Vakantie buitenland

Vragen over de vereniging? Stel ze hier
Plaats reactie
Nudist92
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 okt 2018, 14:39

Vakantie buitenland

Bericht door Nudist92 » 22 jan 2020, 14:06

Hoi,
Ik wil van de zomer graag op vakantie naar een land of eiland waar er niet moeilijk gedaan word over naturisme. Het liefste zoek ik dan afgelegen standjes op.
Ik heb geen interesse in grote naturistenresorts.

Kan iemand mij iets aanbevelen met veel afgelegen strandjes?

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Re: Vakantie buitenland

Bericht door TuuronTour » 22 jan 2020, 22:17

Ik heb geen ervaring, maar heb ooit gelezen dat je daarvoor goed terecht kunt in Spanje. Wellicht kun je geschilkte naaktstranden vinden met wat Googlen of rondkijken op de Blootkompas-site van de NFN.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Vakantie buitenland

Bericht door Karin » 31 jan 2020, 10:12

Klopt, in Spanje mag je wettelijk gezien op ieder strand naakt. Het zal niet enorm gewaardeerd worden als je tussen allemaal geklede mensen gaat liggen, maar op ieder wat rustiger stuk kan je dus lekker bloot gaan.
Dit geldt dus ook voor de Canarische eilanden. Waarvan Lanzarote een heel soort dorp heeft waar je bloot mag (Charco Palo, dit is geen resort), en Fuerteventura ten zuiden van Corralejo een prachtig lang wit zandstrand heeft.

Er zijn vast genoeg landen waar ook afgelegen stukken strand te vinden zijn, maar check even goed de wetgeving, want je wilt een dagje strand vast niet afsluiten in een politiecel omdat men je een viezerik vindt.

FreeP
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2019, 08:56

Re: Vakantie buitenland

Bericht door FreeP » 04 feb 2020, 13:06

Ik heb goede ervaringen met Kroatië!

Het is een prachtig land en er zijn veel naaktstranden. Ook wordt er niet moeilijk gedaan op afgelegen stukjes. En die zijn er zat, want de kustlijn is enorm :D Er is zelfs een naaktstrand op een eilandje vlakbij Dubrovnik. ik ben er zelf niet geweest, maar hoorde van iemand anders dat het de moeite waard was.

Neem wel waterschoenen mee! Niet alleen ter bescherming van zee-egels, maar ook om je voeten tegen de scherpe rotsen te beschermen :)

Plaats reactie