Je favoriete strandje?

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Je favoriete strandje?

Bericht door Karin » 06 apr 2006, 17:40

Nou, de titel zegt het al; wat is je favoriete strandje? Hoeft dus niet perse aan zee te zijn. Enne, hou het maar wel in Nederland. Tegen die bouty-eilanden kan toch niemand op. :)

Zelf vind ik de Bisonbaai bij Nijmegen erg relaxed, vooral ook omdat daar geen verdacht bossages staan tussen textiel- en naaktstrand. Het loopt gewoon in elkaar over, wat mij betreft mag het overal zo.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Je favoriete strandje?

Bericht door Marc » 06 apr 2006, 17:57

Mijn strand is toch wel Zandvoort. Het Zandvoortse naaktstrand loopt over in het naaktstrand van Langevelderslag. Zo kan je ruim 45 minuten heerlijk wandelen en op het vrije strand (na de laatste strandtenten) mag je gewoon heerlijk BBQ-en.

Gebruikersavatar
MichielD
Berichten: 150
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:51

Je favoriete strandje?

Bericht door MichielD » 06 apr 2006, 18:37

Shit. Als je het snel leest ... dacht ik ff op het verkeerde forum te zijn beland, ik dacht je vraagt naar mijn favoriete standje.:D

Mijn favoriete strandje (+r) is toch wel zandvoort en dan bij het Adam en Eva paviljoen. Die strandhouder loopt zelf ook gewoon in zijn blote kont en dat maakt het des te leuker. Ow en ze hebben een coole hond. Ja die loopt ook bloot. Maar het leuke aan die hond is datie coordinatie problemen heeft en loopt als een dronken malloot. Ooit een dronken hond gezien?

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

Je favoriete strandje?

Bericht door Marc » 06 apr 2006, 22:34

[QUOTE=MichielD]Shit. Als je het snel leest ... dacht ik ff op het verkeerde forum te zijn beland, ik dacht je vraagt naar mijn favoriete standje.:D [/QUOTE]

Hahahahaha kom ff niet meer bij. :-)

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 apr 2006, 19:36

Je favoriete strandje?

Bericht door Dirk » 08 apr 2006, 05:33

Ik ga zelf ook voor de Bisonbaai en voor de Berendonck, echter nu ze bezig zijn om dit ee officieel naaktstrand te maken kan het in principe alleen maar beter worden en zullen er ook voorzieningen komen. Oh ja, Michiel mijn favoriete standje ga ik hier niet neerzetten hoor :-)

Groetjes, Dirk

Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

Je favoriete strandje?

Bericht door spanie42 » 11 apr 2006, 17:44

Ons favoriete strandje is Paulinahaven (Zeeland)

Gebruikersavatar
MichielD
Berichten: 150
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:51

Je favoriete strandje?

Bericht door MichielD » 11 apr 2006, 23:33

" Ons favoriete strandje is Paulinahaven (Zeeland) "

Interessant, waarom? Daar ben ik nog nooooooit geweest. Is het daar gezellig?

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:42

Je favoriete strandje?

Bericht door Rik » 26 apr 2006, 11:55

Hoi,

Ik kan er niks aan doen. Toch een buitenlands strandje en wel het prachtige strand aan de westkant van Corfu. Via een steil onverhard weggetje daal je af naar het strand. Bijna altijd mooi weer want de wolken blijven net achter de bergtoppen hangen. Beneden een heerlijk naaktstrandje dat overgaat in een gekleed strand, maar wat maakt het uit, lekker door elkaar heen. Op het strand worden de lekkerste broodjes verkocht die ik ooit heb gehad.

Groet,

Rik:cool:

Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

Je favoriete strandje?

Bericht door spanie42 » 04 mei 2006, 08:55

Het strandje Paulinahaven in te vinden in de buurt van Philippine, ergens tussen Terneuzen en Breskens. Ik mail je graag een wegbeschrijving door als je wil ! Het is er vrij rustig, grote parking, wat duinen en het strand is netjes.
Gedeelte textiel en groot deel naturisme. Geen voorzieningen dus drankjes, hapjes ... meenemen.

Gebruikersavatar
MichielD
Berichten: 150
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:51

Je favoriete strandje?

Bericht door MichielD » 01 jun 2006, 15:37

www.strandje.nl
Geinig.. is dat jouw website? Leuk!

Gebruikersavatar
Erik N.
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 19:39

Je favoriete strandje?

Bericht door Erik N. » 15 nov 2006, 17:14

Ik kom uit Dordrecht en weet geen favoriet strand meer.
Een paar jaar geleden was de Maasvlakte nog goed, nu wordt er gebouwd en liggen en buizen op het strand, veel mensen blijven weg, de jongeren het meest. Ook geen strandtenten.
Op Hoek van Holland hoofdzakelijk ouderen, veel mannen alleen , ook wordt
het meer en meer een homo-ontmoetingsplaats.
Op Scheveningen liggen op het naaktstrand vaak de meeste mensen gekleed, vooral tegen het eind van de middag/begin avond , ook veel geklede wandelaars ,terwijl het in juli dan nog vaak warm genoeg was.
Sinds augustus heb ik een vriendin die niet naakt wil dus in de nazomer in september ook maar weer allebei de zwembroek aan gehad.

Erik

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Je favoriete strandje?

Bericht door Karin » 15 nov 2006, 19:58

Afgelopen zomer ben ik veel op Bussloo geweest.
Heel erg oke strand vind ik dat.
Ten eerste is er een erg groot natursitendeel (10 ha geloof ik).
Ten tweede is er een kiosk waar je snacks en drankjes kan kopen, gewoon in je blootje.
Ten derde kan je er gewoon naast parkeren. Dus niet eerst nog honderden meters lopen.
Ten vierde is er voor de liefhebbers van zand, zand. En voor wie dat niks vindt is er grasveld genoeg om op te liggen. :)

birdie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2007, 21:35

Je favoriete strandje?

Bericht door birdie » 10 mei 2007, 22:16

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Het zijn rustige zonweides waar je heerlijk, ongestoord kunt zonnen. Ik ga er met plezier heen en kijk nu al weer uit naar de dagen weer met veel zon. Dat het zo rustig is, komt doordat je entree moet betalen. De beheerder komt ook vaak over het terrein lopen of er geen ongewenst gedrag is. Nou dat komt op het betaalde gedeelte zeker niet voor. Misschien een idee voor Jan om daar eens met een aantal mensen af te spreken...:)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Je favoriete strandje?

Bericht door Karin » 11 mei 2007, 17:20

[QUOTE=birdie;7516]Misschien een idee voor Jan om daar eens met een aantal mensen af te spreken...:)[/QUOTE]

Kweenie, zou je hem moeten vragen. Maar het is misschien ook wel eel leuk idee om daar eens met JAN af te spreken... ;) Maar volgens mij is dat vorig jaar ook al eens gedaan. :)

Miereneuker? ik?

birdie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2007, 21:35

Je favoriete strandje?

Bericht door birdie » 13 mei 2007, 09:00

Zodra het weer mooi zonnig is, ga ik er weer heen. Helaas houdt mijn vrouw niet van zonnen, dus moet ik wel altijd in mijn eentje gaan. Maar wie weet kunnen wij wij elkaar dan treffen. Ik lees de activiteiten van JAN ook altijd, heb mij wel aangemeld als nfnlid, maar (nog) niet voor JAN. :)

corien
Berichten: 747
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:23

Je favoriete strandje?

Bericht door corien » 13 mei 2007, 12:08

foei birdie :eek:

birdie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2007, 21:35

Je favoriete strandje?

Bericht door birdie » 13 mei 2007, 17:40

Uit belangstelling volg ik de activiteiten. Het lijkt mij ook een leuke club mensen bij elkaar.:)

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

Je favoriete strandje?

Bericht door Bert » 13 mei 2007, 22:15

[QUOTE=birdie;7579] Het lijkt mij ook een leuke club mensen bij elkaar.:)[/QUOTE]

Kan je vertellen dat het een hele gezellige groep is!:)

Gebruikersavatar
Metro2005
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 okt 2007, 18:37

Je favoriete strandje?

Bericht door Metro2005 » 26 okt 2007, 14:01

[QUOTE=Vanessa;8786]Hallo luitjes

Mijn favo strand is nog Langevelderslag, maar dat komt omdat t eigenlijk t enige strand is waar ik kom. Is lekker dichtbij. :)
En ook omdat ik net nieuw ben in de wereld van de Naturisten, sinds een jaar. Ik ken daarom nog niemand, wat ik wel leuk zou vinden om nieuwe mensen te ontmoeten. Aangezien mijn vrienden kring zelden tot nooit naar t strand gaat of alleen op t textielstrand.

dus ook bij deze, wie zou het gezellig vinden om is af te spreken bij de Langevelderslag, of bij mij voor de deur om met 1 auto te gaan zodat er iig plek is.. :D

groetjes Vanes[/QUOTE]


Waar ligt dat strand ergens?

Ik ga zelf graag naar delftse hout, daar is een stukje ook naturistisch en ook een paar keer naar het naaktstrand tussen kijkduin en scheveningen geweest (wel een klere eind lopen :( )

Vind delftse hout wel mooi, alleen jammer dat het pal naast het textiel gedeelte ligt en er een fiets / wandelpad dwars door het naturisten gedeelte loopt waardoor je wel een beetje te kijk ligt .

Gebruikersavatar
naaktloper010
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2007, 10:15

Je favoriete strandje?

Bericht door naaktloper010 » 26 okt 2007, 18:06

Ik vind dit zelf een mooi link om alle stranden op te kunnen zoeken.

Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

Je favoriete strandje?

Bericht door spanie42 » 28 jul 2010, 07:36

Ter informatie.

Sedert enkele weken zijn er op het strand diverse controles door de politie van Terneuzen, welke direct verbaliseren.
Volgens de politie en het gemeentebestur is er helemaal geen gedoogbeleid en is naaktrecreatie er helemaal niet toegelaten.
Helaas jammer, terug een stukje strand verloren voor het naturisme

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

Je favoriete strandje?

Bericht door Martijn B » 28 jul 2010, 10:27

[QUOTE=spanie42;20787]Ter informatie.

Sedert enkele weken zijn er op het strand diverse controles door de politie van Terneuzen, welke direct verbaliseren.
Volgens de politie en het gemeentebestur is er helemaal geen gedoogbeleid en is naaktrecreatie er helemaal niet toegelaten.
Helaas jammer, terug een stukje strand verloren voor het naturisme[/QUOTE]

De politie en de gemeente kunnen wel heel hard roepen, dat er geen gedoogbeleid is en naaktrecreatie niet wordt toegestaan, maar uiteindelijk is het de rechter die hierover beslist. Dat er geverbaliseerd wordt, is dè manier om de rechter om een oordeel te vragen. De enige voorwaarden zijn dat het strandje niet zichtbaar is vanaf de openbare weg en dat het strand voor naaktrecreatie geschikt is. Dat laatste is aan de rechter om te beoordelen.
Mocht je hiervoor op de bon geslingerd zijn, dan is het zinvol om contact op te nemen met de NFN hierover. Zij hebben dit meer aan de hand gehad.

FNH
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:54

Je favoriete strandje?

Bericht door FNH » 31 jul 2010, 21:40

Dag Albert,

Ik was hier ook een tijdje terug. Althans, in de buurt, want ik was de kaart vergeten mee te nemen. Ik bleek achteraf wel op de route te zijn, want ik stond aan de rand van die grote plas. Daar had ik trouwens graag in willen zwemmen (omdat het in de rivier niet kan): heb jij enig idee of dat in die plas wel kan?
Ik woon op zich vrij ver van Fort Vuren (het Gooi) maar de omgeving zag er zo goed uit dat ik best nog een keer die kant op wil zogauw het weer er beter uit gaat zien.

groeten
FNH. - man, 37

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Je favoriete strandje?

Bericht door Karin » 01 aug 2010, 18:16

Je kan prima zwemmen in het water van de rivier waar het naakstrandje van Fort Vuren aan ligt.

FNH
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:54

Je favoriete strandje?

Bericht door FNH » 02 aug 2010, 14:14

@ Karin: oh, ik dacht dat er teveel stroming stond in de rivier, ook vanwege de vrachtboten.
Kortgeleden is er iets verder stroomopwaarts in Zaltbommel nog iemand verdronken, dus ik kijk natuurlijk wel graag uit waar ik zwem. Maar als jij het zegt, zal 't wel OK zijn, bedankt voor je reactie :).

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Je favoriete strandje?

Bericht door Brenda » 02 mar 2011, 10:15

Nou, nu de zon vandaag zo lekker schijnt, kan ik niet wachten tot de buitentemperatuur ook weer een stuk stijgt, zodat er weer lekker bloot op strandjes gelegen kan worden. (Al is het zo achter glas ook heerlijk zitten.)

Afgelopen jaar ben ik zeer regelmatig op het strandje bij Fort Vuren geweest, en ook dit jaar hoop ik er weer veel tijd te kunnen doorbrengen.

Kom maar op met die lente!!!

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Je favoriete strandje?

Bericht door Eilko » 02 mar 2011, 11:59

Prachtig zonnetje inderdaad, maar nog wel vrij koud.... niet getreurd, over 4 weken is het zomertijd, en dan wordt het heerlijk warm :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Je favoriete strandje?

Bericht door Marjoleine » 03 mar 2011, 11:57

dusseh... de rijp is sinds 2 uur van de GFT-bak af... ;-)
ach ja... ik ben benieuwd... In Mongolie -5 s'nachts en in China overdag een graad of 20... dusseh...
Maar eerst het paasweekend in Enschede....!!!

Plaats reactie