De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Met JAN naar landelijke evenementen
Plaats reactie
Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 30 aug 2012, 15:11

Hi Karin,
Dat is een goede vraag! We maken wel weer een aardige kans om de kampioenstitel te prolongeren (Ik moet trouwens niet vergeten die imposante wisseltrofée van 2 kg weer mee terug te nemen naar dat eiland...), anders zijn ze niet zo blij met SJANS (Sannes en Jans)...

Het zal wel weer loslopen en met ene beetje geluk pakken we ook de titel weer dit jaar. Ik zal nog even een mooie grafure laten maken voor de beker, pakken ze ons dat in elk geval niet meer af!

O ja.. voor ik het vergeet! Schrijf je massaal in voor dit evenement! Namelijk erg veel plezier en activiteit voor (relatief) weinig geld. Prijzen zijn namelijk inclusief boothuur, eten, drinken en prachtig weer..:cool:.

Hoe dan ook, wij winnen die bokaal wel weer even.

Tot over een week of wat!

Groet,


HJ

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 30 aug 2012, 16:27

Oh ja..

En inclusief kamperen natuurlijk.., want er wordt gekampeerd op dit idillysche eilandje in de Loosdrechtse Plassen.

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 30 aug 2012, 16:33

Nog even over dat kamperen. Er staat een reusachtige blokhut op het eiland, compleet met een goed geoutilleerde keuken, waar geweldig wordt gekookt. Het meubilair bestaat uit tafels, banken, strandstoelen en kussens. Verder zijn er toiletten, wastafels en er kan warm gedoucht worden.

Wacht niet te lang met inschrijven, want bij 25 deelnemers is het eiland vol! voor de eerste boot van jan en Sanne zijn we nog op zoek naar iemand die goed kaart kan lezen..

Groet,


HJ

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 30 aug 2012, 16:35

en een stuurman of - vrouw.., en iemand die het leuk vindt om aan de fokkeschoot te trekken.

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 30 aug 2012, 16:36

Net zo als vorige keer zal ik voor een borrel pakket aan boord zorgen.

Schrijf je massaal in!

Groetjes,



HJ

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 03 sep 2012, 17:57

Ter herinnering aan het SJANS (Sannes en Jans) succes van vorig jaar:

Hi Guys & Dolls,
De wissel trofee is binnen!! Jan en Sanne ('Team SJANS' voor deze gelegenheid...) hebben de Nederlandse NNaturistische Zeilkampioenschappen op de Loodrechte Plassen gewonnen!! Het was tactisch zeilweer met weinig wind (2-3 Beaufort) en heul veul zon! We waren met drie personen aan boord, Dick, Coen en ikzelf (Harold). De sfeer was vanaf het begin perfect!! Een enkele keer waren we wat laat bij de start (sigaretje paffen op een onnavolgbare plek op het eiland (roken is streng verboden op de Vier!! (drinken niet trouwens), maar dit terzijde)) ...of nog vlak voor de start even een kanotochtje maken, ook altijd leuk!), maar het mocht de pret (en het resultaat) niet drukken! Omdat wij in snelle valken en soms wat minder snelle valken mochten varen, werd er om de twee wedstrijden van boot gewisseld. Ieder team had zo min of meer gelijke kansen. Verder voeren we zaterdag drie (korte) wedstrijden en op zondag ook nog drie, uiteindelijk mochten wij (het 'SJANS' team) met die enorme beker (écht een enorm grote trofee!) naar huis. Het evenement was bijzonder strak georganiseerd, aan alles werd gedacht en alles klopte. Er werd uitstekend gekookt (rijst pilaf met kip en verse groenten. Bovendien was er een kampvuur met live gitaar muziek en zang, dat tot in de kleine uurtjes doorging. Ook voor drankjes was gezorgd, wijn, bier, water verse koffie, thee en O Ja...: Vers Geperst Appel en Peren Sap van de appelgaard van Zon en Leven terrein 'De Maat'!! Heerlijk! . Volgend jaar mogen wij (Sanne en Jan) onze wisseltrofee gaan verdedigen. De inscriptie 'Team SJANS (Jan & Sanne) Eerste Plaats Naturistische Zeilkampioenschappen 2011, De vier Elementen' pakken ze ons echter niet meer af!! Het was een bijzonder leuk weekend en wij doen volgend jaar vanzelfsprekend weer mee, hopelijk tegen die tijd met twee (SJANS) teams!!
Tot een volgend activiteit!
Met vriendelijke groet,
Harold, Dick en Coen

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 04 sep 2012, 15:05

http://www.zon-en-leven.nl/blog/2012/09 ... estrijden/

Hierbij nog even de link om je op te geven.

Groet,

HJ

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Lindsay » 04 sep 2012, 17:00

nou, je bent in elk geval wel enthousiast. hopelijk zijn er meer JANNERS en SANNERS enthousiast.

succes ermee.

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Brenda » 04 sep 2012, 17:31

Ik zal er nog eens over nadenken. Ik weet hoe leuk het kan zijn, zowel het zeilen als het verblijven op De Vier. Dit jaar heb ik er mijn neus nog niet laten zien.
Tot wanneer kan er opgegeven worden?

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Remco77 » 05 sep 2012, 07:44

Ik vond het een paar jaar terug ook echt geweldig, maar ik kan dat weekend helaas niet. Suc6 met het completeren van het team.

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 06 sep 2012, 10:28

Hi Brenda, leuk dat je er over na aan het denken bent! We zijn al met z'n drieën, dus we kunnen met minimaal één SJANS boot meevaren. Verder schrijven zich mogelijk nog wel een paar Jans en Sannes in, die niet meedoen aan deze discussie. Dat ging vorig jaar ook zo.

Er staat niet vermeld, tot wanneer je je kunt opgegeven, de inschrijving stopt bij 25 personen. Als dat aantal is bereikt, wordt de inschrijving gesloten.

Gezellig als (dat) je er bij bent Brenda!

We gaan die prijs weer even wegkapen:piraat:

Groetjes,




Harold

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Brenda » 10 sep 2012, 08:14

Nou, gisteren ben ik op De 4 geweest en dan begint het toch weer te kriebelen. En toen gooide Daan zijn charmes in de strijd en dan kom je gewoon ;-).
Je 1e boot is vol, Harold. Ik ben er met de wedstrijden bij!
Vanmiddag zal ik me officieel aanmelden via de website. Tot dan!

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Brenda » 10 sep 2012, 08:21

Nou, gisteren ben ik op De 4 geweest en dan begint het toch weer te kriebelen. En toen gooide Daan zijn charmes in de strijd en dan kom je gewoon ;-).
Je 1e boot is vol, Harold. Ik ben er met de wedstrijden bij!
Vanmiddag zal ik me officieel aanmelden via de website. Tot dan!

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 10 sep 2012, 15:07

Grote klasse Bren!
Leuk dat je erbij bent! We gaan er een blits weekend van maken!
Je hebt lekker weer gehad trouwens op de Vier gisteren.

Groetjes,


Harold
Harold

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 13 sep 2012, 22:25

Goedeavond Allen,

We komen twee mensen te kort om ons als volwaardige boot voor dit evenement te kunnen schrijven. Als je er aardigheid in hebt om mee te zeilen, don't hesitate and fill out the form!

Groet,



Harold

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Eilko » 13 sep 2012, 22:37

ik kom een beetje om in mn eigen werkzaamheden op dit moment, dus ik sla over..

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 14 sep 2012, 14:27

Hello All,

We zijn met twee personen momenteel. Van de penningmeester van Z&L heb ik begrepen dat zich twee mensen van Jan/Sanne hebben ingeschreven, Brenda en ik zelf. Je kunt je inschrijven met een boot, als je met zijn vieren bent. Anders wordt je gewoon ergens ingedeeld. Ook geen probleem natuurlijk, maar het is dan wel een beetje jammer dat we niet als Jan en Sanne onze titel kunnen prolongeren. Aan de andere kant is er ook geen man overboord (en als er een man overboord is....je kunt overal staan, de plassen zijn ondiep).

Maar terzake: Het wordt een super gezellig weekend, er wordt lekker gekookt. Je kunt heerlijk relaxen op het eiland, je kunt erop uit met een kano of een eenmans zeilbootje, en af en toe varen we even een rondje met een valk om een paar boeien in de plas..., je kunt er heerlijk zwemmen, het water in Loosdrecht is uitstekend zwemwater! En omdat het ondiep is, is het water bovendien nog goed op temperatuur. Bovendien, als je nog nooit op de Loosdrechtse Plassen bent geweest, is dit je kans om er eens rond te koekeloeren! Het is een heel bijzonder gebied vanwege het werk dat de turfstekers van weleer hebben vericht.

Kortom, grijp je kans en schrijf je in!

Gezéééélig!:hippie:



Harold

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 14 sep 2012, 14:30

Loosdrechtse Plassen, nog wat achtergrond informatie:

Loosdrecht, het idyllische watersportgebied bij uitstek, kent vele mogelijkheden om uw vakantie of dagje uit tot een succes te maken. De vijf aan elkaar verbonden plassen bieden 3600 hectare fantastisch watersportplezier. Bovendien heeft Loosdrecht nog talloze andere recreatiemogelijkheden; het wordt niet voor niets ‘De Watertuin’ van Nederland genoemd.

Het vis- en zwemwater is er schoon en u vindt er uitzonderlijke flora en fauna. Langs de dijken rondom de plas staan nog authentieke boerderijen, afgewisseld met prachtige landhuizen, jachthavens, bungalowparken, cafés en restaurants. U vindt er zelfs een schitterend kasteel, dat een bezoek meer dan waard is. Voor de vakantieganger die rust zoekt, is er de ongerepte Vuntusplas.

Motorbootvaart is daar beperkt toegestaan. Per roeiboot of kano kunt u op ontdekkingstocht naar de bijzondere plantengroei en het unieke vogelbestand. Er is veel te beleven in Loosdrecht. Zo kunt u er winkelen, tennissen, midgetgolfen, kunst kijken en een rondvaart maken. Ook zijn er talloze restaurants met zowel lokale als internationale specialiteiten, cafés, hotels, pensions, appartementen, zomerhuisjes en campings. In de zomermaanden worden er diverse grote evenementen georganiseerd.

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Nieck » 15 sep 2012, 21:20

Hey Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een draadje geopend over het zeilweekend, omdat ik het er niet tussen zag staan in de agenda. Ik werd gebeld of ik ook mee wil doen.
Ik vind het leuk om mee te doen, maar wil niet zoveel geld betalen. Ik vond 60 euro (dacht dat dat het koste) al veel geld en ben een beetje geschrokken van de 80 euro die betaald moet worden. Ik weet dat daar alles bij in zit, maar toch
Sorry, ik sla over

Veel plezier voor de mensen die wél gaan!

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Brenda » 16 sep 2012, 19:31

Jee, is er dan niemand die ons team wil komen versterken??? Zoals het er nu voor staat, zit Martijn zondag ook in de boot.
Sowieso hebben we nog 1 iemand nodig om überhaupt als team van start te mogen gaan. Anders is er dit jaar gewoon geen SJAN-team en dat zou jammer zijn.
Ook zit er natuurlijk een groot deel eigenbelang bij voor mij, want met bekende mensen zeilen is natuurlijk nog gezelliger.;)
Hopelijk wordt er nog iemand zo enthousiast. Twee mag natuurlijk ook! :D

Hendrik Jan
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2011, 13:29

De jaarlijkse NFN zeilwedstrijden op de Vier Elementen, 21 t/m 23 september 2012

Bericht door Hendrik Jan » 17 sep 2012, 17:13

Hallo allemaal, Ik heb stiekem vast even het weerbericht opgevraagd voor komend weekend. Het wordt mooi weer en mogelijk de laatste dag van het jaar, waarop je nog naturistisch buiten kunt recreeren zonder een 'walking nose' op te lopen.

We hebben nog twee mensen nodig voor TEAM SJANS. Wie doen er mee??

Groet,




Harold

Plaats reactie