Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iPieter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2007, 01:14

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door iPieter » 25 apr 2010, 21:07

Ik ben gisteren naar het Laakse strand geweest. Het viel me beetje tegen deze keer.
Ik kwam er wel vaker, maar steeds maar keer of 5 per jaar.
Het is een mooi stukje strand dat wel, maar de bezoekers zelf vielen me tegen.
Ik ging op het stuk na het hondenstrand.

Er is weinig contact tussen mensen, niet dat ik contact zoek of zo, maar een goedemiddag kan er toch wel af zou je denken. Er zijn groepjes mensen die vinden dat het hun strand is, terwijl het gewoon openbaar gebied is.

Verder werd ik meerdere malen door eenzelfde man bekeken, die zelf druk bezig was z'n piemel eens goed aan me te laten zien. Waarschijnlijk komt deze man van 70, veel te dik, niet goed aan z'n trekken en probeert dan het een en ander uit. Ik heb hem genegeerd en na 3 keer was hij weg.

Verder vond ik het publiek ook erg oud, het meeste is echt waar 65+. Waar zijn de dertigers en veertigers gebleven?
Ik ga niet meer graag terug naar Laakse strand. Maar misschien moet ik wel op het beginstuk zijn...

Is er een goed alternatief voor het Laakse strand, in de buurt van Amersfoort?

groeten,
Pieter

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Anja » 26 apr 2010, 10:46

Da's balen zeg, is het een keer lekker weer, kun je er niet van genieten...Ik heb geen antwoord op je vraag, maar misschien zijn er andere JAN-ners die wel een leuk alternatief weten bij je in de buurt.
Overigens is de gemiddelde populatie op het naturistenterrein bij Emmen waar ik woon ook nogal ehm...op leeftijd zeg maar. En hoewel zij hun terrein openstellen voor niet-leden zijn ze ook nogal territoriaal aangelegd. Tenminste dat is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Karin » 26 apr 2010, 10:53

Ik ben ook niet bepaald weg van het Laakse strand. Zo'n 2 keer per jaar 'test' ik het weer eens, maar een groot feest is het nooit. En in de omgeving van Amersfoort zijn volgens mij verder geen (openbare) andere mogelijkheden in de buurt.
Je kan natuurlijk naar de Birk gaan, in Soest. Daar kan je met een NFN-pas als bezoeker ook prima recreëren middels dagbezoek. Of Flevo-Natuur, daar mag je zonder NFN-pas op, vlakbij het Laakse strand. Voor beiden moet je natuurlijk wel een bedrag voor dagbezoek betalen. Maar je zult merken dat de sfeer veel relaxter is dan op het Laakse strand.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Marjoleine » 26 apr 2010, 11:58

Geen ervaring met het Laakse strand... waar is dat?? ;-)
De Birk en Flevo Natuur zijn idd een goed alternatief!

rudiman
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:17

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door rudiman » 26 apr 2010, 12:31

Laakse strand.

Aankomend weekend zijn wij in de provincie Flevoland en op mijn lijstje stond ook eventueel met mooi weer een bezoekje aan dit stukje strand.
Dan blijft er maar een optie over en dat is Flevo Natuur a 10 euro...

Ruud.

Gebruikersavatar
iPieter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2007, 01:14

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door iPieter » 26 apr 2010, 18:25

Nou Rudi en anderen.
Ik kwam altijd op het mannenstrand of homostrand. Maar hoe of het is aan het begin, bij de gezinnen weet ik niet. Ik ben niet zo weg van geren gehol en geschreeuw van kinderen met stressmoeders. Ik wil meer rust.
Maar het kan best te doen zijn hoor Laaksestrand. Het is een lang stukje, wat zou t zijn? 600 meter of zo? geen idee eigenlijk.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Karin » 27 apr 2010, 07:38

Ik wist niet eens dat daar een homostrand was (is dus)... Ik snapte al niet helemaal wat je bedoelde met 'na het hondenstrand'. Volgens mij houdt het naturistendeel op waar het hondendeel begint, al liggen daar volgens mij wel eens naturisten met hond. Maar daarna is het dan zeker geen officieel naturistendeel meer.
Ik lig dus (de anderhalve keer dat ik er kom) op het 'gezinsdeel' waar ik trouwens nog nooit een kind gezien heb. Dus daar heb je echt geen last van.

Gebruikersavatar
iPieter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2007, 01:14

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door iPieter » 28 apr 2010, 17:58

Kijk Karin,
Dat is dus waarschijnlijk een beter deel.
Bedankt. Pieter

Mart
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2012, 12:13

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Mart » 05 aug 2012, 12:28

Jammer dat niet iemand met leuke tips komt voor andere naakt strandjes in de buurt van amersfoort

Gebruikersavatar
michiel
Vriend(in) van JAN
Berichten: 133
Lid geworden op: 28 sep 2008, 16:45

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door michiel » 05 aug 2012, 12:32

Tja het is wel iets verder rijden maar dan zou ik zeggen Bussloo, tussen Apeldoorn en Zutphen in.

Mart
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2012, 12:13

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Mart » 05 aug 2012, 21:01

Dank Michiel dat is inderdaad wel een end fietsen..

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door TuuronTour » 05 aug 2012, 21:44

Maarsseveense Plassen heeft ook een naaktstrand (iets ten noorden van Utrecht)

Roger
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2012, 19:09

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Roger » 14 okt 2012, 10:28

Hallo,

Ik kan me inderdaad vinden dat naaktstranden soms niet bevallen!
Ik denk dat dat komt door:
1 Taboe,
2 Gebrek aan seksueel moraal,
3 Gedrag van strandeigenaar, Campingeigenaar, gedrag van vereniging, etc, etc.

Op het Zilverstrand bij Almere kom ik niet. Kennissen hadden dit afgeraden! Ik ben mijn kennissen zeer dankbaar!
( Sekstoerisme, E- Colli, Blauwalg. )

Mijn kennissen hebben een Stacaravan op de camping in Hoek van Holland. Aan het eind van Hoek van Holland, net voor s`Gravenzand is er een groot Naaktstand, zonder horeca.
Mijn ervaring: op warme dagen is dat te doen, hoewel veel rare figuren. Mannen met zwembroeken aan, op een naaktstrand. Gluurders/ rare mensen die even een strandwandeling maken, ( gekleed ) tussen Hoek van Holland en `s- Gravenzand. ( Naturisenstrand/ `s- Gravenzand Strand staat zeer duidelijk aangegeven op ANWB borden. ) Ook mensen die afval niet opruimen, gevolg veel meeuwen! Verder ook veel mensen die weinig met hun leven doen! Ik denk dat 70% geen NFN kaart heeft.
Op dagen na een hete periode hebben mijn kennissen dat ook afgeraden. Ik was wel geweest. Het probleem was 4X jongeren met badkleding lagen op Naaktstrand. Ik was alleen in mijn blootje. Risico was dat deze jongeren mij in elkaar konden slaan. Gelukkig niet gebeurd!

Conclusie: In het midden van het strand, horeca maken. Standhuisjes verplaatsen naar Horeca. 3X huisjes links, en 3X huisjes rechts. Betonnen pad maken tegen duinrand, naar horeca toe. NFN moet advies geven aan strandeigenaar Hoek van Holland.

Roger

Ikhier
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2016, 19:08

Laaksestrand 24/04/10 niet bevallen

Bericht door Ikhier » 27 jul 2016, 08:20

Pieter, het samen nog eens proberen, net voor het homostrand?

Plaats reactie