Foto's Spencer Tunick 3 juni

Met JAN naar landelijke evenementen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Karin » 04 jun 2007, 08:12

Noujaaaa, nog niemand linkjes op het forum gezet van ons avontuur gisteren héél vroeg?

Zelf heb ik ook nog niet gezocht maar wel even meegekeken op het laptopscherm van Maarten en een paar filmpjes en foto's gezien.

Maar net kreeg ik een mailtje van Marco, die gisteren ook bij ons op het rijtje zat in de parkeergarage, en die we later ook nog tegen kwamen bij de ALB, met de volgende link: http://angel.bndestem.nl/bndestem/cgi-b ... cer_Tunick
Volgens mij zijn trouwens niet al die foto's van gisteren, maar wel veel. :)

Marco: bedankt!

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Maarten de Vries » 04 jun 2007, 10:01

Mezelf zien staan. Toch weer grappig dat het snel op internet staat. Al vond ik gisteren nog minder

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Jos » 04 jun 2007, 15:26

Mezelf als benzinepomp teruggevonden. Grappig.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Marc » 04 jun 2007, 17:01

Het zijn mooie fotos geworden! :-)

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Jos » 04 jun 2007, 20:07

Nou, zal ik dan maar een verslagje proberen te geven, want Karin slaat misschien wel de spijker op z'n kop wanneer ze zegt dat het gisterochtend héééél erg vroeg was: we moesten om half 4 aanwezig zijn in een parkeergarage aan de Marnixstraat in Mokum. Iedereen heeft die nacht dus maar heel kort geslapen en was de rest van de dag eigenlijk uitgeteld.
's-Avonds heb ik nog even naar de fillumpies van het journaal gekeken en ben daarna m'n bedje ingerold. Als de anderen hetzelfde gedaan hebben, had gewoon niemand de puf om iets te schrijven.

Om kwart over twee ging m'n wekker af. Ik heb dan nog 3 uur geslapen, maar je denkt wel "Waar ga ik aan beginnen? Kan ik me niet nog beter gewoon omdraaien en doorslapen". Je stapt er toch maar uit, omdat je eenmaal hebt toegezegd.
Om kwart over drie is afgesproken om bij Marc voor de deur te verzamelen, waar we dan ook met 6 man (Ka, Co, Maa, Mar, Be in ik) aanwezig zijn. Marc hebben we maar laten liggen (in z'n bed dan).
In de parkeergarage worden we allemaal naar de 2e etage gestuurd waar het grote wachten begint. Op de een of andere manier is JAN toch wel een magneet, want binnen de kortste keren is Eilko getraceerd en ook enige forumleden komen langs (Dennis, Jan). Maarten heeft de wachttijd nuttig besteed, door als lid van de PR-commissie nog wat visitekaartjes uit te delen.

Eindelijk rond een uur of half zes komt er een eind aan het kletsen. We worden allemaal naar buiten gestuurd, waar we langs de halfronde oprijbanen (of hoe heten die dingen eigenlijk?) moeten gaan staan.
Aan de overkant van het water staat Spencer Tunick zelf plus een aantal lieden die op de een of andere manier van de lokatie op de hoogte waren (de foto's uit de bovenstaande link zijn ook uit die hoek afkomstig).
Langs de rand van de rijbanen waren klapstoelen neergezet en na een teken van Tunick moesten we daar op gaan staan. Ik vond die stoeltjes maar bar eng staan, want ze pasten maar net op het stoepje. Het verwondert mij nog, dat er maar een paar stoeltje van het stoepje afgegleden zijn (met een rotsmak als gevolg voor degene die er bovenop stond).
Het nadeel van parkeergarages is, dat ze sowieso laag zijn. Als je dan ook nog bovenop een stoel moet staan, dan past het eigenlijk niet meer (zeker wanneer je (zoals ik) langer bent dan gemiddeld). Wanneer je dan lang moet staan, dan krijg je óf een stijve nek (omdat je je hoofd constant moet buigen) of je krijgt zere kuiten omdat je besluit half door je knieen te zakken.
Wanneer uiteindelijk de foto's gemaakt zijn, ben je blij dat het over is.

In de tussentijd is het heel leuk om de reacties van voorbijgangers te zien op al die blote mensen: alle koppetjes dezelfde kant op, taxi's die langzaam rijden, terwijl een oud vrouwtje achterin haar digitale camera aan het zoeken is, ........

Nadat er ook nog wat foto's in de binnenring gemaakt zijn van enerzijds allemaal hoofden en anderzijds allemaal handen, worden letterlijk de bokken van de geiten gescheiden: de mannen moeten nog benzinepompje gaan spelen en aan de vrouwen is gevraag om een fiets mee te nemen, zodat daarmee nog een shoot gedaan zou worden.

Uiteindelijk was rond half acht het hele gebeuren achter de rug. Het was heel leuk om hier aan mee te doen.
Wat ons wel tegenviel, was dat er geen dampende pot koffie op ons te wachten stond (Marc), want Bert had wel voor de taart gezorgd!!!!

We besloten dus maar, om (in het kader van de open naturisten dag) naar het terrein van de Amsterdamse Lichtbond in Ankeveen te gaan (waar Martijn ook lid van is).
Na een ontspannend stukje roeien (door Martijn) waren we daar als een van de eersten om 9 uur.
Om 10 uur brak de zon door en konden we ons langs de zwemvijver installeren. Ik denk, dat ik na 5 minuten op een stretcher gelegen te hebben al vertrokken was naar dromenland. Daar heerlijk toch nog een uurtje verder geslapen.
Door het heerlijke weer waren heel wat leden van de ALB aanwezig en er kwamen ook nog redelijk wat mensen op de open dag af. Ik hoop voor de ALB dat er nog een aantal van die mensen lid gaan worden, want mijn indruk van de vereniging en het terrein is heel positief.
Voor Bert hebben we gezongen, de taart opgegeten en een hele gezellige dag afgesloten met een barbeque. Geheel in de JAN-traditie was er weer meer dan genoeg en iedereen ging met een gevuld buikje weer op huis aan.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Marc » 04 jun 2007, 20:18

Leuk verhaal Jos! Ik heb heeeeeeeerlijk geslapen :-)

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Martijn B » 04 jun 2007, 21:43

En nog wat fillumpjes

Jeugdjournaal Vanaf minuutje 8:00

12:00 journaal vanaf minuutje 4:35

20:00 journaal vanaf minuutje 11:45


Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Eilko » 05 jun 2007, 10:27

Opvallend, al die media-aandacht. Tijdens de foto-shoot werd er al gezegd dat we in het 12-uur journaal zouden komen. Mijn eerste gedachte was: "Zal wel op AT-5 zijn. Het landelijke journaal halen we nooit.." Vervolgens blijkt het twee dagen in het nieuws te zijn, en staat het in alle kranten...

Ik heb achteraf iets te snel aan collega's verteld dat ik meegedaan had. Eigenlijk had ik eerst wel eens willen horen wat ze er van vonden zonder dat ze wisten dat ik meedeed.. Nu weet ik eigenlijk niet wat ze er echt van vinden :(

Heeft iemand nog opvallende reakties/meningen uit zijn/haar directe omgeving gehoord?

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Martijn B » 05 jun 2007, 14:54

Nou nog eentje dan van EenVandaag

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Karin » 05 jun 2007, 20:25


Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Foto's Spencer Tunick 3 juni

Bericht door Bert » 05 jun 2007, 20:26

Sorry, maar nog geen input van mij.
Heb alleen nog maar een foto voor op de krant gezien. Ben nog maar weinig thuis geweest:) .
Zal ook eens even een keer wat zoeken en bekijken. Ben benieuwd.

Alvast bedankt voor de andere links!

Jos: mooi verhaal.

Plaats reactie