deze even over.

Heel veel plezier allemaal en tot een volgende keer.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Karin » 22 jul 2014, 20:32

Oh, trouwens... wat wordt er door de club betaald, en wat niet? Of misschien meer: tarieven voor JANners en niet-JANners vermelden zou wel handig zijn. :)

mwj
Vriend(in) van JAN
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:04

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door mwj » 25 jul 2014, 09:34

Ik heb deze vraag doorgestuurd naar het bestuur. Ik ben nog in afwachting van een antwoord. Wordt vervolgd!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Karin » 26 jul 2014, 11:15

Dat kan je gewoon in het AC-deel op het forum vinden Maurice. ;)
Ik whatsapp je wel even.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Karin » 26 jul 2014, 11:23

En ik heb mij inmiddels ook aangemaild. :cu:

Kenny
Vriend(in) van JAN
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jul 2013, 20:39

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Kenny » 02 aug 2014, 12:24

Hoi, ik ben er niet bij, lekker op vakantie!

Voor de mensen die wel gaan, veel plezier!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Karin » 02 aug 2014, 12:49

Ik ga zeer waarschijnlijk niet komen... ik start morgen met medicijnen waardoor ik een week niet auto mag rijden, en nu is me ook net bevestigd dat vrijdagmiddag m'n nieuwe bed geleverd wordt. En die komen natuurlijk niet om 12 uur, maar om 18 uur (aangezien ze tussen 12 en 18 komen)...

Als het kampeerweekend nou wat dichter bij huis was...

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Remco77 » 05 aug 2014, 13:06

Nee, ik ga dansen in Eindhoven. Veel plezier allen!

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Brenda » 06 aug 2014, 21:33

Ehhh, ja, hoewel we wel van plan waren dit weekend te komen, gaat dat 'm toch niet worden. Jammer, maar helaas.
Veel plezier voor degenen die wel gaan!

Gebruikersavatar
Jan
Vriend(in) van JAN
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 mei 2010, 17:23

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Jan » 25 aug 2014, 20:17

Enig idee wie de JAN kratten en partytent heef? We willen ze graag meenemen naar de Kikker.

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door TuuronTour » 25 aug 2014, 23:00

Moi. Ik neem ze mee :)

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Kampeerweekend JAN, Groote Keijns, Schagerbrug.vr 8 t/m zo 10 aug 2014

Bericht door Marc v G » 26 aug 2014, 09:28

Ik kan ze na het eindweekend in Someren overigens wel in bewaring nemen, maar ik kan ze dan zelf niet meenemen aangezien ik dan waarschijnlijk niet per auto ben.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Plaats reactie