Nieuwsgierig

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
marleen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2018, 22:32

Nieuwsgierig

Bericht door marleen » 28 jul 2018, 22:52

Hi iedereen!

Mijn vriend (38) en ik (31) komen regelmatig in de sauna en hebben onlangs ook een keer een naaktstrandje bezocht. De sfeer en vrijheid beviel ons goed en kwamen na wat gegoogle uit op wijzijnjan... leuk!

Hoe is de m/v verhouding tijdens de weekenden weg en zijn het voornamelijk stellen, singles of echt gemengd?

Heeft iemand een tip voor ons om kennis te maken met het concept wijzijnjan?

Naakt kamperen is voor ons dus echt nog iets nieuws, altijd spannend dus!

Groetjes,
Marleen

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 907
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Nieuwsgierig

Bericht door Jos » 28 jul 2018, 23:27

Hoi Marleen, welkom hier.

Ik heb nooit aan onze vereniging gedacht als een concept, het is gewoon een vriendenclub.
Het leuke hieraan is, dat je niet van tevoren een vriend hoeft te zijn, maar je maakt gewoon vrienden. Iedereen wordt geaccepteerd zoals hij of zij is: stellen, singles, vrouw, man, dik, dun, het maakt allemaal niet uit. Als jij je openstelt naar de anderen, zal dat omgekeerd ook gebeuren.

In augustus zijn er nog een paar kampeerweekenden. Je meldt je gewoon aan op het emailadres dat bij het bericht over het weekend staat en voor de rest gaat het balletje gewoon rollen.
Als je al vaker gekampeerd hebt, zal je merken hoe relaxed het kamperen op een naturisten terrein is: geen gedoe met kleding in een veel te klein douchehokje; als je langs het zwembad loopt en je besluit dan om te gaan zwemmen, dan hoef je niet eerst terug naar je tent om je zwemkleding aan te doen.

Vanaf oktober spreken we ook 1x per maand af in een sauna. Welke dat is, staat ook op se site. Ook dan ben je van harte welkom om kennis te maken.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Nieuwsgierig

Bericht door Karin » 30 jul 2018, 17:05

Hoi Marleen,

Jullie zijn van harte welkom kom de sfeer te komen proeven zonder eerst lid te worden. Je mag namelijk één keer een keertje mee, want het is wel handig als je weet waarvan je lid wordt. :)
Komend weekend is er een SANNE-weekend in het zuiden van het land. Maar er komen ook altijd JANners naar SANNE-weekenden, dus je komt daar mensen val alle leeftijden tegen. Meer info over dat weekend hier: https://wijzijnsanne.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=3447

Half augustus is er een JAN-weekend in het noord-westen van het land. SANNErs zijn niet welkom op JAN-weekenden (andersom dus wel), dus daar vind je alleen mensen onder de 40. Meer info over dat weekend hier: https://wijzijnsanne.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=3458

Er zijn zowel stellen lid als singles. Maar er komen ook mensen kamperen die niet single zijn, maar waarvan de partner niet mee wil (of kan). Over het algemeen zijn er altijd meer mannen dan vrouwen. Geen idee waarom dat precies is, maar voor zover je je er zorgen over maakt, ik heb dat nooit als een probleem gezien. Het is gewoon gezellig, hoeveel of hoe weinig vrouwen er ook bij zijn.

Verder is naakt kamperen voornamelijk hetzelfde als gekleed kamperen, maar dan dus dat je geen kleding aan hebt waar je op een kleren-camping je zwemkleding of hele dunne kleding aan zou hebben. Als je het koud vindt, mag je natuurlijk gewoon kleren aantrekken.
Verder is het ook nog eens lekker praktisch. Bij mooi weer, weinig was. ;) En geen gedoe met natte zooi, je omkleden in een klein douchehokje, waarbij er altijd wel iets de natte grond raakt, en je meestal wel minstens een elleboog stoot (ik wel, tenminste).
Misschien tot ziens!

marleen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2018, 22:32

Re: Nieuwsgierig

Bericht door marleen » 30 jul 2018, 19:16

Bedankt voor jullie reactie, Jos en Karin!

Ik denk dat wij het gewoon maar eens moeten gaan proberen. Onze komende weekenden hebben we (helaas) al aardig vol gepland. Wellicht melden we ons nog aan voor het laatste kampeerwekeend dus wie weet... tot dan!

Steven
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2019, 08:47

Re: Nieuwsgierig

Bericht door Steven » 02 jun 2019, 09:58

Hallo Marleen, Mijn vrouw Fleur (27) en ik (36) vinden het leuk om andere koppels te ontmoeten. In onze vriendenkring zijn er nog geen naturisten en we zouden het leuk vinden om anderen rond onze leeftijd te ontmoeten. We wonen in den haag. Welkom. Je kunt ons mailen op stevenblvandenheuvel@gmail.com

Plaats reactie