Geochache-weekend op De Appelhof

Met JAN naar landelijke evenementen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie JAN
Vriend(in) van JAN
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 aug 2007, 10:27

Geochache-weekend op De Appelhof

Bericht door Activiteiten Commissie JAN » 09 apr 2008, 09:14

Geocachen op terrein de Appelhof

Wat is geocaching?
Geocaching is een buitensport en spel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een GPS-ontvanger om ergens (ter wereld) een zogenaamde cache (schat) te vinden. De cache is een verstopte waterdichte doos, met daarin een logboek en een aantal voorwerpen. Met een GPS-ontvanger zijn de precieze coördinaten van de schuilplaats bepaald. Elke cache wordt gepubliceerd op het internet. Daarom kan iedereen op zoek gaan naar de cache (schat). Heb je deze gevonden, dan schrijf je je bevindingen over de tocht in het logboek en mag je uit de doos een voorwerp nemen, maar je moet er ook weer één bijplaatsen (dus zorg dat je genoeg leuke ruilspullen bij je hebt). Zo verandert de inhoud van de schat voortdurend.

Het plezierige aan geocaching is dat diegene die de schat verstopte je laat kennis maken met mooie plaatsen, natuurgebieden, bezienswaardigheden, etc. die je anders misschien nooit zou ontdekken.
Geocaching is een spannende activiteit voor jong en oud!

Op tal van prachtige plekjes rondom de Appelhof zijn geocache-routes uitgezet. Een leuke kans om de mooie en afwisselende omgeving van de Appelhof te verkennen.

Het weekend op de Appelhof
Vanaf vrijdagmiddag 23 mei ben je welkom met tent of caravan op de Appelhof in Zandhuizen in Friesland. Je kunt dan tevens gebruik maken van de sauna.
Zaterdagochtend volgt dan de speurtocht. ‘s Avonds wordt het weekend afgesloten met een heerlijke maaltijd.
Op zondag 25 mei kun je op eigen gelegenheid nog eens op zoek gaan een cache.

De kosten voor deelname zijn:
• het hele weekend: € 25,- per volwassene (dit is incl. kamperen, de maaltijd op zaterdag avond ,1x saunabezoek en het cachen)
• Alleen zaterdag: € 15,- (dit is incl. de maaltijd op zaterdag avond ,1x saunabezoek en het cachen)
• Kinderen betalen alleen voor de maaltijd, kosten € 5,-.

Aanmelding
Heb je zin in een gezellig en (ont)spannend weekend? Meld je dan aan, voor 20 april 2008, via
geoappelhof@home.nl, o.v.v. je naam, adres, het aantal volwassenen en kinderen, tent/caravan en eventuele dieetwensen. Aanmelding is verplicht.

Meer informatie over geocaching is o.a. te vinden op www.geocaching.nl en www.geocaching.com.
Meer informatie over De Appelhof (Zon & Leven): http://www.zon-en-leven.org/index.php?page_id=10000257
(gepost door Karin)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Geochache-weekend op De Appelhof

Bericht door Karin » 09 apr 2008, 10:04

Ik heb ooit een keer met wat vrienden zo'n cache gezocht, en ik vond het erg leuk om eens te doen.

Dus als we een leuk groepje bij elkaar krijgen doe ik graag mee! :D

(is wel kort dag, we moeten aanmelden voor 20 april!)

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Geochache-weekend op De Appelhof

Bericht door Brenda » 12 apr 2008, 11:29

Lijkt mij wel leuk! Nog meer mensen die zin hebben?

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Geochache-weekend op De Appelhof

Bericht door TuuronTour » 13 apr 2008, 00:49

hey, ik ben een fanatieke geocacher! Heb er al honderden gedaan :D
Alleen kan ik juist dit weekend niet :(

Nou ja, bij andere kampeerweekenden zoek ik zeker een paar wandelcaches uit om op vrijdag of zondag te doen. Gezelschap is dan natuurlijk welkom ;)

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Geochache-weekend op De Appelhof

Bericht door Martijn B » 13 apr 2008, 11:52

Het lijkt me erg leuk om aan zoiets mee te doen. Helaas ben ik dit weekend waarschijnlijk nog niet terug van mijn wandeltocht. Ik laat deze kans dan ook voorbij gaan.

Plaats reactie