Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Activiteiten die JAN voorgaande jaren heeft georganiseerd
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 06 apr 2006, 20:39

Wat?
Kampeerweekend 2 t/m 5 juni 2006

Wanneer?
vrijdag 2 t/m maandag 5 juni 2006, dit is tevens het pinksterweekend

Waar?
JAN kampeert op het terrein van De Vrije Vogels in Midwoud (Noord-Holland)

Feestelijk extra lang weekend waar de 'geboorte' van JAN gevierd wordt.
Het terrein van De Vrije Vogels is van oorsprong een boomgaard, en heeft een zwembad, volleybalveld, badmintonveld, pétanquebanen en een tafeltennistafel, ook is er een grote zonneweide en een leuke kantine.

Zaterdag genieten we de warme maaltijd door te gaan barbequen, bij slecht weer wordt het gourmetten (wordt verzorgd, eigen bijdrage: € 5,- p.p.), opgeven hiervoor via de opgavelijst.

Verder staat er dit weekend nog op het programma: de aftrap van de enige echte JAN-Catan-Competitie, hieraan kan elk JAN-weekend deelgenomen worden, aan het eind van het jaar valt er daarmee de Jan-Catan-Wisseltroffee te verdienen. We spelen het basisspel, zodat meespelen voor iedereen te doen is.

Ook gaan we dit weekend met de volleybal in de weer. Tenslotte komt het NFN-volleybaltoernooi eraan, en degenen die daaraan meedoen kunnen vast nog wel wat oefening gebruiken. En doe je daar niet aan mee, dan is het gewoon leuk en lekker sportief om toch mee te volleyballen.

Gooit het weer roet in het eten dan houden we een gezellige filmavond (of -ochtend of -middag) met een dak boven ons hoofd.

Wat moet ik zelf regelen?
Voor de overige maaltijden en drinken moet je zelf zorgen, evenals voor een goed humeur en natuurlijk je kampeerspullen. Sport- en spelmateriaal meenemen is natuurlijk zeer gewenst!
Wil je met een caravan of een camper komen ipv met een tentje, neem dan zelf van tevoren even contact op met het terrein of dat kan.

Adres
De Vrije Vogels
't Gouwtje 9a
1679 GH Midwoud

Contactpersoon
Contactpersoon voor dit weekend: Karin - secretaris@wijzijnjan.nl
Deze contactpersoon is vrijdag vanaf 15.00 uur op het terrein aanwezig.

Aanmelden
Je kan je aanmelden door op de website www.wijzijnjan.nl in de agenda door te klikken naar het opgaveformulier.

Aanmelden kan tot en met 31 mei, maar ivm het doorgeven aan het terrein met hoeveel we komen, het liefst zo vroeg mogelijk aanmelden.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 14 apr 2006, 21:25

Wie gaan er nog meer mee? (Ik ga in iedergeval!)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 14 apr 2006, 22:09

Ikku, ikku, ikku!

Het zou helemaal te gek zijn als gewoon alle Vrienden van JAN meegaan!!! En dat zijn er nu al meer dan je op 2 handen tellen kan, dus het gaat best goeoeoed!!! (en dat in een week tijd)

Gebruikersavatar
MichielD
Berichten: 150
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:51

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door MichielD » 27 apr 2006, 19:49

Bij Albert Heijn hadden ze slager's BBQ's in de aanbieding. Ik heb er gelijk 1 gekocht, leuk, kun je met meerdere tegelijk BBQ'en!

http://www.xs4all.nl/~mduykers/images/slagersbbq.gif

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 28 apr 2006, 11:06

Wie gaan er nog meer mee dan?

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door hans » 28 apr 2006, 23:50

[QUOTE=MichielD]Bij Albert Heijn hadden ze slager's BBQ's in de aanbieding. Ik heb er gelijk 1 gekocht, leuk, kun je met meerdere tegelijk BBQ'en!
http://www.xs4all.nl/~mduykers/images/slagersbbq.gif[/QUOTE]

:) Heeeh, mijn BBQ is net aan vervanging toe. Kostda?

Hans

lamaar, zag het al op de site: 29,95 :D

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 29 apr 2006, 08:33

Ik heb pas geleden een nieuwe barbecue gekocht op een rommelmarkt voor wel 50 hele eurocenten... Een rib uit mijn lijf (maar die kan je dan weer mooi op die barbecue leggen).

Alleen moet ik het ding nog in elkaar zetten, dus de kans op missende schroefjes en onderdeeltjes is nog aanwezig.
Misschien een leuke groeps-activiteit voor op het Pinksterweekend?? (om even on-topic te blijven) ;)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 29 apr 2006, 08:56

[QUOTE=fmulder]Ik moet er nog even over nadenken. Heb al een eventuele afspraak op die maandag.[/QUOTE]

Oooohw, nou, dan kan je in ieder geval van vrijdag t/m zondag komen!! :D

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 29 apr 2006, 12:12

Iedereen "moet" komen :) Het is de geboorte van JAN, het word mooi weer *ahum* en je hebt een extra lang weekend met veel lol, drank, bbq, sport, slapen, relaxen, zwemmen en weet ik veel wat nog meer....

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 30 apr 2006, 08:55

Iemand vroeg me wat je zoal mee moet nemen naar een kampeerweekend, altijd handig om te weten als je niet zo'n ervaren kampeerder bent. Ik kwam tot de volgende lijst, maar misschien vergeet ik wel vanalles, dus vul me aan als je wat mist!!

Wat moet je meebrengen:
  • Tent
  • Luchtbed / matje oid om op te slapen
  • Slaapzak of dekbed en eventueel kussen (in geval van dekbed, is een onderlaken ook wel prettig)
  • Je toiletspullen (tandenborstel, tandpasta, zeep, shampoo, gel (?), lenzenvloeistof / doosje / bril (?), deodorant, scheerspullen, after shave enz)
  • Wat je aan kleding nodig denkt te hebben
  • Handdoeken (voor sauna / zwemmen / douchen / wassen)
  • Zaklamp kan handig zijn
  • Stoeltje kan ook prettig zijn (maar op een handdoek of plastic zak (bij nat gras) op de grond zitten werkt ook) tafeltje is extra handig
  • De barbecue wordt verzorgd, dus voor de zaterdagavond ben je qua eten helemaal klaar. Voor de andere dagen moet je voor jezelf het ontbijt / lunch / avondeten regelen. Vooral dit laatste zal waarschijnlijk toch wel gezamenlijk gebeuren, eventueel met z'n allen naar een pannenkoekenhuis of chinees halen, of samen koken ofzo. Natuurlijk zijn zaterdag de winkels open, dus dat kan zaterdag ook afgesproken worden. Maar als je vrijdagavond nog moet eten, kan je beter iets meenemen.
  • Bord / mok / bestek
  • Iets lekkers, chips, snoepjes, koekjes (gewoon voor de lekkere trek).
  • Brandertje en pannetjes (als je die nodig hebt voor je eten en/of koffie / thee enzo) Heb je geen brandertje, dan mag je vast wel even die van iemand anders gebruiken (eventueel voor een eurootje voor het gas ofzo).
  • Lucifers / aansteker om brander aan te steken.
  • Beetje afwasmiddel (bv in een fotorolkokertje)
  • Theedoek
  • Een winkeltje is er niet op het terrein van de Vrije Vogels, wel kan je aan de bar in het 'clubhuis' drinken bestellen, en voor zover ik weet kan je geen maaltijd bestellen daar.
  • Kampeertarieven: € 8,20 per persoon per nacht, inclusief toeristenbelasting, zonder stroom.
  • Verder is sport en spel materiaal welkom, neem mee wat je zelf leuk vindt om te doen.
  • Je mag zeker niet vergeten: je NFN/INF-kaart* en legitimatie, zonnebrandcreme bij mooi weer, de routebeschrijving en het telefoonnummer van de contactpersoon voor als er onderweg wat is of je het niet kan vinden.
  • En verder natuurlijk een goed humeur! :-)
Wat mist er nog in dit lijstje ?!?!?

* Voor JAN-leden die 'Vriend inclusief NFN-donateur' zijn, is er een regeling getroffen met De Vrije Vogels, voor het geval dat tijdens dit kampeerweekend het aansluiten bij de NFN nog niet geheel rond is, en deze leden dus nog geen INF/NFN kaart hebben. Zij mogen bij hoge uitzondering tóch het terrein op. Neem wel een legitimatiebewijs mee!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 01 mei 2006, 16:11

Jaaaa, gezellig!! Moet je doen! :) En we 'moeten' ook oefenen voor het volleybaltoernooi natuurlijk...!

En wie komen er nog meerrrrr????

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door JanK » 01 mei 2006, 21:08

Ik wil ook best wel komen, ook vanwege dat Catan! Catan is heel leuk! Maar Midswoud is voor mij zonder eauteau niet te doen. Voor de geboorte van JAN zou een meer toegankelijke plek beter geweest zijn eigenlijk.

Jan

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 01 mei 2006, 21:32

Jan,

Ik ken hetzelfde probleem. Ik heb ook geen oTo, maar soms kan je meerijden en soms moet je iets langer met OV. Mocht je niet met iemand mee kunnen rijden dan kan je op de volgende manier komen:

Met de trein naar Hoorn.
Daarna met de bus met bestemming "Hoorn - Midwoud - Medemblik"
Uitstappen ter hoogte van het café Halfweg (Buurt) in Midwoud.
Het terrein zelf ligt op 't Gouwtje nabij perceel nr. 10.

Of even bellen als je op CS Hoorn staat dan kan misschien iemand je even oppikken :)

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door JanK » 01 mei 2006, 21:38

Kijk, dat is nou mooi, dat zie ik graag... snelle info :) Dank je wel!

Ik ga dit even kopieren en een ander in mijn organizer plakken. En dan geeft die wel een gil wanneer het zover is :D

Jan

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 01 mei 2006, 21:51

Graag gedaan, vergeet je alleen niet even op te geven op de website van JAN.

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door JanK » 01 mei 2006, 21:58

okee, doe ik nu even.
Jan

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 02 mei 2006, 08:02

Het ligt eraan waar ik de week voor het weekend werk...
Als ik dan nog in Alkmaar werk, ga ik niet eerst donderdagavond weer naar huis en de volgende dag naar Midwoud.

Maar werk ik ergens waarvoor ik gewoon in mijn eigen bedje kan slapen, dan kom ik de bewuste vrijdag vanaf Apeldoorn of Nijmegen naar Midwoud rijden, en kom ik dus ongeveer over Utrecht (daar woon jij toch ergens JanK?) en ongeveer over Amsterdam, dus dan is er natuurlijk wel iets te regelen om jullie ergens op te pikken.
Wordt wel ergens midden op de dag dan hoor, want ik wil er op tijd zijn, al was het alleen maar omdat ik spits-rijden ZOOOO beu ben! ;)

Tegen de tijd dat het zo ver is, hebben we het er vast nog wel over. :)

(en wat betreft OV-bereik van naturistenterreinen: dat is meestal waardeloos, helaas)

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door JanK » 02 mei 2006, 08:39

Karin, ik woon in Tilburg en ik werk in Utrecht. Dus in principe is al de helft van mijn reistijd al ingevuld :) Als ik met wat vrienden ergens heen ga, heb ik ook doorgaans een ontmoetingsplaats in Utrecht. In de regel lukt dat reizen wel, maar niet altijd even soepel :(

Groetjes,
Jan

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 02 mei 2006, 18:03

Nou ehm... zoals het er nu uit ziet ben ik al héél vroeg op het terrein van De Vrije Vogels. Om precies te zijn 4 weken te vroeg...

Ofterwijl: ik mag nog 4 weekjes blijven werken in Alkmaar, maar heb besloten het hotel te verruilen voor een caravan op het terrein van De Vrije Vogels... Nu maar hopen op (minstens) 4 weken mooi weer.


We zijn trouwens al met z'n zevenen hè, met Pinksteren. Niet schlekte* voor een beginnende vereniging!!
Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd... dus wie volgt ?!?

* spreek uit met overdreven Italiaans accent

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Jos » 02 mei 2006, 23:15

Had ik toch altijd gedacht, dat detachering zo vervelend is omdat je altijd ver van huis zit. Maar dan zijn werk en hobby dus toch nog wel eens te combineren.

Voor wat betreft het vervoer in het pinksterweekend: ik kom die vrijdag(eind van de middag / begin van de avond) vanuit Leiden met 't-ototje. Voor mensen met vervoerproblemen kan er wat afgesproken worden.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 03 mei 2006, 10:35

Nou, wat een gedoe, tóch niet 4 weken Vrije Vogels, maar 4 weken Starnmeer. Dat komt allemaal wat beter uit, is dichter bij mijn werk, en ligt ook meer op de route werk-huis.

Enne... net zo goed vind ik het inmiddels behoorlijk vervelend hoor, ik zit tenslotte al 9 weken doordeweeks niet thuis. Maar dan moet je in ieder geval proberen het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken, toch?

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door corien » 15 mei 2006, 14:36

aangezien ik binnen mijn vriendengroep de 'catankampioene' ben MOET ik natuurlijk ook mee ;) Heb me net als lid aangemeld dus ik ben er bij hoor! Lijkt me verstandig om dat volleyballen dan effies te oefenen, willen we ( lees : ik ;) ) geen complete flater gaan slaan, haha.
Verder erg handig Karin, zo'n kampeerspullenlijstje, is voor mij al weer wat jaartjes geleden dat ik mijn tentje opgezet heb.....

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 15 mei 2006, 14:41

Ik heb zojuist De Vrije Vogels maar gemaild dat er wat plekjes bij moeten... Ze hadden er 10 voor ons gereserveerd, maar we zitten nu al op 12! (nee, is op de website nog niet bijgewerkt, dat kan ik niet vanaf waar ik nu zit)

Helemaal geweldig!! :D


Toevoeging 16 mei, 8.22 uur: inmiddels is het 13 personen!... Ik had 4 plekken extra geboekt, zou zelfs dát te weinig zijn? (geweldig hoor, daar niet van)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 21 mei 2006, 08:57

Ik hoef alleen maar op te geven of het een tent, caravan of camper is. Niet hoe groot de tent is. Dus in dat geval kan je beter een grote tent meenemen.

Maar ik moet ook de namen van de kampeerders opgeven, dus het helpt op zich niet om een grotere tent mee te nemen met de gedachte dat er dan alsnog extra mensen mee kunnen.
Al denk ik dat het zwart-wit gezien geen drama is als je achteraf meer mensen aanmeldt, maar er niet meer tenten daardoor bijkomen.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 21 mei 2006, 20:00

Ik slaap altijd liever in mun eigen tentje ipv in een grote :)

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door corien » 21 mei 2006, 20:09

hahaha..... probeer het maar Fred, tot nu toe onverslaanbaar, gnagna:piraat:

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Marc » 21 mei 2006, 21:03

Fmulder,

Reageerde op het bericht van Jos :)
Party tenten altijd welkom. Hou wel van een feesie :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 22 mei 2006, 08:42

[QUOTE=fmulder]Ik heb eventueel ook nog wel een partytent voor als het weer wat minder is dan kunnen we in ieder geval in de partytent van de BBQ genieten.[/QUOTE]

Van de barbecue kunnen we in ieder geval droog genieten, want er is daar een overdekte taffeltennisruimte (aan 1 zijde open) genaamd 'bierhuisje' (beats me) waar we eventueel zouden mogen barbecuen.

Maar natuurlijk is een partytent altijd welkom, als het miezerig weer is (wat natuuuuuurlijk niet zo is) kunnen we daar zitten, en mijn 6 x 4 meter grote bouwzijl eraan vast maken, en dan hebben we toch zomaar een heel groot overdekt deel!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Karin » 22 mei 2006, 12:27

Dat is inderdaad een andere Ruud. Maar dat wil niet zeggen dat er niet nog een Ruud bij mag hoor... ;) (er gaan ook al 2 Jannen mee met JAN :hippie: )
Jij bent nogal een sauna-fan toch? JAN heeft ook de nodige saunadagen op de agenda staan, en de meeste naturistenterreinen hebben ook een eigen sauna, dus wat dat betreft vraag ik me af: waarom word je geen Vriend van JAN? :tevree:

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door JanK » 22 mei 2006, 14:19

Hé hoi,

ik ben er ook weer, terug van een weekendje weggeweest. Jos, mag ik bij jou in de tent? En zo ja, om te voorkomen dat we moeten gaan stapelen :D, neem dan maar de grote mee. Maar alleen als het mag, hé?

Jan

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 443
Lid geworden op: 25 mei 2006, 10:04

Pinksterweekend; de geboort van JAN !

Bericht door Wendy » 25 mei 2006, 10:21

Hoi,

Net een berichtje op het yo-bord geplaatst om mee te rijden naar het verre Pinksterweekend in Duitsland, bedenk ik me, vooral na het bekijken van de organisatie van het 1e JAN-weekend dat ik eigenlijk liever naar de Vrije Vogels ga.
Mijn vriend (met auto) kan onverwachts niet mee, dus zal ik er zelf moeten komen en weet dat het vervelend is met OV naar de VV.
Duss.. met wie kan ik meerijden? Liefst vanaf Culemborg, omdat ik momenteel eigenlijk niet zwaar mag tillen met tent en de rest van de zooi.
Maar ben ook eigenwijs genoeg om dit wel te doen naar een station onderweg, als ik er dan verder wel kan komen.
Zag al wat draadjes met meerijdacties, maar weet niet of die nog gelden..

Andere vraag.. zoek nog een aantal proefpersonen voor mijn voetreflexmassage tentamen voor dat weekend (ben je ongeveer een uur mee kwijt), dus misschien een leuke nevenactiviteit?

Ik lees het wel..

Groetjes,
Wendy (net pas aangemeld hier, maar al jaren lid van yo).

Plaats reactie