30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Activiteiten die JAN voorgaande jaren heeft georganiseerd
Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Marc v G » 28 apr 2008, 07:20

Ik weet nog wel een maniertje om brandstof uit te sparen, alleen ben je wat langer onderweg...
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Karin » 28 apr 2008, 08:32

Jeetje, errug jammer zeg!

En is meerijden met iemand geen optie...???

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Lindsay » 28 apr 2008, 19:18

hey mensen.

ik ben aant inpakken en zie kostenbesparing.
Ik neem 2 tenten mee, een 4 persoon (met 2 slaapcabines van 2 pers) en een koepeltentje. Ik heb zoooo geen ervaring met kamperen.

van de ene kant is zo'n grote tent wel handig als het regent, van de andere kant, ga ik toch niet in mijn tent zitten lijkt me, maar zullen we wel ergens in een ontmoetingsruimte kunnen waar het warm is.

zo;n grote tent van 5 meter lengte is ook lastig drogen in mijn kleine souterrain, dus dan komt het koepltentje weer in zicht.

Hoe dan ook....als ik de grote tent opzet woensdagavond, kan er best nog iemand in de andere cabine liggen.scheelt dat geld?


na ja, we zien het allemaal wel lijkt me. heb al wat mensen gestrikt om te helpen met tent snel opzetten voor het donker. ben benieuwd hoe mijn eerste echte kampeerweekend bevalt.

karin...bedankt voor de meeneem lijst...ik zou veel vergeten zijn :-)

Gebruikersavatar
Vanessa
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 aug 2007, 14:41

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Vanessa » 28 apr 2008, 20:06

nou qua kosten besparing zou ik met Jos meerijden.. Maar dan vind ik het zelf nog wel zo netjes om dat te delen..
Het is wel heel lief van jullie om mee te denken. Maar het gaat helaas niet lukken. Maar niet getreurd ik ga me wel vermaken.. Donderdag heb ik al een duik gepland met Marcel.. hoop dat die doorgaat.. ivm zijn rug..
Dus duimen jullie???

jullie allemaal heel veel plezier en ik hoop dat t goed weer word.

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Bert » 28 apr 2008, 21:13

oke vanessa, ik hoop het beste voor marcel!

jij blup ook blup heel blup veel blup duikblup plezier, blupblupblup.....:D

Gebruikersavatar
Vanessa
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 aug 2007, 14:41

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Vanessa » 02 mei 2008, 09:59

ja ik blup ook.. en heb gister mijn theorie examen voor Open Water Diver gehaald...

Dus nu is het hopen dat het in de praktijk buiten ook goed gaat..:D
maar dat gaat wel lukken..

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Jos » 05 mei 2008, 22:04

Denk je van tevoren, dat dit eindelijk eens een "gewoon" weekend gaat worden, blijkt het een "gewoon JAN weekend" te zijn, oftewel onvergetelijk en weer anders dan alle andere en zeer memorabel :):)
Ik weet zeker, dat ik heel veel vergeet en anderen moeten mij maar aanvullen, maar wat moet je denken van Rainer (de Nederlandstalige Duitse beheerder), die ons zeeeeeeeeeeeeer gastvrij ontvangen heeft, tot diep in de nacht steeds met ons meegefeest heeft, om 1 uur 's-nachts met schalen bitterballen aan komt zetten. In 1 woord: magnifiek :duimop::duimop::duimop:
Wat het eten betreft, zullen we de komende week óf moeten afkicken, óf moeten Sonja-Bakkeren, want wie verwacht er nu tijdens het kamperen vergast te worden op zalm met knooooooooooofloooooooooooooooook (Karin, weet je zeker dat het 6 bolletjes moesten zijn en niet 6 teentjes?), maar het was wel lekker (Robbert bedankt), de volgende dag gevolgd door verse asperges met ham en ei, waarbij vervolgens Eric ons op zondag een overheerlijke aspergesoep voorschotelde. De plaatselijke bakker heeft z'n produktie deze dagen fors op moeten voeren, want elke ochtend (ook op hemelvaart en zondag) haalde Bert voor ons overheerlijke broodjes, waarbij vooral de bolletjes met die hele grote zaden favoriet waren.
En dan het weer, want daarvoor gaan we tenslotte. Als ik zeg, dat het 's-nachts fris was, dan is dat zeer voorzichtig uitgedrukt; zelf lag ik in 2 slaapzakken en dat was net te doen. Van anderen heb ik gehoord, dat stiekum witte fleece-dekens van de een naar de ander verschoven. Overdag was het vanaf zaterdag echter zonovergoten :):):):) Als je niet al te vroeg je tent uit rolde (zo vanaf 9 uur), dan kon je de gehele dag in je blote gat rond blijven lopen als je er zin in had.
De donderdag mag echter niet vergeten worden: een best wel redelijke dag waarvan we de middag afsloten in de sauna. Om 6 uur krijgen we dan toch een hagelbui op ons kop: het was niet mooi meer. Stenen van 1 cm groot. Ik was blij dat er geen tenten gesneuveld zijn.

Anderen mogen nu gaan vertellen over al onze activiteiten (feesten, wedstrijden, uitstapjes, .............), ik wil afsluiten met een vast item op dit soort weekenden:

Gevonden voorwerpen
Eigenlijk valt het wel mee met het aantal, zeker als je de duur van de trip (6 dagen) en het aantal mensen (16) beschouwt:
  • op een culinair weekend hoort het natuurlijk dat een setje bestek overblijft (vork/lepel/mes)
  • aan de waslijn was nog een lichtblauwe handdoek met bijpassend washandje blijven hangen ('k was nog van plan geweest om het te laten hangen, maar heb het toch maar meegenomen)
  • een echte (nieuwe) JAN-handdoek (ik nu hopen dat 'ie niet geclaimed wordt, want dan is 'ie voor mij :) )

Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 okt 2006, 22:49

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Martin » 05 mei 2008, 22:42

Nou Jos ff geduld want ik heb beloofd een verslag te schrijven van het hele weekend voor de nieuwsbrief en er is heel wat gebeurd in die dagen dus veel schrijfwerk. Maar in ieder geval het was een fantastisch weekend en als het eerste zo goed is dan hebben we nog heel wat te goed dit jaar. En ook de nieuwelingen hebben zich heerlijk snel in de groep thuisgevoeld volgens ons.
Dus complimenten aan Robbert, Arthur en Lindsay. Toch altijd wel een beetje eng in zo een groep je plek vinden.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Marc » 05 mei 2008, 22:56

[QUOTE=martin&karin;11910]
Dus complimenten aan Robbert, Arthur en Lindsay. Toch altijd wel een beetje eng in zo een groep je plek vinden.[/QUOTE]

Ik was niet mee dus zo eng was het nou ook weer niet! :p

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door corien » 06 mei 2008, 12:41

[QUOTE=Marc;11911]Ik was niet mee dus zo eng was het nou ook weer niet! :p[/QUOTE]

en ik ook niet dus dit weekend was volledig ongevaarlijk ;)

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Jos » 06 mei 2008, 12:44

Niet eng?
Ongevaarlijk?

Kennen jullie de rest eigenlijk wel??????

Wacht het volledige verslag maar af :p:p:p:p

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door corien » 06 mei 2008, 15:46

nou maak je me wel nieuwsgierig Jos ;)

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Lindsay » 07 mei 2008, 09:36

inderdaad was het wennen en een beetje eng,:o

maar bedankt allemaal voor de opvang, en de uitleg van wat wel/niet mag/thuishoort/normaal is:confused:, op zo'n blote konten camping.

(al had ik meer moeite met mijn buik dan mijn kont :p)

zie mijn gedichtje in het logboek, wat op verzoek van Karin ook in de nieuwsbrief zal komen.:o


liefs lindsay

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door TuuronTour » 07 mei 2008, 22:44

Ik was ook aangenaam verrast door het culinaire en creatieve niveau van JAN :). Robbert kan zo aan de slag in het Amsterdamse knoflookrestaurant: http://www.garlicqueen.nl
Zij hebben o.a. een klassieke stoofpotschotel met 60 tenen knoflook

Wat de nachten betreft had ik zelf twee lagen nachtkleding aan :D

Jos en ik hadden zaterdag in de namiddag een geocache (zie evenementen-draadje voor omschrijving) in de omgeving gelopen. Kostte wat meer tijd dan verwacht, maar uiteindelijk was het Jos die het doosje met logboek tevoorschijn trok :cool:

Dankzij het zonnige weer heb ik eindelijk weer eens ontspannen een boek kunnen lezen, daar kom ik te weinig aan toe de laatste tijd. Groepsgesprekken zijn helaas niet zo weggelegd voor mij omdat er dan te snel en veel gepraat wordt, maar ik heb met iedereen wel 1 op 1 gesprekjes gehad.

Dus tot het volgende weekend!

Gebruikersavatar
Robbert65
Berichten: 199
Lid geworden op: 03 mar 2008, 17:30

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Robbert65 » 08 mei 2008, 10:47

Ik aan de slag in een knoblauchkneippe? Hoezo??:eh: Ik heb toch helemaal niks met knoflook? ik gebruik nooooit knoflook... Zat er ergens knoflook in????? :D
:sorry:

Neuh, eng was het niet hoor. En wennen hoefde nauwelijks.
Ik heb uit Frankrijk vernomen dat er wat wenkbrauwen onwillekeurig zijn gaan doen over mijn relatie met Bacchus. Ik zal hem daarop aanspreken :-)

Allemaal iets vriendelijks, ik ga weer slapen, ik ben ziek.

Robbert

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Lindsay » 09 mei 2008, 12:32

[QUOTE=Jos;11906][*]een echte (nieuwe) JAN-handdoek (ik nu hopen dat 'ie niet geclaimed wordt, want dan is 'ie voor mij :) )
[/LIST][/QUOTE]

hoi Jos,

ik moet je teleurstellen. Die JAN handdoek is van mij. Ik ben hem vergeten mee te nemen. Dus koop er zelf maar één! ;-)

met een beetje geluk (als niemand de verkeerde JAN haaddoen heeft meegenomen) staat mijn naam nog in het labeltje. Hmm....jammer dan gaat die dus niet mee naar curacaou :-(

mail even op email adres verwijderd door moderator als je wil, dan spreken we af of ik hem ergens kan ophalen.

groetjes lindsy

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Karin » 14 mei 2008, 10:44

Na een kleine, zeer aangename, omweg via Frankrijk zijn ook Brenda, Bert, Michiel en ik inmiddels alweer een paar nachtjes terug in Nederland.

Ik vond het een ronduit geweldig eerste kampeergebeuren van het jaar!! Het was van tevoren even afwachten, hoe zou dat zijn? Zoveel dagen achter elkaar met JAN, ipv de gebruikelijke 2, of soms 3 nachten? Nou, ik denk dat we een wetsvoorstel in moeten brengen dat er vaker zulke lange 'weekenden' moeten komen, want het was echt top!!

Oh, en... voor de nieuwelingen: dit culinaire niveau is niet gebruikelijk, al lijkt het me een héél goed streven om te proberen het wel vast te houden. :D

Verder was het gewoon een erg mooi terrein, erg ongebruikelijk tegen een berg aan, en als we nog een keer gaan is het wat mij betreft ná dat ze de roltrappen tegen de berg op geinstalleerd hebben, maar het had zeker wel wat door alle trapjes en hellingen.
Wel lastige met volleyballen, als de bal iets te ver opzij gaat, ligt 'ie gelijk 20 meter lager, of, zoals we natuurlijk ook voor elkaar kregen, in het kabbelende beekje onderaan, waarna er in het schemerdonker een heuse reddingsactie á la 'Rescue 911' opgezet is om de bal te redden (die vervolgens de volgende dag alsnog overleden is door te ontploffen van de hitte...)...

Maargoeoe, het was weer geweldig!
Tot de Maat!!

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Marc v G » 14 mei 2008, 10:55

Ik vond het ook weer een fantastische JAN-midweek-met-een-weekend-er-aan-vastgeplakt! Ook de week erna heb ik op de fiets in de Eifel nog fantastisch weer gehad en veel mooie plekken kunnen zien. En ach, die bergen vallen best mee. Aan het begin van de week denk je 'sjee, wel 10% die helling!', terwijl het aan het eind van de week meer is van 'ach, die helling is maar 10%. Valt wel mee...' :)

Op naar het volgende weekend! (Tenminste, als ik dan niet hoef te werken, het spant er nog een beetje om...)
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Karin » 19 mei 2008, 20:12

Zojuist ontving ik een mailtje uit Duitsland met bijgevoegd het artikel dat naar wat media gestuurd zou worden. Zie bijlage.

Hallo liebe JAN Gruppe, hier in der Anlage mein Bericht über Euren Besuch für die deutsche Naturistenzeitung. Bitte um Rückantwort ob das alles ok ist. Vielen Dank gruß an alle Rolf

Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 okt 2006, 22:49

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Martin » 19 mei 2008, 21:55

Duitse reclame voor JAN, is de foto niet meegestuurd?

ps. Karin heb je de foto's nog ontvangen?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Karin » 20 mei 2008, 08:15

Nee, en ja. :)

De foto's die hij gemaakt heeft zou hij ons per DVD sturen.

Als ik binnenkort een keer tijd en zin heb (vooral dat laatste) zal ik de foto's van het weekend op het forum zetten.

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Bert » 22 mei 2008, 12:35

Heb je hem al teruggemaild?

kort maar krachtig en zeker positief. Leuk dat ze zo enthousiast zijn.
ze hebben alleen niet met een van de oprichters gepraat maar met de penningmeester (formaliteit)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

30 april t/m 5 mei: lang kamperen in Duitsland - Helios Köln

Bericht door Karin » 23 mei 2008, 07:01

Ja. In m'n beste Deutsch.
Hij had de mail gericht aan IC@..., dus ik heb de IC ge-cc't, maar dat heb jij natuurlijk niet gezien.

Plaats reactie