Eerste naaktstrand in Wallonië

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door Marcel » 03 jul 2009, 17:48

Het eerste naturistenstrand van Wallonië wordt aangelegd bij de meren van l'Eau d'Heure in Hainaut. Het naaktstrand kan over vier jaar klaar zijn. De directie van het park wil een deel van de 1.800 hectare reserveren voor de nudisten. Een investering van een miljoen euro is gepland voor het strand en toegangswegen. Als het naaktstrand een succes wordt, kan het hier uitgroeien tot een heel naturistendorp. Zie ook: http://www.lacsdeleaudheure.be/

Bron: SudPresse via Waals Weekblad (03.07.09)

N.B. Het bovenstaande bericht is letterlijk overgenomen ("nudisten")

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door TuuronTour » 03 jul 2009, 21:58

Op de website kan ik er nog niks specifieks over vinden. Ik zou denken dat een naaktstrand vanzelf een succes wordt als er meteen een naturistencamping bij wordt aangelegd :)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door Karin » 04 jul 2009, 10:04

Het eerste (en nog enige) naaktstrand in België, Bredene, is volgens mij ook een groot succes gebleken (ondanks de ongewenste gluurtoestanden in het begin). Dus het lijkt mij dat een 2e naaktstrand in België, ook zonder camping, vast wel zal lopen.
Maar, combinatie camping en naaktstrand is natuurlijk altijd gegarandeerd beter!

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door Marcel » 04 jul 2009, 15:54

Hebben ze daar in Vlaanderen maar 1 naaktstrand, Karin?

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door TuuronTour » 04 jul 2009, 16:16

Vergeleken met Nederland heeft België een vrij kleine kuststrook, slechts 72 km, die ook nog eens flink volgebouwd is met talloze kustplaatsen. Het is dus op zich al redelijk bijzonder dat men een stuk van 350 meter heeft kunnen aanwijzen als naaktstrand :)

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door Marcel » 04 jul 2009, 20:06

Volgens mij is die kuststrook nog wel wat korter, iets van 66 km. zit me bij :D , alleen ik dacht dat ze links of rechts nog wel wat plassen voor naaktrecreatie hadden...

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door Karin » 04 jul 2009, 23:33

Misschien niet helemaal correct volgens het woordenboek, maar ik zie stukjes zand en gras aan meertjes enzo ook als 'strandje'. Zoals Bussloo, Engelenmeer, Laakse strand, Bisonbaai enz.

En zelfs dán heeft België er maar één officiele. En pas sinds een paar jaar.
Niet te geloven hè, dat verschil met de buurtjes...

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door TuuronTour » 05 jul 2009, 14:06

Tsja, ieder land heeft wel iets waarop ze achterlopen vergeleken met de buurlanden. Dat geldt evengoed voor Nederland. Als we nou toch eens binnen de EU van elkaars sterke punten leerden kwamen we een heel eind :)

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door Marcel » 05 jul 2009, 19:59

Gij zegt het.... Amen!!;)

mistery-man
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2009, 22:24

Eerste naaktstrand in Wallonië

Bericht door mistery-man » 19 jul 2009, 22:38

Hier hebben we inderdaad, maar één naaktstrand, ben daar een drietal keer heengeweest vorig jaar, was toen mijn eerste keer en voelde mij helemaal openkomen.

Sinds begin dit jaar heb ik athena leren kennen, een naturistencamping op een 15 tal km van mij af. Heb mij daar lid van gemaakt en doe daar nu regelmatig bij warm weer dagbezoeken. Echt een perfecte plaats om u te ontspannen en geen gluurders. Ben blij dat ik vorig jaar de stap heb durven te zetten om aan naturisme te doen. Het interesseerde mij al jaren.

Plaats reactie