Na Spencer Tunick naar bierbrouwerij? (alleen voor degenen die naar het weekend gaan)

Activiteiten die JAN voorgaande jaren heeft georganiseerd
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Na Spencer Tunick naar bierbrouwerij? (alleen voor degenen die naar het weekend gaan)

Bericht door Karin » 01 jul 2011, 11:03

Vind je het een leuk idee om na de fotoshoot van Spencer Tunick rondegeleid te worden, en eventueel bier te proeven in de Geuzenbrouwerij in Brussel. De kosten zullen zijn 2 euro pp voor JANners, en 7 euro pp, voor SANNErs en niet-leden. Dit is inclusief proeverij en souvenierglas.

(degenen die niet me doen aan de fotoshoot maar wel op het kampeerweekend zijn, kunnen natuurlijk na de shoot aansluiten)

Ben
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2010, 23:43

Na Spencer Tunick naar bierbrouwerij? (alleen voor degenen die naar het weekend gaan)

Bericht door Ben » 01 jul 2011, 22:56

Grrrr...
Eerst zie ik dat jullie in Belgie gaan kamperen terwijl ik in het zuiden van Frankrijk zit. Nu gaan jullie nog een brouwerij bezoeken ook... Mijn lievelingshobbie :) Ik zou het mij bijna beginnen beklagen dat ik op reis ben.
Ik ben nog nooit in Oud Beersel geweest, maar ik kan jullie wel al verwittigen dat dit geen gewone brouwerij is. Dit is een van de enkele brouwerijen ter wereld waar men het wort (zo noemt men bier voordat het gegist wordt) spontaan laat gisten door de natuurlijke gist die in de lucht aanwezig is, in plaats van het normale procédé waarbij men het bier afschermt van de lucht en er een eigen gist aan toevoegt. Resultaat van spontane gisting = zeer zuur bier ! ! Voor mensen die dit nog nooit gedronken hebben is het even schrikken, maar mensen die het leren apprecieren vinden dit de champagne onder de bieren. Zeker de moeite waard om eens te proeven dus ;)

Groetjes vanuit Carcassonne

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Na Spencer Tunick naar bierbrouwerij? (alleen voor degenen die naar het weekend gaan)

Bericht door TuuronTour » 02 jul 2011, 15:42

[QUOTE=Ben;22908]maar mensen die het leren apprecieren vinden dit de champagne onder de bieren.[/QUOTE]

Ik las al op de website van Oud Beersel dat in het verleden hun bier een keer was ingeschonken bij een Brussels nieuwjaarsreceptie ipv champagne :)

Plaats reactie