Corpus

Activiteiten die JAN voorgaande jaren heeft georganiseerd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Activiteiten Commissie SANNE
Vriend(in) van SANNE
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2010, 10:52

Corpus

Bericht door Activiteiten Commissie SANNE » 14 mar 2010, 18:08

[FONT="Times New Roman"]Zondag 18 april: SANNE gaat naar de Corpus tentoonstelling in Oegstgeest!

Van de website: "Wat is CORPUS? Geef je ogen de kost en kijk verder dan je neus lang is, dan sta je pas echt met je mond vol tanden!"

De wereldprimeur van een spectaculair belevingscentrum rond het menselijk lichaam. Hare Majesteit de Koningin heeft CORPUS op 14 maart 2008 geopend. CORPUS is een 'reis door de mens' waar de bezoeker op spectaculaire wijze kan zien, voelen en horen hoe het menselijk lichaam werkt en welke rol gezond eten, gezond leven en veel bewegen daarbij spelen.


Geplande agenda:

12:00 : Verzamelen bij Jos (die woont er vlak bij), koffie/thee + stroopwafels(???)
13:00 : Aankomst bij Corpus.
13:15 : Begin v.d. rondleiding door Corpus
15:30 : Einde Corpus
16:00 : Bij mooi weer een strandwandeling, anders zwemmen in Nieuwkoop (www.npn.nfn.nl)


Kosten: € 16.50 p.p. + € 5.00 per auto. Bij meer dan 10 deelnemers : € 14.00

Omdat we moeten reserveren, is aanmelden verplicht. Aanmelden betekent meedoen! Vroegtijdig reserveren is noodzakelijk, geef je dus zo snel mogelijk op, maar in ieder geval voor 8 april: corpus@wijzijnsanne.nl. Geef daarin aan:

* Je naam

* Hoe laat je waar bent (12 uur bij Jos of 1 uur bij Corpus)

Website Corpus: http://www.corpus-experience.nl/
Adres : Willem Einthovenstraat 1, Oegstgeest. (Vlak bij Leiden)
Adres van Jos: zie de ledenlijst.

Wie gaan er mee?
  • Jos
  • Eilko
  • Karin
  • Marjoleine
  • Robbert
[/FONT]

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

Corpus

Bericht door Nieck » 14 mar 2010, 19:28

Goed idee, lijkt me leuk!
Ik laat nog wel weten of ik mee ga

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Corpus

Bericht door Karin » 14 mar 2010, 22:24

Jaaaa!
Lijkt me gafistisch!!
Ik kom!


Psst: er zit een foutje in het linkje in de handtekening van de AC-account, én het bestuur heeft besloten dat SANNE met hoofdletters geschreven moet worden)

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 910
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Corpus

Bericht door Jos » 11 apr 2010, 23:23

Zo, wij gaan zondag a.s. vanaf 13.23 uur bekijken, welke weg de stroopwafels (die we dan net gegeten hebben) afleggen van mond tot k....., nou ja laat maar.

Mocht iemand zich nog bedenken en toch heel graag mee willen, dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel snel zijn, om nog een kaartje in dezelfde groep te kunnen bemachtigen.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Corpus

Bericht door Marjoleine » 15 apr 2010, 22:09

ja.. wat Jos zegt.. maar eeh... het is van K... tot mond.. je begint namelijk in de anus.. de rest vertel ik niet.. want ik ben er weleens geweest.. maar het is iig wel heel erg leuk!

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 910
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Corpus

Bericht door Jos » 18 apr 2010, 22:54

Zo, de eerste culturele activiteit van :SANNE: zit er weer op. Het is wel heel anders dan kamperen of de sauna, maar wat wel hetzelfde is: heerlijk gegeten!!!!

Zoals te verwachten is op één van onze activiteiten was het natuurlijk weer schitterend weer :):). Als verzamelpunt was mijn terras uitgekozen en daar konden we dus heerlijk in het zonnetje zitten. Sommigen parkeren hun auto daar vlakbij, anderen verkiezen het om hun auto aan het andere eind van de straat te parkeren, vervolgens lopend mijn adres proberen te vinden (probeer dat maar eens in zo'n jaren-80 wijk) en dan ten einde raad maar te bellen waar nummer 22 nou eigenlijk is. Dan is het toch niet zo vreemd, dat we uiteindelijk nog maar net op tijd in Corpus waren.
Het was wel heel leuk moet ik zeggen: allerlei dingen die je vroeger op school geleerd had, kwamen nu weer even naar voren (ik geeft toe: biologie vond ik heel leuk). Vooral de mond vond ik heel gaaf. Je werd uitgenodigd om rond te lopen en dan stapte je op de tong en daar liep je verend op verder. Ook tijdens een 3D-film over het bloed zag je overal om je heen bloedcellen. Ik had op een gegeven moment de neiging een cel die tussen mij en Karin (die voor mij zat) doorvloog, om die stuk te slaan. Ik heb het maar niet gedaan, want dat zou zo'n rotzooi geven.
Na het strak geregisseerde gedeelte (van 1 uur) kon je in eigen tempo weer naar de begane grond afdalen langs allerlei gesponsorde spelletjes en wetenswaardigheden (welke wel allemaal met gezondheid ed. te maken hadden). Na afloop onderling nog een discussie gehad of het wel of niet toelaatbaar is, dat je haast gedwongen aan deze vorm van commercie blootgesteld wordt. Uitslag: onbeslist.

Vervolgens op weg gegaan naar het strand, maar omdat we al discussiërend er achter kwamen, dat het daar a) misschien wel een beetje fris zou zijn (als je niet net zoals Piieter in een duinpannetje zou liggen) en b) mensen op tijd naar huis wilden, waarbij we c) ook nog wilden eten, besloten wij om een rotonde maar 1,2 x te nemen en niet naar het strand, maar naar een kasteel(tje) in Oegstgeest te gaan waar vanmiddag een openluchtconcert werd gegeven in verband met 65 jaar bevrijding.

Ook Oegstgeest is opgestoten in de vaart der volkeren en wij kunnen dus op zondagmiddag nog alle ingrediënten voor een smaakvolle barbeque halen. Ik sta er elke keer weer verbaasd over, hoe kundig Robbert in staat is om heel snel een overheerlijke maaltijd te bereiden. OK, dit keer had hij mijn keuken tot z'n beschikking, maar toch.
Wat stond er dit keer op het menu:
  • pompoensoep (iedereen die dit gemist heeft kan ik aanraden om het recept op te vragen, of nog beter: nodig Robbert een keer uit om dit bij je thuis te komen bereiden).
  • Zalm
  • Allerlei soorten vlees, te veel om op te noemen
  • Gebakken banaan gewikkeld in spek
  • Gebakken banaan met daarin gesmolten chocolade
  • Fruitsalade
  • Volgens mij ben ik nog van alles vergeten, maar ik weet niet meer wat, maar het was wel heel lekker!
Uiteindelijk ging iedereen zeer voldaan naar huis, zonder af te wassen, want daar heb ik een vaatwasser voor :) (toch wel een voordeel boven de camping).

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Corpus

Bericht door Karin » 19 apr 2010, 10:28

Ik dacht dat Eilko het verslag zou schrijven... ;)

Maar ik sluit mij helemaal bij Jos aan.

Corpus was trouwens veel leuker dan ik verwacht had, en het prachtige weer hielp natuurlijk zeker mee aan de feestvreugde.
Vooral de doedelzakken bij het bordesconcert bij het kasteeltje vond ik erg leuk, en de barbecue was natuurlijk gezellig en heerlijk.

Topdagje gisteren!

Gebruikersavatar
Robbert65
Berichten: 199
Lid geworden op: 03 mar 2008, 17:30

Corpus

Bericht door Robbert65 » 20 apr 2010, 12:47

Een heerlijk rustig, zonnig dagje. Veel rollators en rolstoelen heb ik niet gezien. Die ene rolstoelmevrouw die onze weg constant versperde tijdens onze wandeling door de darmen van Ome Willem daargelaten. En natuurlijk waren er wat Oud Strijders bij het blaasconcert, maar die tellen niet want die dragen baretten. Mannen in rokken die er lustig op los pijpen, je maakt wat mee in oegstgeest!

het recept:
haal een pompoen bij appie, kost je twee euro.
Haal de viezige en lelijke dingen er met een mes af, maar laat de schil gewoon lekker zitten, wel ff wassen.
dan het ding doormidden snijden (groot mes, hard duwen)
Alle pitten in de groene kliko
vervolgens het hele ding in blokjes snijden
neem een soeppan
een flinke klont (150 gram) (room) boter erin en ff lichtbruin laten worden
dan de blokjes pompoen even aanzetten en dan t vuur omlaag.
als je t nou goed wil doen dan laat je dat gewoon een uur of vier heel zachtjes sudderen.
wat ook werkt bij haast: harder aanzetten maar wel de hele tijd roeren, anders krijg je as. Assoep is niet lekker.
dan (in geval van haast dus) de staafmixer erbij en de boel geforceerd pureren.
op smaak brengen met italiaanse tuinkruiden (door het bakken geen zout nodig meestal)
vervolgens met melk de boel op soepdikte brengen en een minuut of 10-15 zachtjes laten opstaan
de boel moet even aan elkaar wennen zeg maar

en dan: KLAAR.

Zie je wel, is n eitje!

tip: neem niet teveel, dan blijft er van de BBQtrek weinig over. Je hebt er met zo'n klein pompoentje drie volledige maaltijden aan.

volgende week in deze rubriek: gesauteerde Manta's met spijslooksaus.

Daaaahaaaaag!

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Corpus

Bericht door Marjoleine » 20 apr 2010, 19:20

Gesauteerde wattes??? Nou ja.. volgends mij moet je dan maar een nieuw draadje openen:

"Robbert's kookhoekje ":D

Ik was ook een van de mensen die door de baarmoeder!!! van Ome Willem heeft gelopen. Corpus is idd erg leuk.

Enne.. de BBQ, ook ik heb heerlijk gegeten!

Ik was blij dat ik er bij was!

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Corpus

Bericht door Anja » 22 apr 2010, 20:54

[QUOTE=Marjoleine;19918]Ik was ook een van de mensen die door de baarmoeder!!! van Ome Willem heeft gelopen. Corpus is idd erg leuk.[QUOTE]

:confused: Een MAN met een baarmoeder?!?! Het moet toch ook niet gekker worden.....:rolleyes:

Gebruikersavatar
Robbert65
Berichten: 199
Lid geworden op: 03 mar 2008, 17:30

Corpus

Bericht door Robbert65 » 23 apr 2010, 13:47

Anja,

Bij Sanne kan alles, weetjetog!

Goeie foto! :-)

Plaats reactie