Mogelijkheden

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 18 jun 2015, 15:35

Hallo allemaal,

Ik ben Jerry, Ik ben nieuw hier en wil graag het bloot zijn een nieuwe kans geven.
Ik ben ondertussen de 40 gepasseerd en een single man.

Wat heeft Sanne, in dit op zicht, mij te bieden als ik lid word?

Groet Jerry.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Mogelijkheden

Bericht door Karin » 19 jun 2015, 20:43

Hoi Jerry,

Ik denk dat deze pagina het wel zo'n beetje vertelt: http://www.wijzijnsanne.nl/
En check eventueel hier wat er zoal in het verleden al ondernomen is tijdens kampeerweekenden: http://forum.wijzijnsanne.nl/forum/foru ... N-en-SANNE

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 20 jun 2015, 10:48

Bedankt voor je reactie Karin,
Ik had het een beetje doorgelezen allemaal en het klinkt gezellig.

Ik had alleen nog wat extra vraagjes en er stond dat ik die kon vragen in het forum, vandaar de vraag. Maar ik zal hem iets uitbreiden.

Ik heb uit het verleden wel wat ervaring met het naturisme (Ik begrijp niet zo goed alle verschillen tussen de verschillende termen, dus voor nu hou ik het maar even op naturisme. :) ).
Veelal op openbare gelegenheden en daar heb ik niet echt prettige herinneringen aan over gehouden.
Geen enkel probleem als ik daar met een vriendin was. Maar alleen was dat toch anders, helaas.
Dat was zo een teleurstelling dat ik er maar mee gestopt was. Ik merk alleen dat ik het toch wel mis.

Dus ben ik nu op zoek naar mogelijkheden om het naturisme te beleven in een vorm van verenigingsverband en zodoende ben ik op jullie website beland.
Het komt gezellig over op mij.
In verband met mijn werk, veel wisseldiensten, zal ik niet in staat zijn om regelmatig op verenigingsbijeenkomsten aanwezig te zijn.

Ik vroeg mij af of een lidmaatschap via jullie mij toegang verschaft tot terreinen waar je vrijblijvend naar toe kunt gaan en niet het idee hebt dat je als man alleen scheef aangekeken wordt. Of waar andere alleengaande mannen je lastigvallen omdat ze denken dat je daar voor heel andere doeleinden komt dan relaxt bloot te genieten van het weer.

Dus dat je terreinen kan opzoeken waar je, aan de rand van een zwembad of op een zonneweide, rustig een boek kan lezen. Waar je mee kan doen aan sport en spel mogelijkheden als je daar zin in hebt. Of eventueel in de bar kan genieten van een drankje en een gezellig gesprek aan kan gaan met gelijkgestemde.

Ik hoop dat het zoiets duidelijker is wat ik bedoelde met mijn vraag.

Ik begrijp dat de 28e een open dag is. Komen jullie als vereniging ergens samen? Misschien dat er een mogelijkheid bestaat tot kennismaking op die dag?
Ik hoor het graag en hou me beschikbaar.

Groet Jerry

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Mogelijkheden

Bericht door Karin » 22 jun 2015, 20:52

Hoi Jerry,

Dat is inderdaad een wat duidelijkere vraagstelling. :-)

JAN en SANNE hebben geen eigen terreinen, maar als je lid wordt ben je ook gelijk lid van de NFN, en daarmee welkom op alle NFN-aangesloten terreinen in Nederland (en alle INF-terreinen in de wereld).

Ik heb nog nooit gehoord dat mannen alleen, lid van de NFN, niet welkom waren op een terrein in Nederland. Helaas heb ik het wel eens van buitenlandse campings gehoord. Belachelijk, maar dat terzijde.

Zelf heb ik, als ik alleen ging, ook wel eens last gehad van vervelende ervaringen op openbare stranden, maar echt nog nooit op campings of verenigingsterreinen. De sfeer is er heel anders, 'raar volk' komt er niet, en ik denk ook dat de sociale controle er gewoon een stuk hoger is.

En nee, met de open dag doen we als vereniging ook niet echt iets specifieks. Juist omdat veel mensen die dag aangrijpen om eens een terrein te bekijken.

Iets wijzer zo? :-)
Wellicht toch tot ziens op een SANNE-weekend?

Groetjes!

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Mogelijkheden

Bericht door TuuronTour » 22 jun 2015, 21:04

Hallo Jerry,

Ik begrijp uit je verhaal dat je tot nu toe alleen op naaktstranden bloot bent geweest, en nooit eerder NFN-lid geweest.
Als je besluit lid te worden van SANNE, krijg je een ledenpas met het NFN-logo. Daarmee ben je bij alle bij de NFN aangesloten terreinverenigingen welkom. De verenigingen stellen het wel op prijs als je je komst van te voren doorgeeft, omdat ze soms maar een beperkt aantal plekken hebben voor gasten en er dan ook beter rekening mee kunnen houden dat er iemand voor de poort kan staan.

Mensen die seks zoeken gaan juist niet naar besloten naturistenverenigingen, dus hiervan zal men je niet verdenken alleen omdat je alleenstaand bent. Hooguit zal je door een enkel argwanend type in de gaten worden gehouden of je niet bovenmatig veel belangstelling voor de kids hebt. Voor de rest zal je overal gewoon welkom zijn met een ledenpas met het NFN-logo.

We hebben geen speciale activiteiten gepland met de open dag. Het kan wel zijn dat er iemand op het forum een spontane oproep om ergens af te spreken, dat komt voor. We hebben ook leden die niet elk weekend aanwezig kunnen zijn wegens wisseldiensten.

Ik hoop dat je vragen hiermee enigszins beantwoord zijn, en anders kun je je ei altijd kwijt hier :)

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Mogelijkheden

Bericht door TuuronTour » 22 jun 2015, 21:05

Hm, toevallig gelijk met Karin zitten te typen zo te zien :p

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 23 jun 2015, 00:20

Bedankt voor jullie reacties, ik heb inderdaad alleen maar ervaring met openbare strandjes of locaties.
Niet echt geslaagd, zoals jullie al hadden gemerkt.

Blij om te horen dat het op verenigingsterreinen anders is.
Maar door alle ervaringen uit het verleden ben ik nog wel een beetje sceptisch.

Ik vind het jammer dat mensen naar naaktstranden gaan voor anonieme seks. En denken dat iedereen die daar komt dat ook doet, dat was voor mij, als ik alleen ging, echt vervelend en teleurstellend. Met name omdat je het gevoel krijgt dat alle andere dat ook van jou denken, als je alleen bent.
Voor mij is een naaktstrand niet anders dan een textiel strand, ik vind het alleen prettiger om zonder kleren aan te genieten van mooi weer.
En mensen die naar naaktstranden gaan om naar kinderen te kijken, met ongezonde belangstelling, maken mij helemaal misselijk. Een van de laatste keren dat ik op een naaktstrand was heb ik dat helaas waargenomen, dat was voor mij de welbekende druppel... Ik dacht: "Als dit nou naturisme is, laat dan maar zitten."

Jammer dat jullie de 28e niet ergens samen komen, ik had graag kennis gemaakt
Ik denk erover om naar Athena Ossendrecht te gaan om eens kennis te maken met een verenigingsterrein. Is er hier toevallig iemand die daar ook heen gaat, of ervaring mee heeft?

Karin, ben zeker geïnteresseerd om een Sanne weekend langs te komen, kan dat als je geen lid bent van de NFN?

Groet Jerry

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Mogelijkheden

Bericht door TuuronTour » 23 jun 2015, 20:47

Jerry, de weekend-organisatie kan wel proberen met het terrein af te stemmen dat een introducee eenmalig zonder NFN-pas het terrein op mag. Gewoon bij de aanmelding voor een weekend aangeven dat je als introducee wilt komen.

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 23 jun 2015, 21:30

Bedankt Tuur,

Is het verplicht om dan het hele weekend te komen of kan je ook 1 dagje langskomen om kennis te maken en de sfeer te proeven.
Ik heb geen kampeer spullen, namelijk. En als het nou onverhoopt tegen valt, was ik zeer betwijfel overigens, is het een beetje zonde om een gehele kampeer set in je bezit te hebben. Ik acht de kans niet groot dat ik het allemaal in me slaapkamertje op ga opzetten ...:)

Groet Jerry.

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Mogelijkheden

Bericht door TuuronTour » 23 jun 2015, 22:57

Ja dat kan ook, Jerry :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Mogelijkheden

Bericht door Karin » 24 jun 2015, 09:49

Wat ook meestal wel kan, is een tent lenen. Er zijn er genoeg onder ons met meerdere tenten namelijk (ik heb momenteel 2 caravans en 2 tenten, maar oké, één caravan staat te koop ;) ). Want hé, als het dan toch gezellig is, dan wil je helemaal niet naar huis 's avonds! :D
Een luchtbed/matje en slaapzak (of dekbed, wat kan jou het schelen) heb je vast wel, en verder heb je zo'n eerste keer echt wel genoeg aan je toilettas, en een bord, mok en bestek.

Nog even ter aanvulling:
Je hoeft dus niet gelijk lid te worden, iedereen mag altijd een keertje vrijblijvend mee om even te kijken of het wel wat voor hem of haar is. Daarvoor rekent JAN/SANNE dan een extra organisatiebijdrage van 5 euro, waarvan je 2,50 weer terug krijgt als je besluit lid te worden.
Alhoewel het niet verplicht is, is het wel handig om je dan even aan te melden (wat eigenlijk iedereen ook altijd doet), zodat er rekening gehouden wordt met je komst.

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 24 jun 2015, 18:05

Tuur/Karin bedankt voor de info.

Net even de agenda bekeken, ben bang dat de eerste mogelijkheid om een dagje of weekend kennis te komen maken voor mij pas in September is...:( .
Is wel een beetje laat in het seizoen.
Tevens is dat tegelijk met leden van JAN, ik weet niet of dat een probleem is?

Groet Jerry.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Mogelijkheden

Bericht door Karin » 25 jun 2015, 21:30

Op SANNE-weekenden kom je vrijwel altijd JANners tegen, want die zijn altijd welkom bij SANNE. Dus als jij dat geen probleem vindt, is het geen probleem. :D

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 25 jun 2015, 22:05

Ik ben nieuw, waar kan ik dan een probleem mee hebben.
Als ik op voorhand al een probleem met de vereniging zou hebben, kan ik beter geen lid worden.;)

Alleen jammer dat de eerste mogelijkheid, voor mij, om kennis te maken pas na het seizoen is... :cry:

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 29 jun 2015, 23:57

Ik heb afgelopen weekend de knoop doorgehakt en heb een bezoek gebracht aan FlevoNatuur en Athena Ossendrecht. En ben tot de conclusie gekomen dat ik het naturisme erg prettig vind en graag op wil pakken. Zeker in verenigingsverband zodat ik me niet zo alleen voel.
Dus ik hoop dat het mogelijk is om in September even kennis te komen maken.

Laat het me maar weten, zodat ik me even op kan geven.
Alvast bedankt voor de positieve reacties die ik tot nu toe heb mogen ontvangen.

Indien het niet mogelijk is in September op de camping, dan hou ik me voorbehouden om op een van de sauna dagen langs te komen om kennis te maken..

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Mogelijkheden

Bericht door Karin » 30 jun 2015, 18:57

Kijk! Dat zijn de betere berichten.
Wel grappig, FlevoNatuur en Athena, je dacht: ik zoek het gelijk een enorm eind uit elkaar? :D

[QUOTE=Jerrynudist73;30297]Laat het me maar weten, zodat ik me even op kan geven. [/QUOTE]

Ik ben toch bang dat niemand een administratie bij gaat houden van mensen die op de hoogte gehouden willen worden van een bepaald op handen zijnd weekend. ;) Dat mag je lekker zelf doen.
Zet het weekend gewoon vast in je agenda, en kijk 2 of 3 weken ervoor op het forum (zet dat eventueel ook in je agenda), dan staat de gedetailleerde info, en via welk e-mailadres je je aan kan melden, er allemaal op.

Wellicht tot dan!

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 30 jun 2015, 23:07

Hoezo is dat ver uit elkaar dan, qua publiek bedoel je?

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Mogelijkheden

Bericht door TuuronTour » 01 jul 2015, 22:50

Lijkt me wel duidelijk dat Karin de afstand tussen Flevonatuur en Ossendrecht bedoelt ;)
Volgens Google Maps is de directe rijafstand tussen deze twee campings 161 km oftewel 1 uur 45 minuten rijtijd. En dan rij je wrs nog een stuk van en naar huis. Je had er dus wel voor over om lang in de auto te zitten :)

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 01 jul 2015, 23:35

Tja, dat klopt. Maar een uurtje rijden naar FlevoNatuur of 3 kwartier door rijden maakt dan, voor mij ook niet uit.

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Mogelijkheden

Bericht door Brenda » 05 jul 2015, 13:11

Fijn dat de open naturistendag je zo goed bevallen is, Jerry.

Hopelijk zien we je in september. Tot dan?

Jerry
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:38

Mogelijkheden

Bericht door Jerry » 06 jul 2015, 18:29

Bedankt Brenda,

Het is me zeker bevallen, afgelopen zaterdag weer geweest.
Heerlijk relaxt bij kunnen lezen.
Ik hoop dat het lukt om in September een bezoek te brengen.

Plaats reactie