Kan je vriend worden zonder auto te bezitten?

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
Arnold
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:24

Kan je vriend worden zonder auto te bezitten?

Bericht door Arnold » 04 jan 2016, 20:12

Zoals de titel al onthuld, is mijn vraag of het zin heeft om vriend van JAN te worden als je geen auto bezit. De reden voor deze vraag is als volgt.

Veel sauna's bevinden zich volgens mij aan de rand van de stad of in kleine dorpen (want daar is immers meer ruimte). Uiteraard geldt voor campings al helemaal dat ze afgelegen liggen. Hierdoor zijn deze sauna's en campings mogelijk niet goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Daarnaast heb ik de lijst gezien op dit forum, met dingetjes waarvan wordt aangeraden om die mee te nemen tijdens een kampeerweekend. Hoewel ik geen bezwaar heb tegen een lange reis met het OV, lijkt het me een hele opgave om al die spullen in een bus of trein mee te slepen.

Vandaar mijn vraag of het aan te raden is om je aan te sluiten bij JAN wanneer je geen auto hebt :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Kan je vriend worden zonder auto te bezitten?

Bericht door Marjoleine » 04 jan 2016, 21:39

Ik heb geen rijbewijs en ben al jaren lid van JAN. En ja, ik ga met mijn grote rugzak en tent gewoon met de bus en de trein!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Kan je vriend worden zonder auto te bezitten?

Bericht door Karin » 05 jan 2016, 12:53

Er zijn meer leden zonder rijbewijs, dus dat hoeft echt geen belemmering te zijn.

Veel sauna's zijn per ov nog best te bereiken, als je een stukje lopen geen bezwaar vindt (maar lopen moet je als ov-er wel gewend zijn, lijkt me). Veel terreinen inderdaad wat lastiger.
Maar daarvoor kan je natuurlijk regelen dat je vanaf station X met iemand mee rijdt, of soms rijden er regiotaxi's of wellicht heb je een vouwfiets.
Hoe dan ook, als je wilt, komt het goed.

En wat betreft de waslijst met mee te nemen dingen, natuurlijk kan je ook heel minimaal kamperen, en zijn er ook dingen te lenen of worden ze soms sowieso al geregeld (koken doen we eigenlijk altijd met de (grote) potten en pannen van JAN, alleen heeft JAN geen branders en gasflessen, dus als de camping die niet heeft, moeten er wel mensen zijn die dat bij zich hebben).

In het kort: het niet hebben van een rijbewijs is in ieder geval geen reden om je NIET aan te sluiten bij JAN. :)
Tot snel?

Arnold
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:24

Kan je vriend worden zonder auto te bezitten?

Bericht door Arnold » 05 jan 2016, 21:14

Bedankt voor de geruststellende reacties. Het zou ook wel wat ironisch zijn, als je bij JAN het natuur-isme alleen kan beoefenen als je in het bezit bent van een auto. Ik zie ons al over het terrein rondrijden met dikke leasebakken & SUVs :)

nathan
Berichten: 110
Lid geworden op: 03 mei 2014, 11:26

Kan je vriend worden zonder auto te bezitten?

Bericht door nathan » 10 jan 2016, 19:05

Een vouwfiets is ook wel wat waard.. Ik vroeg me af of die zwarte voufiets van Kees was vandaag bij de ingang van Gravingen.
Maar Arno, het komt meestal wel goed ;) Ik had een auto toen ik lid werd. En nu geen. En ik ben er nog steeds...
Hopelijk was het een aangename kennismaking met JAN..

Plaats reactie