JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Op stap met JAN!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie JAN
Vriend(in) van JAN
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 aug 2007, 10:27

JAN JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Activiteiten Commissie JAN » 08 aug 2018, 18:47

Wanneer:
Vrijdag 31 augustus tot en met zondag 2 September

Waar:
Adres
Dommelsvoort 7
5437 PC Beers
www.achteruthuus.nl

In het noordoostelijke puntje van Noord-Brabant vindt u Naturistencamping ‘Achter ut Huus’.
Al bijna 25 jaar zorgen Wiel en Maria dat het de gasten op de kleine camping aan niets ontbreekt: rust, ruimte en Brabantse gezelligheid.
De camping is een voormalig boerenbedrijf en biedt veel ruimte, ook voor sport en spel, zowel binnen als buiten. Aan jong en oud is gedacht.
Of u nu een weekend of een aantal weken ‘Achter ut Huus’ verblijft: Wiel en Maria zorgen voor een rustige en fijne tijd!

Er zijn veel voorzieningen aanwezig op de camping:
– Er zijn 2 afzonderlijke sanitaire ruimtes met 6 douches, 6 toiletten, 4 wastafels, en 3 aanrechten met spoel- en afwasbakken. Voor warm water hoeft niet extra betaald te worden
– Er is een gemeenschappelijke ruimte met een houtkachel, waar diverse gezelschapsspelen en mappen met fietsroutes en informatie over de omgeving aanwezig zijn
– Verder is er een sauna waarvan gebruik gemaakt kan worden
– Aan de ‘bar’ zijn er overheerlijke, door Maria zelfgemaakte, soepen, vruchtensausen, jams en nog veel meer lekkers van het Brabantse platteland te koop
– De camping is gelegen nabij (250 meter) een uitgestrekt plassengebied (Kraaijenbergse Plassen), welke zich uitstekend leent voor alle vormen van watersport

– Op en om het terrein zijn een aantal geiten en poes ‘Pietje’ aanwezig
– Er zijn diverse gratis spel- en sport mogelijkheden op het terrein voor jong en oud: zandbak, schommels, grote trampoline, klimtoestel, speelcaravan, diverse speelgoed zoals fietsjes, skelters, etc., tafeltennis en biljart (traditioneel en pool biljart), groot schaak- en damspel op het erf, jeu de boules banen, en een complete midgetgolfbaan (gratis)

Wat gaan we doen:
Vrijdagavond is er voor de liefhebbers het weerwolf spel, hou je niet zo van spelletjes of ben je bang in het donker, dan kun je ook de sauna bezoeken (tegen betaling)
Zaterdag gaan we naturistisch midgetgolfen op het eigen terrein! In de namiddag is er ook gelegenheid om nog naar het mooie historisch stadje Grave te gaan (waar ook een kermis aanwezig is voor de liefhebbers).
Als je dit berichtje op het forum hebt gelezen, dan is deze activiteit ook wat voor jou: we gaan naar Nijmegen waar we de ribbelroute gaan volgen. Dit is een unieke rondleiding in het stadscentrum van Nijmegen wordt gegeven door een gids met een visuele beperking. Het is geen gewone stadswandeling, want met behulp van een virtualrealitybril ervaar je tijdelijk hoe het is om slechtziend te zijn. De donkerbelevingen die in het muZIEum plaatsvinden zijn, het woord zegt het al, helemaal gericht op blindheid. Met Expeditie ribbelroute krijg je letterlijk een kijkje in de wereld van slechtziende mensen.

Persoonlijke rondleiding
Na aankomst in het muZIEum krijg je eerst een uitgebreide introductie. Deze bestaat onder andere uit de Blikopener, een 3D-audioshow die meteen je zintuigen op scherp zet. Vervolgens krijg je uitleg over het gebruik van de taststok. Deze helpt je de weg door Nijmegen te vinden. Na de introductie krijg je de virtualrealitybril op. De bril is voorzien van een applicatie die speciaal voor het muZIEum is ontwikkeld. De app simuleert varianten van slechtziendheid zoals kokervisus, waarbij je de wereld ziet door een heel klein gaatje. Je bedient het menu van de app met je ogen! De persoonlijke rondleiding is in groepjes van maximaal zes bezoekers en neemt ongeveer één uur in beslag. Je gids staat je met raad en daad bij gedurende de wandeling en vertelt uit eigen ervaring hoe uitdagend het leven kan zijn als je slechtziend bent. Dus schroom niet om al je vragen te stellen. De Expeditie ribbelroute is geschikt voor iedereen vanaf 13 jaar.

Kosten Expeditie ribbelroute: niet leden: 16,50 euro, leden 5 euro. Geef je na opgeven toch aan, niet mee te willen doen, dan betaal je de niet leden prijs, omdat de vereniging anders voor hoge kosten komt te staan.
Kosten midgetgolfen: gratis
Inmiddels is aanmelden voor expeditie ribbelroute helaas niet meer mogelijk.

Kosten weekend:
Maximaal: (we gaan nog onderhandelen ter plekke)
Kamperen per nacht
– Eigen caravan/tent van €10,00
Stroom p.n. € 2,80
Toeristenbelasting per persoon per nacht €1,00
Dagrecreatie €4.-
Sauna-gebruik €8,-
WIFI gratis

Voor de gezamenlijke vrijdagavondmaaltijd (met z'n allen koken) betaal je de kostprijs.
Zaterdagavond laten we iedereen vrij in het avond eten, of je nu op de camping wilt koken of uit eten wilt gaan in bijvoorbeeld Grave.

Ontbijt- en lunchspullen, drinken, snacks en snaaigoed mag je zelf regelen.

Vroegboekkorting:
Voor de vliegensvlugge beslisser: Als je je uiterlijk 19 augustus aanmeldt krijg je 5 euro korting op dit weekend! (geldt alleen voor leden)

Aanmelden:
Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar dit e-mail adres; achteruthuus@wijzijnjan.nl

Geef daarin aan:
  1. Dat het om dit weekend gaat (graag in het onderwerp van het mailtje),
  2. Je naam,
  3. Je forumnaam (hiermee kom je in het aanmeldlijstje te staan, tenzij je aangeeft dat het wat anders moet zijn),
  4. Je mobiele nummer (zodat we je kunnen bereiken als we wachten met eten of zo),
  5. Hoe laat je vrijdag denkt aan te komen, en of je mee-eet.
  6. Of je met de tent, caravan, camper of vouwwagen komt,
  7. Of je stroom nodig hebt,
  8. Of je deelneemt aan de expeditie ribbelroute op zondag (als je toch niet meegaat en te laat afmeldt, betaal je het bedrag voor niet-leden! (tenzij het bestuur anders beslist) Dit om te voorkomen dat er te makkelijk aangemeld wordt en er zo onnodig verenigingsgeld verspild wordt) (Aanmelden voor deze activiteit is niet meer mogelijk)


Contactpersonen/organisatoren:
Maurice en Marjoleine , te bereiken via achteruthuus@wijzijnjan.nl
NB: De verstrekte gegevens worden na afloop verwijderd conform de privacy-wetgeving.

Aangemeld zijn:
  • Maurice :upside_down_face:
  • Marjoleine :upside_down_face:
  • Geert :upside_down_face:
  • Lara :upside_down_face:
  • Brenda :upside_down_face:
  • Nathan :upside_down_face:
  • Kees :upside_down_face:
  • Arthur :upside_down_face:
  • Kai :upside_down_face:
  • Willy :upside_down_face:
  • Jan :upside_down_face:
  • CoenB95 :upside_down_face:
  • Dree :upside_down_face:
  • Karin :upside_down_face:
  • Alexander :upside_down_face:
  • Erwin
  • R1k

    :upside_down: = deelname MuZIEum


Laatst gewijzigd door Activiteiten Commissie JAN op 22 aug 2018, 20:58, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie JAN
Vriend(in) van JAN
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 aug 2007, 10:27

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Activiteiten Commissie JAN » 10 aug 2018, 15:08

Vroegboekdatum is verlengd tot 19 augustus! :)

Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie JAN
Vriend(in) van JAN
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 aug 2007, 10:27

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Activiteiten Commissie JAN » 18 aug 2018, 14:40

Je hebt nog tot morgen om je aan te melden als je ook vroegboekkorting wilt voor dit weekend.

Waar blijven jullie aanmeldingen? De activiteit van zondag is bijzonder, we hebben dit nog nooit eerder gedaan!!!

nathan
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 mei 2014, 11:26

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door nathan » 20 aug 2018, 22:14

De Jan kratten en aanverwante zaken tarp Ed liggen bij bij. Ik wil donderdag komen. Vrijdag + zaterdag werken. Zaterdagavond kom ik weer.

Groem07
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2018, 20:57

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Groem07 » 21 aug 2018, 20:41

hallo allemaal,

Lijkt me ontzettend leuk om wellicht het laatste nazomer weekendje van dit jaar nog te genieten van een kampeerweekendje. Maar eerlijkheidshalve heb ik al heeeeel lang niet meer gekampeerd, dus ook totaal geen kampeerspullen meer. Omdat nog voor een weekendje aan te schaffen (oke, theoretisch zou je het ook voor volgend jaar kunnen gebruiken, maar geen idee of me dit eerste natuturistische weekendje kamperen (kamperen uberhaupt) zal bevallen :') . Dus eigenlijk is mijn vraag of ik met iemand (tegen betaling of samen delen van de standplaatskosten) kan meeliften? Een dekbed en luchtbed heb ik zelf uiteraard hihih. Ook kookgerei kan ik aankomen.
Ben benieuwd. O, ja, jullie ervaringen van voorgaande keren, mag je eventueel ook delen.

Groetjes en wie weet tot de 31e ,

Martin

Groem07
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2018, 20:57

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Groem07 » 21 aug 2018, 20:41

hallo allemaal,

Lijkt me ontzettend leuk om wellicht het laatste nazomer weekendje van dit jaar nog te genieten van een kampeerweekendje. Maar eerlijkheidshalve heb ik al heeeeel lang niet meer gekampeerd, dus ook totaal geen kampeerspullen meer. Omdat nog voor een weekendje aan te schaffen (oke, theoretisch zou je het ook voor volgend jaar kunnen gebruiken, maar geen idee of me dit eerste natuturistische weekendje kamperen (kamperen uberhaupt) zal bevallen :') . Dus eigenlijk is mijn vraag of ik met iemand (tegen betaling of samen delen van de standplaatskosten) kan meeliften? Een dekbed en luchtbed heb ik zelf uiteraard hihih. Ook kookgerei kan ik aankomen.
Ben benieuwd. O, ja, jullie ervaringen van voorgaande keren, mag je eventueel ook delen.

Groetjes en wie weet tot de 31e ,

Martin

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Karin » 21 aug 2018, 21:34

Hoi Martin,
Er zijn meerdere mensen die meerdere tenten hebben, en er wellicht eentje uit willen lenen, maar een aantal daarvan zie ik niet op de deelnemerslijst staan, dus de spoeling daarin is wat aan de dunne kant denk ik.
Maar ik zal ook even in onze facebookgroep hierop wijzen, mocht iemand daar wel kijken en hier niet.
En anders kan je wellicht een goedkoop tentje op de kop tikken, eventueel 2ehands, waar je net zo makkelijk weer vanaf bent mocht het niet bevallen (maar dat kan ik me niet voorstellen ;))

alexander
Vriend(in) van JAN
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 feb 2018, 13:30

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door alexander » 22 aug 2018, 20:29

Hallo Groem07 Martin
Je zou eventueel een plekje bij in de tent kunnen krijgen.
groetjes Alexander

Erwin
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:12
Locatie: Hof van Twente

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Erwin » 25 aug 2018, 13:09

Hoi ik kom ook naar het kampeerweekend als dat nog mogelijk is ik heb wel een mailtje gestuurd nog geen reactie terug.
gr Erwin

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: JAN- en SANNE-weekend Achter t Huus, 31 augustus tot en met 2 september

Bericht door Karin » 25 aug 2018, 14:41

Jahoor Erwin, dat is zeker mogelijk. En de organisatoren zijn ook allemaal maar vrijwilligers, dus een antwoord kan soms wat langer duren. Maar je mail is aangekomen, weet ik uit betrouwbare bron. :)

Plaats reactie