8 juni 2008 - internationale naturistendag

Met JAN naar landelijke evenementen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Karin » 17 mei 2008, 12:06

De NFN heeft er zowaar een aparte site voor gemaakt:

http://www.blootgewonezondag.nl/

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Maarten de Vries » 17 mei 2008, 13:16

Leuk dat ze er iets aan doen. Zie nu ook dat er ook een Naturisten verenigings terein is in Zeewolde.

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door TuuronTour » 17 mei 2008, 20:27

[QUOTE=Maarten de Vries;12088]Leuk dat ze er iets aan doen. Zie nu ook dat er ook een Naturisten verenigings terein is in Zeewolde.[/QUOTE]

je bedoelt zeker de Vrijgaard? Chamavi (Hamaland) ligt ook niet zo ver van Zeewolde vandaan. Er zijn dus zeker genoeg mogelijkheden in Flevoland. Wel opvallend dat die drie terreinen vlakbij elkaar liggen.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Karin » 18 mei 2008, 08:14

Nouja, Flevo-Natuur is natuurlijk een commerciele camping, de andere 2 zijn verenigingsterreinen, die op zich weer niet zo heel dicht bij elkaar liggen.

Maar ik hoor vaak naturisten uit Lelystad en omgeving (eh... omgeving?) 'klagen' dat erin bij hen in de buurt niks te vinden is. Ook geen strandje (meer) ofzo.

Dus wie een gat in de markt wil dichten...

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Bert » 18 mei 2008, 17:57

[QUOTE=Karin;12111]
Maar ik hoor vaak naturisten uit Lelystad en omgeving (eh... omgeving?) 'klagen' dat erin bij hen in de buurt niks te vinden is. Ook geen strandje (meer) ofzo.

Dus wie een gat in de markt wil dichten...[/QUOTE]
Wat let je, de plannen waren er toch al...:rolleyes: en animo is er dan al, allen niet echt een leuke omgeving denk ik. (ken het ook niet)

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door TuuronTour » 19 mei 2008, 01:43

Nou ja, de campings liggen idd ook weer niet bij elkaar om de hoek. Maar je kan bij wijze van spreken in 5 minuten van de ene naar de andere camping rijden. Dan is dat voor mij wel "vlakbij elkaar" :)

Alledrie de campings liggen binnen een half uur rijden van Lelystad. Als de Lelystadters dat al te ver vinden zijn ze wel erg lui ;)
Volgens de website van de NFN zijn er toch twee strandjes in het noorden van Flevoland: Larserbos en Ellerstrand. Alleen Larserbos ligt redelijk vlakbij Lelystad.

Ik kan me voorstellen dat men graag een strand op steenworp afstand wil om snel een middagje te kunnen zonnen. Een camping mag m.i. wel iets verder weg liggen dan 5 minuten rijden.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Karin » 19 mei 2008, 08:45

Ohja, het Ellerstrand is er ook nog. :)

Dat Larserbos is al jaren discutabel... Toen ik zelf nog in Lelystad woonde heb ik het een paar keer geprobeerd te vinden, maar dat is nooit gelukt. Achteraf hoorde ik toen dat het middels omgezaagde bomen over paden onbereikbaar (met de auto) was proberen te maken, omdat er voornamelijk seksuele activiteiten plaats vonden.
Geen idee of het nu wel gebruikt wordt waar het voor bedoeld is, ik dacht zelfs dat het jaren geleden officieel was opgeheven. Maar wellicht is er nog een poging gedaan...?

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Maarten de Vries » 19 mei 2008, 09:22

Als je onderstaande tekst en naar hun site kijkt ziet het er toch uit als een echter vereniging. Al wordt het natuurlijk nooit een als JAN:)


De Vrijgaard, vereniging V.R.I.J.


Sterappellaan 27
3897 LL Zeewolde
www.vrij.nfn.nl

Het terrein (5 ha) bevindt zich op een mooie bosrijke plaats, één van de mooiste plekken in Flevoland. Direct bij drooglegging werd dit gebied door de overheid ingericht als camping, zodat de begroeiing stamt uit de jaren zeventig. Reeën, vossen en konijnen zijn regelmatige bezoekers van het terrein. Het terrein is een paradijsje voor wie houdt van eenvoud en gezelligheid. Vogelaars komen graag terug naar de Vrijgaard! Goede wandel- en fietsmogelijkheden. Het Dolfinarium Harderwijk, natuurgebied Harderbos en de stranden aan het Veluwemeer liggen op korte reisafstand.


Programma


De Vrijgaard zal diverse hapjes klaar hebben staan voor haar bezoekers. Als het weer het toelaat, zal er op één van de velden een demonstratie handboogschieten gehouden worden. Natuurlijk mag iedereen het daarna zelf proberen!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Karin » 19 mei 2008, 20:03

Toen ik nog in Lelystad woonde, 3 levens terug ofzo, ben ik daar eens geweest op zo'n naturistendag. Best een mooi terrein, maar behalve een clubgebouw was er zo'n beetje niks. Geen sauna, geen zwembad, en bijna nergens stroom.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Marjoleine » 08 jun 2008, 20:08

Ik was vandaag op De Vier Elementen.. nou nou..dat vond ik ( en met mij Roderick) ook..... niet echt zo'n geweldig terrein. Als je van watersport houdt.. dan is het een super leuk terrein...(eiland) om naar toe te gaan.. maar anders.. nee.. dan kan je beter een ander terrein zoeken. Bovendien.. waren er weinig voorzieningen.. en deden ze zelfs moeilijk... toen ik een kopje soep wilde pakken... (wat mij was aangeboden door de gastvrouw...)

We zijn daarna nog naar de Wilgenborgh in Waverveen geweest. Nou, dat was wel een mooi en gastvrij terrein en hebben we ff lekker genoten van het heerlijke weer....!!!

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Marc v G » 08 jun 2008, 21:27

Het AD heeft een, niet echt veelzeggend, filmpje op zijn website staan over de naturistendag: klikkerdeklik
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

8 juni 2008 - internationale naturistendag

Bericht door Karin » 08 jun 2008, 21:31

Wel aardig.
In ieder geval positief, en voor iemand die er niks van weet wordt het wel duidelijk dat het niet heel bijzonder is... denk ik. Hoop ik. :)

Plaats reactie