lidmaatschapNFN

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
Limbabwiaan
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2008, 13:06

lidmaatschapNFN

Bericht door Limbabwiaan » 30 aug 2009, 17:11

Hoi,
Ik wilde graag weten of, als ik lid van JAN word, ik ook echt lid van de NFN word?

bedankt v reacties:)

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

lidmaatschapNFN

Bericht door Eilko » 30 aug 2009, 18:51

[QUOTE=Limbabwiaan;17631]Hoi,
Ik wilde graag weten of, als ik lid van JAN word, ik ook echt lid van de NFN word?

bedankt v reacties:)[/QUOTE]

Juridisch gezien niet, want de NFN kent geen (natuurlijke personen) als lid. Alleen verenigingen (rechtspersonen) kunnen lid worden van de NFN, natuurlijke personen kunnen alleen begunstiger worden. JAN is wel lid van de NFN.

Je hebt als lid van JAN dus geen stemrecht op de ledenvergadering van de NFN, dat hebben alleen (de vertegenwoordigers) van de verenigingen. Omdat JAN lid van de NFN is, heb je via de JAN uiteindelijk wel invloed op NFN-beslissingen. Niet zo veel invloed, maar ik denk toch meer dan een begunstiger :)

Overigens krijg je als JAN lid wel alle NFN-privileges die je als begunstiger ook krijgt. Als dat de kern van je vraag was, dan moet het antwoord 'ja' luiden.

Hopelijk is het zo iets duidelijker?

/Eilko.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

lidmaatschapNFN

Bericht door Karin » 30 aug 2009, 19:25

Cool! Wat een correct antwoord zeg... :)

Ik gok dat op zich: "Ja, je krijgt dan een NFN-pas." genoeg was. ;)

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

lidmaatschapNFN

Bericht door Eilko » 30 aug 2009, 19:36

Tja, de oorspronkelijke vraag was : "word je dan ook echt lid van de NFN?"

Stel je voor dat Limbabwiaan later gaat klagen dat hij geen stemrecht heeft op een NFN ledenvergadering :)
(ik heb me ook tijdenlang afgevraagd wat de juridische definitie van 'vriend van jan' was...)
/Eilko.

Plaats reactie