World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Met JAN naar landelijke evenementen
Plaats reactie
Dash
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2010, 17:17

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Dash » 24 mei 2010, 18:06

Ga je mee fietsen met de WNBR. Ik ga dit jaar meedoen met de Wageningen - Arnhem rijd.
Ze rijden door Amsterdam op 12 Jun 2010 en door Wageningen en Arnhem op 19 Jun 2010.
Kom gezellig mee en zeg maar nee tegen stomme autos in de stad.
Het is kleding naar eigen keuze. Het is niet zo dat je moet bloot fietsen maar vorige jaar vond ik het prima zo.

Rijd lijst Netherlands
WNBR NL op yahoo groups
WNBR info

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Karin » 25 mei 2010, 12:17

Ik heb me altijd afgevraagd: waarom??

Overigens dacht ik altijd dat het vooral om het naakt fietsen ging, het heet ook 'World Nake Bike Ride', en niet 'protest fietstocht' ofzo...
Ik vraag me dan af, waarom wil iemand naakt door een stad fietsen? Om te shockeren? Om schijt te willen hebben aan alles, en je zin door te douwen? Omdat het dan kán?
Wordt het protesteren tegen auto's als excuus gebruikt om eens naakt door de stad te mogen fietsen?

Verder heeft het in mijn ogen nul komma niks met naturisme te maken. Maar of het goed of slecht of geen van beiden is voor het naturisme, zou ik eigenlijk niet weten...

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Marcel » 25 mei 2010, 13:34

Mijn eigen standpunt is, naakt zijn is waar je voor jezelf in alle vrijheid voor kiest. Maar vanuit diezelfde vrijheid vind ik ook dat je naakt zijn niet in de openbare ruimte aan een ander moet opdringen... maar eigenlijk heet zoiets gewoon "respect" hebben voor elkaar.

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door PeterH » 25 mei 2010, 16:39

Ik ben blij dat er iemand eens een kritisch geluid laat horen. In de stad heb je eigenlijk vooral 'last' van die enorme zware en grote bussen die 'goed voor het milieu' zijn. Enfin, m'n fiets is wederom eens gejat dus wat dat betreft is mijn auto toch nog enorm handig. Overigens vind ik het prima dat mensen naakt door een stad willen fietsen, maar mij spreekt het niet zo aan. Ik ben liever onder gelijkgezinden dan zo nodig te moeten stunten. En het van alle kanten gefotografeerd worden spreekt me ook niet zo aan, hoewel dat in mindere mate bij Tunick ookwel was.

Dash
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2010, 17:17

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Dash » 26 mei 2010, 09:23

Sommige mensen zijn bang voor het bloot lichaam, som zijn ook bang voor hun eigen bloot lichaam. Vind je dat niet zielig voor de mensen.
Je weet dat er maar alleen een genezing voor irrationale angsten is. Blootstelling!

Elke stuk van elke lichaam is mooi, er bestaat geen lelijkheid in het naturisme ideologie.

Serieus nu de "World Naked Bike Ride" is een hele leuke ervaring.
Ik en mijn vriendin hebben geen spijt van gehad.

Dash
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2010, 17:17

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Dash » 26 mei 2010, 09:41

Als je hele leven loopt zonder dingen te zien dat schokt je, of je bang of boos maakt, dan wat voor leven is dat? Volgens mij is dat geen leven.
Als je dat echt willen dan moet je je hoofd in het zand doen of zo.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Marcel » 26 mei 2010, 11:01

Met alle respect voor je overtuiging en zienswijze Dash, maar als ik het laatste stukje tekst lees, neem je toch vooral je eigen visie als referentiepunt voor anderen.... als jij het zo voelt hoeven anderen het nog niet zo te voelen...

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Karin » 26 mei 2010, 11:13

Je hebt natuurlijk mensen (nog steeds!), die worden geboren in het dorp waar ze ook dood gaan. Komen hun hele leven hooguit één stad verder, en verder niet. Die mensen vinden dat prima, en hoeven geen roadtrains in Australië, bepeniskokerde oerwoudbewoners of bungeejumpende hippies te zien.
Wie ben jij dan om zo iemand jouw 'waarheid' op de dringen, en te vinden dat zo iemand zijn kop in het zand moet steken als hij niet zo nodig naakte fietsers hoeft te zien?

Weet je, het maakt mij niet zoveel uit hoor, die WNBR. Ze doen maar. Ik zou het op zich ook lachen vinden om mee te doen. Maar dan was het voor mijn eigen lol, en niet voor dit vage goede doel waar het volgens mij helemaal niet om gaat, of om het shockeren. Kortom, ik begrijp het gewoon niet zo.
Als ik graag naakt een stukje wil fietsen, rijd ik wel een rondje op Flevo-natuur of Elsendorp, of op één of andere grote camping in Kroatië of Frankrijk ofzo.

Ik vraag me ook af hoeveel 'echte naturisten' er aan die WNBR meedoen. Ik gok dat de meeste gewoon exhibitionisten, nudisten of loltrappers zijn.

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Remco77 » 26 mei 2010, 16:26

+ 1, sluit me aan bij Karin.

Trouwens een 'woord dat je niet zo vaak hoort': bepeniskokerde
Hoe kom je erop? :D

PeterH
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:12

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door PeterH » 26 mei 2010, 17:08

Ik vraag me dan altijd af hoe zoiets in de praktijk werkt. Opeens komt een indiaan op het idee 'laat ik eens een houten koker aan m'n fluit hangen'. Dat is op zich nog niet zo bijzonder, maar er mee wegkomen en de rest overtuigen, dàt is bijzonder!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Karin » 26 mei 2010, 19:27

:offtopic: Ohw, Remco, ik heb je badslippers in m'n caravan liggen. :offtopic:

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

World Nake Bike Ride in Nederland 2010

Bericht door Remco77 » 27 mei 2010, 16:53

[QUOTE=Karin;20152]:offtopic: Ohw, Remco, ik heb je badslippers in m'n caravan liggen. :offtopic:[/QUOTE]

Zie je wel dat ik altijd alles vergeet :rolleyes:
Komt de volgende keer wel weer goed dan...

Plaats reactie