AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Activiteiten die JAN voorgaande jaren heeft georganiseerd
Plaats reactie
Eilko-Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:45

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Eilko-Admin » 25 jul 2010, 11:39

Wanneer:
***AFGELAST***

Waar:
de Appelhof te Zandhuizen

Vertel!
In een landelijk gebied, in het zuidoosten van Friesland, ligt dit voormalige boerenterreintje. Het terrein is ongeveer 1½ hectare groot en heeft meerdere velden omgeven door houtwallen. Naast dagrecreatie is het terrein heel geschikt voor kamperen; er zijn 25 plekken voor tenten en caravans.
In het dagverblijf “Het Klokhuis”is een houtkachel, kookmogelijkheid voor tentkampeerders per fiets of met slecht weer, een sauna met douche. Het nieuwe toiletgebouw heet “Het Pithûs”. Hierin vind je ruime douchegelegenheid, een kinderbadje en drie toiletten. In dit gebouw bevindt zich ook de berging voor gereedschap en de tractor. Het terrein beschikt over een rond zwembad met een diameter van acht meter en een meter diep. Daarnaast zijn er diverse speelattributen.

Wat gaan doen:
vrijdag: aankomst , 's avonds barbecue
zaterdag: fierljeppen! Wat? Fierljeppen!
In Friesland hoor je dat eigenlijk gedaan te hebben. Het blijkt wel lastig te organiseren te zijn, ik weet ook niet of het uiteindelijk lukt, 't is niet echt goedkoop en er moeten wel 10 deelnemers zijn. Reserveren moest vroeg, en annuleren was niet mogelijk, ik heb dus nog geen reservering gemaakt. Mocht het niet lukken, dan proberen we wat anders te organiseren.

Wat is Fierljeppen?
Een zeer oud Fries gebruik; met een lange polsstok springen over een sloot of springen vanaf de wedstrijdschans. Voor de echte Fries is dit een wedstrijd sport. Het is nu mogelijk deze sport op een recreatieve manier te beoefenen. In de zomer kan dit buiten en in de winter kan het ook binnen beoefend worden.

De instructeurs zijn gediplomeerd en zelf vaak wedstrijd springers.

Na de verwelkoming begint u met een warming-up. Daarna gaat u naar het oefen zandbed om daar de insprong en de landing te leren. Na enige oefening leren de deelnemers met een aanloopje van een steeds grotere hoogte te springen. Hierna komt de volgende stap, het springen vanaf de droge oefenschans met een aanloop. De polsstok wordt hierbij door een van de deelnemers met een gaffel op de juiste plaats gehouden. Voor de deelnemers die het kunnen en aandurven wordt na het droog oefenen gesprongen van de natte schans over een echte sloot. Deze is 6 of 9 meter. Een zeer spannende aangelegenheid waar de adrenaline door je lijf giert.

Eventueel kunnen we zondagmiddag nog een rondvlucht in een Cessna organiseren. Ik heb een C172 gereserveerd, de te vliegen route kunnen we in overleg bepalen. De rondvlucht wordt dan vanaf Eelde uitgevoerd.

Kosten:
kamperen: Per tent of caravan: 2.50 per nacht, plus:
zon en leven leden: 2.50 per persoon per nacht
JAN en SANNE leden: 5.00 per persoon per nacht
begunstigers NFN: 7.50 per persoon per nacht
electriciteit: 2.50 per caravan. Electriciteit is alleen op het caravan-veldje beschikbaar.
Een losse (kleine) caravan mag wel bij de tenten staan, als je bij de groep hoort. Maar dan heb je geen electriciteit.

sauna : 3.-- per persoon, de sauna gaat open bij minimaal 6 betalende deelnemers.

fierljeppen: 28.- pp (voor 1 dagdeel)

vliegen: per persoon 10.- per kwartier plus 10.- per vlucht.

Aanmelden:
***AFGELAST***

Adres Terrein:
Zandhuizerweg 36
8389 TC Zandhuizen
Telefoon: +31(0)6-10 87 02 99
GPS: 52.923195, 6.172445

Contactpersonen:
Eilko

Gepost door Eilko.

Aangemeld zijn al:


Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Eilko » 16 aug 2010, 22:13

Hmm.. Waar blijven de aanmeldingen nu? 't Wordt Heel Mooi Weer komend weekend!

Voor fierljeppen hadden er 10 aanmeldingen moeten zijn, dat zal er zeker niet meer in zitten. Als we zaterdag iets willen, gaan we iets anders verzinnen.
En eigenlijk ben ik redelijk druk met vliegen op dit moment, dus ik zit er sterk aan te denken om zaterdagmiddag naar Eelde te gaan. Met plek voor nog 1 passagier, voor een retourtje Ameland en een kop koffie aldaar. Dus als er iemand mee wil, er zijn mogelijkheden!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Wendy » 16 aug 2010, 22:42

Tja. ik vermoed.. dat Friesland nogal ver weg klinkt (en is!) voor veel mensen.. misschien als beginnende sanners toch wat centralers kiezen om een beetje opkomst te hebben?
Wel veel plezier daar komend weekend...

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Eilko » 17 aug 2010, 15:11

zelfde strategie als JAN, we spreiden de weekenden ook geografisch :)

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Nieck » 17 aug 2010, 15:49

je kunt beter een andere keer daar heen gaan. Zuid-NL is meer zonzeker dan noord. Misschien kun je het veranderen. Ga b.v. naar het zwarte gat. www.campinghetzwartegat.nl

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Anja » 17 aug 2010, 22:14

Wij zijn net goed en wel terug van vakantie, sterker nog, Stefan komt pas zaterdag thuis. Die heeft er dan 4!!weken Frankrijk opzitten (2 met ons, 2 met mijn ex en zijn vriendin). Dus...zoals te doen gebruikelijk is het dan gelijk weer gierend druk, met name voor Erik. Mede dankzij ons voornemen om in september/oktober ons nieuwe huis te betrekken.

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Eilko » 18 aug 2010, 09:55

Hee, gaan jullie verhuizen? Binnen Emmen, of verder weg? Nog verhuishulp nodig?

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Anja » 18 aug 2010, 14:51

[QUOTE=Eilko;20961]Hee, gaan jullie verhuizen? Binnen Emmen, of verder weg? Nog verhuishulp nodig?[/QUOTE]

Ja, ja, nee, ja;) We blijven in Emmen, sterker nog we blijven zelfs in Bargeres. We gaan van een huur- naar koopwoning met meer ruimte voor de kinderen. We krijgen de sleutel 20 september en dan zal er een plan de campagne worden opgesteld omtrent verbouwgebeuren enzo. Verf-, inpak-, breek-, en sjouwhulp is altijd gewenst (of was dat nou toch weer met een "d"...zucht...leer het ook nooit).

En om toch weer on topic te komen: jammer dat er niet meer aanmeldingen zijn voor het Sanne weekend. Ik weet niet of de locatie er zozeer wat mee te maken heeft (Friesland). In mijn herinnering hebben wij toch ook vaker langer in de auto gezeten voor een gaaftastisch weekend...ik noem Duitsland (was het niet bij Keulen? God dat geheugen van mij...van 12 tot aan de middag, zoals ze in Groningen zeggen...net 40 en daar begint het gelazer al..:\).
Ik denk dat het meer ligt in het feit dat een aantal mensen of net terug is van vakantie (zoals wij) of nog op vakantie gaat, of nog is.

Eilko-Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:45

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Eilko-Admin » 18 aug 2010, 18:27

Wegens te weinig deelname...

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Marc v G » 19 aug 2010, 09:14

Dat is erg jammer! Waar blijven al die SANNE-leden? Is Friesland te ver, of is er koudwatervrees? Laten we van het de activiteit op 10 oktober wel een groot succes maken!
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Anja » 19 aug 2010, 19:21

10 oktober? Wat leuk dat jullie dan op Erik zijn verjaardag komen!! :D (terwijl met een donderend geraas nu naast mij van alles neerstort:oh:)

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Jos » 19 aug 2010, 19:56

Schitterend idee, Anja! Houden we erin :)

Gebruikersavatar
Nieck
Berichten: 668
Lid geworden op: 23 jun 2006, 23:56

AFGELAST - Kampeerweekend Appelhof 20-22 augustus

Bericht door Nieck » 22 aug 2010, 23:49

[QUOTE=Anja;20987]10 oktober? Wat leuk dat jullie dan op Erik zijn verjaardag komen!! :D (terwijl met een donderend geraas nu naast mij van alles neerstort:oh:)[/QUOTE]

als het maar niet instort

Plaats reactie