favoriete strand

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
piet
Vriend(in) van JAN
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 apr 2006, 18:15

favoriete strand

Bericht door piet » 25 apr 2006, 22:14

Mijn favoriete strand is Den Helder (afslag Falga).
Het is een rustig groot strand met veel bewegingsruimte.
Als je wilt kun je de drukte opzoeken maar je kunt ook een kilometer lang naar het naast gelegen textielstrand lopen zonder een kip tegen te komen.
Vanaf de parkeerplaats (waar meestal wel een plaatsje is) is het ca. 400 meter lopen.
Ik ga ook wel eens naar callantsoog maar daar kun je moeilijker je auto kwijt,dus moet je morgens voor elf uur er al zijn. Het strand is wat verder van de parkeerplaats af, maar er is wel een strandcafe.

Gebruikersavatar
spanie42
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2006, 08:20

favoriete strand

Bericht door spanie42 » 14 nov 2006, 14:35

TIP 1
Deze zomer (juli) waren we in Zuid Frankrijk, Port Leucate. Daar heb je het naturistenresort Aphrodite Village. Een absolute aanrader. Wij gaan er zeker nog eens terug. Altijd en overal, dag en nacht, kan en mag je er bloot rondlopen. Supermarkt, (goed) restaurant, terrasje met normale prijzen. Prachtige stranden. Leuke villa's, huisjes en appartementen, sommigen zelfs direct aan het uitgestrekte strand Zéér goede sfeer en heel rustig. Het is een groot resort met vele smalle straatjes, gezellige pleintjes, veel groen, voldoende parkings enz...
Gemengd internationaal (maar vooral Nederlanders, Fransen, Belgen) naturistenpubliek: jong, minder jong, tieners maar weinig kinderen.
De jeugd heeft het er blijkbaar ook erg naar zijn zin. Elke dag, in de late avond (nacht) komen ze samen op het strand, brengen drankjes mee, maken muziek en maken plezier.
Er is zelfs een naturistenhaven. Kortom een, naar ons oordeel, zeer goede vakantiebestemming. Een lidkaart van een naturistenvereniging is er wel verplicht (nog één van de weinige plaatsen waar dat zo is).
TIP 2
In mei waren we (net als vorig jaar trouwens) in Zuid Kreta, Matala.
Daar is een uniek naturistenstrand: Komos Beach.
Een prachtig, kilometers lang net zandstrand en uitgestrekte duinen waar overal naakt mag worden gelopen. Een parking net aan de duinen, zodat men alle textiel in de auto kan achterlaten en naakt kan wandelen naar het strand of duinen. Daar nog, gelukkig maar, géén massatoerisme. Ruimte in overvloed.
Erg rustig (het strand is een broedplaats voor waterschildpadden).
Een nog steeds open-minded sfeer daar (Matala was in de jaren '60 het place to be voor hippies). Je mag er zelfs "wild kamperen" !

Misschien 2 bestemmingen dus voor een volgende vakantie.
Wie weet ook nog lekkere "geheime" plekjes ergens ?

Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 mei 2006, 01:58

favoriete strand

Bericht door Maarten de Vries » 14 nov 2006, 23:00

Altijd leuk deze, dergelijke goede tips. Zal ook eens proberen beter om me heen te kijken. Al ga ik met het huidige weer type niet echt vaak naar stranden GR Maarten

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 740
Lid geworden op: 13 jun 2006, 23:26

favoriete strand

Bericht door Bert » 20 nov 2006, 23:47

[QUOTE=spanie42]TIP 1
Deze zomer (juli) waren we in Zuid Frankrijk, Port Leucate. Daar heb je het naturistenresort Aphrodite Village. Een absolute aanrader.
[/QUOTE]
Ben zo'n 13 jaar geleden ook in Port Leucate geweest, maar dan in Club Oasis.
Dit ligt naast Aphrodite village en ook direct aan t strand. Je kon gebruik maken van de faciliteiten van beide terreinen en samen hebben ze een redelijk groot strand.
Oasis vond ik toendertijd gezelliger, was toen nieuw en Aphrodite was al behoorlijk verouderd (neem aan dat t nu wel is opgeknapt). Zeker de moeite waard.
Voor surfers ideaal, er is nl vlak achter t schiereiland aan groot meer waar je fantastisch kunt surfen (als t op zee te wild wordt).

Gebruikersavatar
Erik N.
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2006, 19:39

favoriete strand

Bericht door Erik N. » 12 dec 2006, 10:13

Hallo allemaal,

Graag zou van jullie willen weten wat je doet als je "s zomers ergens bent waar geen naaktstrand in de buurt is ( bv. in Belgie) trek je iets aan of ga
je dan maar liever niet ?


Erik

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

favoriete strand

Bericht door Karin » 12 dec 2006, 14:59

[QUOTE=Erik N.;5405]Graag zou van jullie willen weten wat je doet als je "s zomers ergens bent waar geen naaktstrand in de buurt is ( bv. in Belgie) trek je iets aan of ga
je dan maar liever niet ?[/QUOTE]

Erik, aangezien dit eigenlijk een nieuw onderwerp is, kan je beter een nieuw draadje beginnen met deze vraag.
Ik wilde 'm verplaatsen voor je, naar een nieuw draadje, maar op de één of andere manier heb ik in dit deel van het forum geen moderation-tools... :confused: (reeds aan forumbeheer gemeld)

Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 okt 2006, 22:49

favoriete strand

Bericht door Martin » 13 dec 2006, 22:27

wij gaan in nederland het liefst naar het strand van groede en zomers zijn we te vinden in zuid frankrijk op het strand van de camping grand cosse

Plaats reactie