Wat is JAN?

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
Erik81
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2012, 21:55

Wat is JAN?

Bericht door Erik81 » 22 jan 2012, 22:09

Wellicht een nogal vaag gedefinieerde vraag in de titel, maar het is voor mij en mijn vriendin niet geheel duidelijk wat JAN voor ons zou kunnen betekenen en omgekeerd.

Even wat uitleg over ons: wij zijn 30 en 24 en sinds een jaar of 3 actief naturist. We hebben het gevoel dat er voor kinderloze jonge stellen zoals wij vrij weinig te doen is binnen het naturisme aangezien we te oud zijn voor de JNFN (ik althans) en te jong voor 'the Old Ones' (YO!). We vragen ons echter af of JAN dus wel iets voor ons is, of dat we bij jullie ook met voorsprong de jongste zijn.

Wat natuurlijk ook wel prettig is om te weten is wat JAN te bieden heeft aangezien we beide niet echt sauna-fans zijn en, op de zomervakantie na, ook geen fanatieke kampeerders...

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Wat is JAN?

Bericht door Karin » 23 jan 2012, 16:03

Voordat ik een heel verhaal op ga lepelen... heb je deze pagina op de website al gelezen? http://wijzijnjan.nl/site/overjan/overjan

En hier is de activiteitenagenda voor dit jaar: http://wijzijnjan.nl/site/activiteiten/agenda

Jullie hebben nét het nieuwjaarsweekend op Elsendorp gemist, dat afgelopen weekend was. Was misschien een leuke kans geweest om kennis te maken, al was het maar een dagje geweest. Maar dat is een koe in de kont kijken.

Met 24 en 30 zou ik zeggen: perfect voor JAN! JAN is tenslotte voor 20ers en 30ers, al gok ik zo uit mijn hoofd dat de meerderheid een 30er is, maar hoe belangrijk is dat nou helemaal? Overigens kom je bij JAN écht geen 40-plussers tegen, want dat mág simpelweg niet. Geméén hè!! ;)

Maar... als jullie geen saunagangers zijn, en geen kampeerders... dan weet ik niet of JAN echt veel te bieden heeft. Jullie zouden best alleen overdag langs kunnen komen op kampeerweekenden, maar vaak is het toch wel een eindje reizen, aangezien we de weekenden door het hele land plannen.
Het staat je natuurlijk vrij om oproepen te doen voor dagjes strand als het mooi weer is, maar (eerlijk is eerlijk) daar hoef je geen lid voor te worden.

Verder is het misschien de vraag hoe 'niet fanatieke kampeerders' jullie zijn. Want volgens mij zijn er ook wel een aantal mensen bij JAN die dat niet heel erg zijn, maar die de gezelligheid, in combinatie met de naturistische mogelijkheden natuurlijk, bij JAN niet willen laten schieten ondanks die reden. Je kan het je natuurlijk zo primitief of luxe mogelijk maken qua kamperen. Caravan met alles erop en eraan, een stokkentent van 35 kilo waarmee je 2 uur bezig bent om 'm op te zetten, of een pop-up tentje. Hard matje, dik luchtbed, stretcher. Op de grond zitten of lekkere stoel mee. Enz.
Koken doen we eigenlijk altijd gezamenlijk, dus gepruts met je eigen brandertje is er niet per se bij (al zie je 's ochtends regelmatig eitjes gebakken worden e.d.).

Mocht het vooruitzicht van een paar leuke weekendjes per jaar met leeftijdsgenoten op een naturistencamping in Nederland (of net daarbuiten) toch best aantrekkelijk zijn, en jullie daarvoor misschien toch wel de kampeerschoenen (huh? wat) aan willen trekken, dan hoef je niet gelijk lid te worden. Je mag 1 weekend mee zonder lid te zijn, om te kijken of het wat voor je is, tegen een kleine extra organisatievergoeding van 5 euro p.p.

Erik81
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2012, 21:55

Wat is JAN?

Bericht door Erik81 » 24 jan 2012, 10:29

Hoi Karin,

Ik heb vooraf de twee pagina's die je noemde gelezen maar omdat ik naast sauna- en kampeeractiviteiten niets anders zag, leek het me wel handig om een topic te openen :). Afgelopen weekend hadden we trouwens niet gekund aangezien beide dagen voor ons volgepland waren.

Kamperen doen we op de zomervakantie na eigenlijk nooit omdat we verschrikkelijke koukleumen zijn en een hekel hebben aan gasbrandertjes :oh:, maar misschien is een dagje of weekendje meegaan in juli of augustus een goed idee. Ik zal de site en agenda in de gaten blijven houden.

Waar we ws. op gehoopt hadden was een vereniging met wat meer diverse activiteiten zoals bijv. een dagje bowlen, museum of dierentuinbezoekje etc., maar ja, die dingen doe je niet naturistisch en kan je ook zonder vereniging organiseren dus daar heb je gelijk in.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Wat is JAN?

Bericht door Karin » 24 jan 2012, 20:33

Inderdaad, en daar komt ook nog bij dat we leden door het hele land hebben (en zelfs over de grens), en voor veel mensen het al snel te ver rijden is om voor een dagactiviteit op pad te gaan. We hebben het wel eens geprobeerd, met o.a. karten en lasergamen geloof ik, maar heel succesvol bleek dat nooit te zijn.

Maar kom gerust eens kennis maken in juli of augustus, of eerder als het b.v. een mooi weekend lijkt te worden (vorig jaar waren geloof ik de eerste 2 weekenden nota bene de meest zomerse).

Plaats reactie