naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
richard013
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009, 10:46

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door richard013 » 19 mei 2009, 17:54

Hallo allemaal,

ik ben Richard ben 28 jaar en ben helemaal nieuw in de "naturisten wereld" en weet er dus nog maar erg weinig vanaf maar wil daar graag verandering in brengen.
Ik vind het dan ook fijn om zonder kleding mezelf te kunnen/mogen zijn.
Omdat ik nog "groen" ben heb ik nog wel wat vragen;
er zijn zoveel verschillende verenigingen, waardoor het een beetje onoverzichtelijk is in mijn ogen.
Waar moet ik eerst lid van worden (ivm pas die je nodig hebt)? Wat raden jullie mij aan? Waarom zou ik moeten kiezen voor JAN (Wat mij op dit moment erg aanspreekt).Ben ik dan ook meteen lid van NFN of hoeft dat eigenlijk helemaal niet?

Ik ben ook van plan om lid te worden van een naturistenterrein, waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Wat een vragen hé.... haha

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes,
Richard

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 912
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door Jos » 19 mei 2009, 23:32

Hoi Richard,

Welkom op het forum en hopelijk ook binnenkort in levende lijve op een JAN-activiteit. Waarom je voor JAN zou moeten kiezen? Eigenlijk is dit heel simpel: als je vriend van JAN wordt, dan krijg je automatisch ook het NFN-lidmaatschap en word je toegelaten op alle naturistenterreinen over de gehele wereld. Kan je dus zelf gaan kijken welke je het leukste vindt om lid van te worden.
Om je het een beetje gemakkelijker te maken gaat JAN ook elk jaar naar een stuk of 6 terreinen toe (meestal in Nederland, maar soms ook wel over de grens) om te zien wat de kwaliteit van deze campings is en hoe de mensen daar reageren op een stel malloten die daar actief de zaak onveilig komen maken.
Wat ze (we) daar dan doen? We zijn vaak heel actief aan het praten, eten, drinken, spelletjes doen (kaarten, Catan, poker, weerwolven, ......), badmintonnen, volleyballen. Eigenlijk alles wat je doet met een stel vrienden waarmee je een weekend op stap bent. Maar als je wilt kun je ook lekker actief in het zonnetje een boekje lezen of een sudoku oplossen.

Juist als je nog "groen" bent, is een club als JAN ideaal om deze wereld te verkennen. Er zijn al een aantal mensen, die via JAN kennis hebben gemaakt met een terrein en daar vervolgens lid van geworden zijn (terwijl ze toch ook nog vriend van JAN blijven, want ze willen de weekenden niet missen :D).

Ik kan van mijzelf nog m'n eerste keer bij JAN herinneren: na een half uur beschouwde ik de anderen als een stel vrienden, die ik na jaren weer ontmoette, waarbij we doorgingen op het punt waar we ooit gebleven waren :).

Over anderhalve week is er een weekend in Hellevoetsluis. Doe eens gek en kom langs, het gehele weekend of slechts één dag. Als je het niets vindt (wat ik betwijfel), dan weet je dat ook weer, maar grote kans dat je denkt "hier kom ik vaker, waarom heb ik niet eerder die stap gemaakt".

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door Karin » 20 mei 2009, 10:48

Ik zeg: Jos heeft goed gesproken!! :)

Om de vraag te beantwoorden van welk terrein je lid 'moet' worden is vrij lastig als we niet weten waar je (ongeveer) woont.

Helaas is het op de meeste terreinen wel zo dat de 20ers en 30ers zwaar in de minderheid zijn. Dat blijft natuurlijk zo als ze geen lid worden, maar ik hoor vaak dat deze doelgroep zich niet op z'n/haar plek voelt bij terreinverenigingen.

Het is trouwens 7 juni a.s. nationale naturistendag. Dan gooien alle verenigingen hun poort open, en mag je overal gratis komen kijken naar wat ze te bieden hebben. Altijd een goede manier om eens kennis te maken.

En JAN is die dag te vinden op (als er tenminste genoeg JAN-ners te vinden zijn die mee willen helpen) het 'eiland' op Flevo-Natuur, waar we willen laten zien wie we zijn, maar vooral ook gewoon zelf een leuke dag willen hebben (want dan ziet iedereen gelijk hoe we zijn).

Maar wat Jos zei: doe eens gek en ga gewoon mee naar Hellevoetsluis met Pinksteren. Je hoeft niet gelijk lid te worden, één keer mee om te 'proberen' mag (tegen een extra organisatievergoeding van € 5,-, waarvan je € 2,50 weer terug krijgt als je besluit lid te worden).
Meer info over dit weekend vind je hier: http://forum.wijzijnjan.nl/showthread.php?t=1523

Oh, en, mocht het helpen je over de streep te trekken: je bent niet de enige nieuwe op dit kampeerweekend. :)

Tot Pinksteren?? ;)

richard013
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009, 10:46

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door richard013 » 22 mei 2009, 12:45

Hoi Jos en Karin,

bedankt voor jullie reacties.
Het is zeker allemaal een stuk duidelijker geworden nu.
Ik kom zelf uit Tilburg dus misschien kunnen jullie mij nog wat aanbevelingen doen?

De opendag 7 juni ga ik zeer zeker bezoeken!Heb er al echt zin in.

Het ziet ernaar uit dat ik waarschijnlijk niet kan het weekend te Hellevoetssluis maar ik kom hier nog even op terug.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en tot snel!

Groetjes Richard

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door Marjoleine » 22 mei 2009, 21:57

Hallo Richard!

Welkom op 't forum van JAN!

Ik weet zelf niet beter.. ik ben altijd met mijn ouders naar de Naturistencamping gegaan. Daarna ben ik een aantal jaar lid geweest van de JNFN, en heb daar ook een paar zomervakanties meegemaakt. Toen ik te oud werd voor de JNFN... ben ik naar de JAN gegaan! Dat bevalt heel erg goed!!
Mijn eerste JAN-weekend was op de Reeshof. Dat is een camping in Tilburg.
En toen ontmoette ik een stel maffe mensen...:D waar ik mijzelf erg bij aangesloten voel.. .en ik kom dus graag naar weekenden!
Ik ben ook in Hellevoetsluis!
Misschien zien we je daar.. of anders wel weer een andere keer!

Groetjes,
Marjoleine

stefan
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2008, 01:26

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door stefan » 23 mei 2009, 00:36

Hoi Richard,
Ik ben ook redelijk nieuw op naturistengebied en ben ook nog nooit op een verenigingsterrein geweest. Maar ik dacht eraan om de komende open dag de stap te wagen. Ik kom uit Tilburg, dus ligt het terrein van Hart van Brabant wel voor de hand. Misschien zie ik dan of jij ook de stap hebt genomen. Als jij geen zin hebt om alleen te gaan, laat me gerust wat weten.

Groet,
Stefan

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door Karin » 23 mei 2009, 08:24

De Reeshof, inderdaad in Tilburg, vind ik (ook) een prima terreintje. Helaas geen sauna, en een klein zwembadje (maar er is een zwembad!). En 's nachts hoor je de auto's van de grote weg verderop.

Maar het is een mooi plekje in het bos, en de sfeer was er de keren dat ik (en JAN) er geweest is goed. En dat is natuurlijk best belangrijk. :-)

Er is nog een vereniging in Tilburg geloof ik, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Hier http://www.nfn.nl/nfn/naturistische_ver ... ganisaties op de site van de NFN staan alle terreinen. Maar de site is net nieuw, en ik heb nog niet uitgevogeld hoe je het makkelijkst in je regio zoekt. Succes! :)

richard013
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009, 10:46

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door richard013 » 26 mei 2009, 17:24

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties!
Het weekend kan ik helaas echt niet bij zijn:(
Ik probeer de 7e zoveel mogelijk terreinen in de omgeving af te gaan zodat ik er een beter beeld van kan vormen.
De volgende keer probeer ik zeker bij een JAN weekend aanwezig te zijn.
Nou "Maffe mensen" ;) bedankt voor jullie reacties en tot snel!
Enne: Als ik weer vragen heb horen jullie het wel :eek:

Groetjes Richard

jan05
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2011, 09:01

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door jan05 » 11 dec 2011, 09:26

hoi

naturisme is voor mij ook nieuw maar lijkt me heel leuk om met anderen te delen
Thuis ben ik vaak bloot maar wat doe je als er iemand komt
meestal vraag ik of mensen er een probleem mee hebben als ik bloot loop, soms krijg je leuke reacties en soms zo van nou even niet, dat is ook geen probleem
ik vraag me af hoe anderen dit doen

jan

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door TuuronTour » 11 dec 2011, 19:07

Voor zover ik weet zijn de meeste naturisten thuis in kleding. Is ook beter voor het energieverbruik, want anders zou de cv een paar graden hoger moeten om het bloot nog aangenaam te hebben.
Het is goed dat je het vooraf vraagt aan je bezoek, zodat ze niet verrast worden. Maar het lijkt me verstandig om het te beperken tot een groepje mensen die je kent en vertrouwt. Eenmalige bezoekjes zoals bv. een monteur of bezorger kan je het beste uit beleefdheid gekleed ontvangen.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door Karin » 11 dec 2011, 21:11

Eens met wat Tuur zegt.

Voor de meeste mensen is naakt toch een beetje raar, en wordt het ook al snel als iets seksueels gezien.
Áls ik thuis naakt ben, wat niet vaak voor komt, tenzij het zomer is en ik in de tuin zit o.i.d., en er is iemand aan de deur, dan trek ik snel een jurkje of een badjas aan.

Verder heb ik zéker niet de behoefte om naakt te blijven als mijn visite dat niet is, of er niks mee heeft. Dan voel ik me toch erg ongemakkelijk.

jan05
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2011, 09:01

naturisme:nog geheel onbekend terrein voor mij....

Bericht door jan05 » 12 dec 2011, 18:25

hoi
dank voor jullie reacties
mee eens alleen bij vertrouwde mensen en zeker niet bij iemand die langs de deur komt
een kennisje heeft er zelf niets mee maar vind het wel leuk bij anderen merk je inderdaad dat ze het als iets sexueels zien

Plaats reactie