Naaktwandelen Zeewolde

Met JAN naar landelijke evenementen
Plaats reactie
Bregje
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 sep 2012, 16:08

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Bregje » 24 jul 2013, 17:12

Donderdag 8 augustus is er een wandeling door het Horsterwold. Dat is een doordeweekse dag dus dan ben ik waarschijnlijk aan het werk en zal zelf dus niet mee kunnen wandelen. Tenzij de tijd bekend wordt, wat me sowieso wel handig lijkt.

Ik vind het wel een leuk idee. Wat vinden jullie van georganiseerde naaktwandelingen?

Link

Gebruikersavatar
mjana
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:27

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door mjana » 24 jul 2013, 21:03

Lijkt mij niks. Dergelijke activiteiten hebben mij er altijd van weerhouden het naturisme te proberen. Het komt op mij een beetje exhibitionistisch over. Volgens mij kun je ook prima gekleed door het bos lopen. (en heb je ook nog eens minder kans op teken of ander bijtgraag tuig).

Vat het niet verkeerd op hoor! iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Alleen dit soort activiteiten zijn niet voor mij weggelegd.

Bregje
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 sep 2012, 16:08

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Bregje » 24 jul 2013, 21:56

Volgens mij zou het exhibitionistisch zijn als andere mensen je kunnen zien, maar het idee is (neem ik aan) dat je door verlaten gebied loopt.

Wat de teken betreft: Daar bescherm kleding je maar een klein beetje tegen hebben we afgelopen weekend proefondervindelijk ontdekt tijdens een wandeling (gekleed) door het bos. Drie van de vijf mensen hadden teken! En muggen steken ook gewoon door je dunne stofje heen. Die hebben wel wat meer moeite met dikke stof natuurlijk.

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Brenda » 25 jul 2013, 08:39

Ik ben ook niet iemand die speciaal ergens heen zou gaan om naakt te kunnen wandelen. Als je ergens bent, de mogelijkheid zich voordoet, het lekker warm is en ik zin heb om te wandelen, dan kan ik me wel voorstellen dat ik het prettig zou vinden.

Bregje
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 sep 2012, 16:08

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Bregje » 25 jul 2013, 11:27

Er is een tijdstip bekend: 10:00 - 16:00. Echt midden overdag doordeweeks dus helaas.

En een link naar het natuurgebied: http://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurgeb ... 0Kern.aspx

[quote]
Midden in het 5000 ha grote Horsterwold ligt De Stille Kern. Er lopen geen paden, hooguit wat sporen van paarden en runderen. Na de inpoldering was dit akkerbouwgebied. In 1996 is het aan Staatsbosbeheer overgedragen. Sindsdien mag de natuur er haar eigen gang gaan. Het is al een flinke wildernis geworden. Wandelaars mogen er naar hartelust rondstruinen, waar en wanneer ze willen. Trek een lange broek aan, want u zult zich soms een weg door de struiken moeten banen.

Boswachter André Wels: “De Stille Kern is een uniek natuurgebied waar de bezoeker zich in een on- Nederlandse omgeving waant. Runderen en paarden maken hier de dienst uit. Wie hier gaat wandelen doet er verstandig aan zich van te voren goed te oriënteren, op de zon of het kompas, om niet te verdwalen. Eenmaal in het gebied zie je wat een geweldig mooi plaatje de grote grazers er van hebben gemaakt. De afwisseling van grazige weiden, groepen struiken en bos zijn een lust voor het oog.”
[/quote]

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Karin » 25 jul 2013, 12:54

Goh zeg... zomaar georganiseerd door Staatsbosbeheer zelfs! Dit is namelijk (ook) het bos rondom Flevo-Natuur, waar sommige mensen al naakt wandelen, maar waar Flevo-Natuur zelf iedere keer opmerkingen maakt naar mensen om dat niet te doen, omdat Flevo-Natuur daar (negatief) op aangesproken wordt.

Ik vind het wel heel leuk dat er blijkbaar gezien wordt dat er een behoefte is, en dat dat opgepakt wordt. Misschien dat ik die dag maar vrij houdt om mee te doen, alleen maar om te laten zien dat ik het initiatief toejuich. :)

Maar van 10 tot 16 uur... hoe lang is die wandeling in hemelsnaam...?? Ik ga eens mailen. :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Marjoleine » 25 jul 2013, 21:08

Donderdag 8 augustus mag ik gewoon werken. Dus ik kan helaas niet mee.

Remco77
Vriend(in) van JAN
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2006, 16:06

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Remco77 » 26 jul 2013, 12:25

Is ook leuk om dat zo ver van tevoren te regelen. Alleen bestaat dan de kans dat het 13 graden is en regent zodat er niemand komt. Overigens zou ik ook niet zo snel speciaal ergens heen gaan om naakt te kunnen wandelen.

mark77
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:00

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door mark77 » 02 aug 2013, 09:34

Ik vind het net als Karin een leuk idee, ik zit die week op de 4 elementen waar ik net opnieuw lid van ben geworden. Als er meer mensen vandaar mee willen kom ik ook. Ik ben het ook wel met Remco en Karin eens dat het wel de moeite moet zijn om ergens helemaal heen te rijden. Vanuit Rheden in mijn eentje zou verspilling van tijd, geld en milieu zijn. Vanuit Maarsen met 3 of 4 personen scheelt het weer een hoop. Maar dat geld ook voor de weekeinden en saunadagen. Ik zou zeggen ga altijd zoveel mogelijk carpoolen, fietsen of OV-en. Maar dat is wel een gedoe met bagage.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Naaktwandelen Zeewolde

Bericht door Marjoleine » 02 aug 2013, 10:10

Het is een gedoe met bagage...maar als je geen rijbewijs en auto hebt... dan moet je wel met het OV! ;-)

Plaats reactie