SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Op stap met JAN!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie SANNE
Vriend(in) van SANNE
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2010, 10:52

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Activiteiten Commissie SANNE » 28 jul 2016, 09:46

Wanneer:
19 t/m 21 augustus 2016

Waar:
Naturistenvereniging Balderhaar
Vennebrügge 1
49847 Wielen, Duitsland

Ter info:
Het is gebleken dat bij sommige navigatieapparaten het ingeven van het adres Vennebrügge 1 niet tot het gewenste resultaat leidt. Handmatig ingeven van onderstaande coördinaten brengt u tot voor de poort.
GPS-coördinaten: 52°32'25.02"N 6°42'04.42"O

Zoals tijdens alle SANNE-weekenden zijn natuurlijk ook dit keer JANners weer van harte welkom!

Balderhaar
Vlak over de grens, langs de L43 van Hardenberg richting Uelsen, ligt dit mooie terrein. Om precies te zijn: 1,85 km nadat je de grens bent gepasseerd, aan de rechterkant van de weg, ligt de ingang. Goed opletten, want je bent er voorbij, voordat je het weet.

Dit verscholen paradijs biedt een enorme ruimte van 33 hectare midden in bossen van de Graftschaft Bentheim. Op dit ruime terrein hebben zijn er 80 vaste plaatsen voor leden van de vereniging en voor gasten zijn er 18 plaatsen op het zogenaamde gastenlaantje en een aantal tentplaatsen in de boomgaard. De gastenplaatsen hebben een stroomvoorziening, de eigen leden redden zich met zonnepanelen.
De afgelopen jaren is er veel energie gestoken in de vernieuwing van de sanitaire voorzieningen. Beide sanitair gebouwen zijn recent opnieuw opgetrokken en zelfs voorzien van vloerverwarming. Uiteraard is er rekening gehouden met mensen met een beperking.

Voor de jongeren is er een speeltuin, een jeugdhonk, buitenspeelgoed zoals grote steps, skelters en voor de wat oudere jeugd een grote tent.
De tennisbaan (gras) wordt veel gebruikt en de beachvolleyballers kunnen hun hart ophalen.
Een drankje op het zonnige terras bij de boerderij is mogelijk. In die boerderij vind je ook de bar, keuken, tv-kamer en de bibliotheek.
Ook is er schepijs en een zwembad (met eigen bronwater) bieden verkoeling op warme dagen.

Op het terrein is ontvangst via het 3G en 4G netwerk van Nederlandse providers goed mogelijk. Is echter wel per provider verschillend.

Wat gaan doen:
Op vrijdag gaan we na een niet al te zware maaltijd aan een enorme kaasplank! Tenminste, als jullie een beetje meewerken. Het idee (met dank aan Guus die met een lekker kaasje naar het vorige SANNE-weekend kwam) is dat iedereen een bijzonder kaasje meeneemt van huis. Jos en Karin zorgen voor wat extra's zoals een nootje en b.v. vijgenbrood, en zo krijgen we vast een gevarieerd en enorm smakelijke kaasplank.

Op zaterdag gaan we flink actief worden. En misschien wel vies ook... We gaan een onze samenwerking testen op een hindernisbaan. Een echte teamopdracht waarbij we als team gezamenlijk de hindernissen moeten overwinnen.
Na een korte maar intensieve warming-up gaan we gekleed in een overall het parcours beginnen met een spannende touwbrug.
Onderweg zullen we verschillende hindernissen zoals een swing-over, apenhang, een indianenbrug, steile wand over, door een tunnel etc. moeten overwinnen. Dat kan niet anders dan uitdagend en leuk worden!

Op zaterdagavond is er op Balderhaar vanaf 21 uur een feestavond en open podium in de boerderij. Natuurlijk kunnen wij hier ook aan meedoen!
De webstie meldt: "Uw bijdrage is meer dan welkom op deze avond; toneel, muziek, dans, verhaal, mop, spelletje, flashmob of …… Geef je op bij de activiteitencie@balderhaar.eu" Dus wellicht kunnen we nog iets bedenken om een leuk bijdrage aan deze avond te leveren (niet verplicht natuurlijk!)

Dan gaan we ook dit weekend nog onze algemene kennis en wat bijzondere vaardigheden testen tijdens een quiz met wat spelelementen. Je zou dus wikipedia nog even door kunnen nemen, dan heb je alvast een flinke voorsprong op de rest. Succes! ;)

Kosten:
- Kampeermiddel per nacht: € 2,00
- Overnachting per persoon: € 5,00
- Stroom per aansluiting p. nacht: € 3,50
- Hond per nacht (max. 2 honden): € 2,00
- Dagbezoek: € 3,50

- Challengeparcours: SANNERs: € 8,50 anderen: € 15,50
- Feestavond: gratis
- Quiz: gratis

Voor de gezamenlijke avondmaaltijden betaal je de kostprijs.
Ontbijt- en lunchspullen, en drinken mag je zelf regelen.

Vroegboekkorting:
Als je je uiterlijk 5 augustus 2016 aanmeldt krijg je 5 euro korting op dit weekend! (geldt alleen voor JANners en SANNErs)

Aanmelden:
Aanmelden doe je via dit formulier.

Contactpersonen:
- Jos en Karin
Te bereiken via balderhaar@wijzijnsanne.nl


Gepost door Karin.

Aangemeld zijn al:
  • Jos
  • Karin
  • andre1
  • Geert
  • Guus
  • KaiH
  • Marc v G
  • Marcelyo
  • Joost



Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Karin » 29 jul 2016, 21:56

En de prijs per kampeermiddel per nacht is gedaald van 8 naar 2 euro per nacht voor ons gezelschap! :duimop:

Ikhier
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:08

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Ikhier » 31 jul 2016, 22:06

Hoi!
Dit weekend ben ik toevallig vrij, en zit mij te bedenken of ik mee zou gaan. Geen ervaring met kamperen, maar de spullen kun je dus huren?
En een brutale vraag, zou met iemand meer kunnen rijden? Ik heb wel een rijbewijs, dus kan eventueel wel het stuur overnemen om om en om te rijden.

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marc v G » 01 aug 2016, 12:42

Je bent van harte welkom op het weekend. Meld je dan wel even aan, in het eerste bericht staat hoe je dat kan doen.

Er zijn vast plekken waar je kampeerspullen kunt huren, maar dat moet je wel zelf regelen. Ik weet zelf nog niet of ik naar Balderhaar toe ga, maar er is altijd wel iemand die je van een station in de buurt van de camping wil ophalen.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Karin » 02 aug 2016, 09:48

Ik heb eigenlijk geen idee of je kampeerspullen kan huren, maar eigenlijk heb je alleen een tentje en een luchbed of matje nodig. De rest heb je in welke vorm dan ook vast al. Want je hoeft echt niet per se een slaapzak te hebben, een dekbed en onderlaken net als op je bed doet het ook prima hoor.

Je zult toch vast wel familie of vrienden hebben die een tentje en/of luchtbed hebben die je kan lenen?

Verder neem je wat kleding mee, toiletspullen, een bord, mok en bestek, wat ontbijt- en lunch-eten (over het algemeen gaat er sowieso altijd nog wel iemand naar een supermarkt zaterdag, dus dan kan je ook nog mee om wat spullen te kopen), een theedoek, eventueel een stoel, en dan heb je in principe genoeg voor een JAN en/of SANNE-weekendje.

Hier staat een enorm uitgebreide lijst, maar dat hoef je echt niet allemaal de eerste keer mee te nemen. KLIKLINK!

Zou leuk zijn als je mee gaat! :D

Ikhier
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:08

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Ikhier » 03 aug 2016, 22:20

Ik zal eens gaan rondvragen naar tentjesbezitters :)

Overigens Karin, toevallig een acda en de munnik fan, gezien je onderschrift?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Karin » 04 aug 2016, 10:49

Lieve leden,
De vroegboekkortingsactie is geldig t/m morgen! :!:


(En Pascal: fan is een groot woord, maar ik heb zeker wel wat met de muziek van Acda en De Munnik)

Ikhier
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:08

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Ikhier » 05 aug 2016, 08:56

Ik kan er zeker wel enthausiast van worden!

Overigens, ik heb besloten, ik doe eerst een sauna dag mee, om de sfeer te proeven. En mij geestelijk voor te bereiden op kamperen, (het zou de eerste keer zijn)

JB22
Vriend(in) van JAN
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 mei 2006, 00:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door JB22 » 05 aug 2016, 23:44

Zojuist aangemeld.

Joost

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Karin » 15 aug 2016, 12:15

De laaste info-mail voor dit weekend is verstuurd. Heb je 'm niet gehad? Laat het dan even weten.

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marc v G » 17 aug 2016, 13:34

Zijn er ook nog SANNE'rs of JAN'ners die op donderdag al gaan? Ik denk er aan om morgen direct uit het werk die kant op te gaan, dan ben ik rond een uur of 17 of 18.
▶ ───────🔘────────── 13:37

andre1
Vriend(in) van JAN
Berichten: 138
Lid geworden op: 10 apr 2014, 10:43

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door andre1 » 17 aug 2016, 20:57

[QUOTE=Marc v G;31476]Zijn er ook nog SANNE'rs of JAN'ners die op donderdag al gaan? Ik denk er aan om morgen direct uit het werk die kant op te gaan, dan ben ik rond een uur of 17 of 18.[/QUOTE]

Nee ik kan jammer genoeg nog niet op donderdag komen.
Heb donderdag nog vrijwilligerswerk en aansluitend een barbecue.
Ik denk er wel over om tot maandag te blijven

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marc v G » 17 aug 2016, 21:52

Ik ga het toch ook niet redden, dus het wordt vrijdagochtend.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marc v G » 18 aug 2016, 22:34

Gezien de weersvoorspelling voor zondag neem ik mijn saunaspullen ook maar mee, we zitten dicht bij Saré en Zuidwolde. En ik heb nog een bon liggen die bij beide geldig is.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Marcelyo
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2011, 14:47

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marcelyo » 18 aug 2016, 23:18

Dat is geen slecht idee Marc. Wie zou trouwens ook alweer zorgen voor mooi weer dit weekend;)? Nou ja, hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee.

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marc v G » 22 aug 2016, 10:17

Ondanks de nodige afmeldingen door al dan niet bevallende huisdieren en andere lichamelijke ongemakken waren we dit weekend toch nog met 8 man. Zowaar was er deze keer geen caravan bij, iedereen overnachtte in kleine, iets minder kleine of hele grote tenten.

Het kaasplankje van vrijdag hebben we verplaatst naar het avondeten van zaterdag omdat op vrijdagavond een activiteit van Balderhaar in de kantine ervoor zorgde dat we geen plek hadden om rustig van de kaas te genieten. Dan doen we toch gewoon mee met de vereniging en gaan we ook kijken naar de documentaire over een van de leden van Balderhaar die de slag bij Waterloo in miniatuur helemaal heeft nagebouwd. (Zie ook: hier)

Zaterdag zijn enkelen naar een hindernisbaan gegaan om daar aan te tonen dat SANNE zeker ook actief is. Ik ben samen met Joost een wandeling van een kilometer of 7 gaan maken. Op de camping was intussen een culturele toer gestart. Bij terugkomst op de camping zijn we deze gaan bekijken. Het zonnetje deed ook gezellig mee. Na het eerder genoemde kaasplankje (alleen het plankje mistte, maar dat is vervangen door stokbrood, soep en bockworsten) begon het Open Podium van Balderhaar. De gezelligheid was groot, en de diskjockey-cd-speler was de muziek heerlijk aan het scratchen.

Helaas werd op zondag de zomer verdrongen door de herfst. Met zijn vieren zijn we toch lekker opgewarmd in Thermen Zuidwolde, waar een oud-lid van JAN (en de YO!) de opgietingen verzorgde.

Goed nieuws nog voor iedereen die er niet bij kon zijn en de geweldige quiz van vrijdagavond toch wil doen, deze is op veler verzoek verplaatst naar het JAN- en SANNE-afsluitweekend in september op De Wilgenborgh waar de aankondiging deze week van verschijnt.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Karin » 22 aug 2016, 11:37

Ah, hier werkt het linkje naar de nos wel. :)

Leuk verslag, jammer dat ik er niet bij was (en dat die kat niet eens bevallen is dit weekend).

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marc v G » 22 aug 2016, 11:52

Iets te veel gekoppiepeest naar Facebook inderdaad. Bericht op Facebook is aangepast met het juiste linkje.
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Karin » 22 aug 2016, 20:07

Ik wilde op 'vind ik leuk' klikken... maar dat kan hier natuurlijk niet.

:duimop:

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

SANNE: Balderhaar Wielen (D) - 19 t/m 21 aug 2016

Bericht door Marjoleine » 23 aug 2016, 16:21

Ik snap nooit hoe jullie dat kopie-pasteb doen.... 😉

Plaats reactie