prijzen

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

prijzen

Bericht door JanK » 14 mei 2006, 10:57

De enige ervaring met sauna's die ik in mijn leven heb gehad, is die van het Sportcentrum van de Universiteit van Tilburg. Toen ik daar werkte en studeerde kon je daar tegen een schappelijk prijsje in en daar zat dan ook een sauna bij.

Nu was dat wel een eenvoudige sauna. Er was dus een cabine en drie douches en dat was het dan wel. Het was geen verwenparadijs waar je de hele dag in verbleef. Het was wel iets waar ik van genoot.

Dus ik wilde dat wel weer eens doen. Ik werk en studeer dan niet meer op de universiteit, dus ga je kijken naar de commerciële sauna's. Maar waarom zijn die zo godallemachtig prijzig?

Ik weet het, ze doen er wat voor en je krijgt er wat voor... maar die belachelijke prijzen houden mij dus tegen om ook maar een poot te zetten binnen zo'n verwenparadijs. Dan ga ik nog liever op het strand liggen en pak daarna een douche bij een strandtent en dan ben ik ook klaar.

Dus, zijn er meer mensen die die prijzen ongewoon vinden? Of zien jullie die als een gegeven en kunnen jullie er mee leven. Ik zelf vind zo'n grote uitgave het niet waard, eigenlijk.

Jan

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

prijzen

Bericht door Marc » 14 mei 2006, 12:02

Jan,

Daar zeg je het al, je vind het niet waard. Ikzelf kan enorm genieten van een dagje naar een thermensauna. Maar als je even goed om je heen kijkt vind je altijd wel een kortingsbon. Even je inschrijven bij Eylsium en je krijg hun kwartaal krantje waar een kortingsbon van 30% voor twee personen inzit. Optimel (van de gezonde drankjes) heeft altijd een aktie einde van het jaar waar je 3 punten moet verzamelen om met twee personen voor 50% korting naar binnen kan gaan. En natuurlijk niet te vergeten: de NFN kaart zelf. Daar krijg je ook bij vele sauna's kortings op, zie www.nfn.nl

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

prijzen

Bericht door hans » 14 mei 2006, 12:37

Helemaal met Marc eens. Als jij het geen 20-25 euro waard vindt moet je vooral niet gaan. Maar ook ik vind het heerlijk om me af en toe een dagje onder te dompelen in diverse baden en sauna's. Dat is me dan best wat waard. De sauna waar ik meestal heenga (Ridderrode) geeft overigens tot bijna 50% korting als je eens een wat korter bezoek doet (pas na 3 uur betaal je de volle mep).

Hans

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

prijzen

Bericht door Marc » 14 mei 2006, 12:51

Ridderrode.... dat is een sauna waar ik nog steeds een keer een dagje wil vertoeven. :)

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 apr 2006, 11:45

prijzen

Bericht door Marc » 14 mei 2006, 15:48

Lijkt me een goed idee!

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 22:53

prijzen

Bericht door hans » 14 mei 2006, 16:37

Bijna een thuiswedstrijd voor mij, dus ik ben voor :)

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

prijzen

Bericht door JanK » 14 mei 2006, 23:11

Aha, dank jullie voor de tip over de kortingacties. Die bonnen heb ik nog nooit gezien, maar die actie van Optimel heb ik in het najaar wel gezien. Ik zal eens wat meer gaan letten op dergelijke prijsstunts (en eventueel pas dan gaan piepen).

Jan

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

prijzen

Bericht door Karin » 15 mei 2006, 09:13

Op zich vind ik de entree vaak ook erg duur. Aan de andere kant, als je echt van 's ochtens tot 's avonds laat gaat, ben je er natuurlijk wel úren zoet. En hoe duur je het dan verder nog maakt, daar ben je zelf bij.
In een 'armere' periode, heb ik het wel eens zo gedaan dat ik bv alleen een tosti at, en verder alleen (kraan) water dronk (vind ik vaak toch het lekkerst met al dat zweten), en dan hoeft zo'n dag helemaal niet zo duur te zijn.

Ga eens uit eten. Of een dagje naar een pretpark of dierentuin, daar betaal je je ook scheel voor.

Maar met korting is het nog leuker, en als je je ogen open houdt kan je heel wat leuke kortingen of arrangementen vinden. Vergeet ook de website van de sauna waar je heen gaat niet, staan soms ook bonnen op die je alleen maar uit hoeft te printen. Ook het 'plaatselijke sufferdje' of vooral vrouwenbladen hebben wel eens kortingsacties of -bonnen.
En dan mijn 'gouden tip': De website van 4 x vrij. Niet alleen voor sauna's trouwens, ook voor andere leuke uitjes.

We spreken gewoon een keer met z'n allen af in een sauna (met korting), wedden dat jij dan ook óm bent? ;)

Gebruikersavatar
JanK
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2006, 23:13

prijzen

Bericht door JanK » 15 mei 2006, 19:37

[QUOTE=Karin]We spreken gewoon een keer met z'n allen af in een sauna (met korting), wedden dat jij dan ook óm bent? ;)[/QUOTE]

Lijkt mij wel een leuk plan! :p

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:42

prijzen

Bericht door Rik » 30 mei 2006, 13:19

Ja OK, is op zich wel een idee. Wat ik nu juist zo leuk vindt bij een 'echte' sauna is dat je lekker in je blootje naar buiten kunt. Dat kan bij een zwembad vaak niet. Vindt je dat niet jammer?

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

prijzen

Bericht door Karin » 30 mei 2006, 14:27

Ik vind het niet zo heel goed te vergelijken...
Als je puur voor een paar rondjes saunacabine gaat, kan je inderdaad beter naar een zwembad met saunacabine.
Maar vaak zijn die zwembaden ook maar één of twee uurtjes open (voor naturisten), en naar de sauna ga je meestal om een hele dag te ontspannen.

Het valt me trouwens op dat dat soort zwemuurtjes met sauna ook steeds duurder worden, en in verhouding met de entree van een saunacomplex vind ik het dan eigenlijk weer duur.

Als je van de saunacomplexen de acties in de gaten houdt, kortingsbonnen opsnort of 2 voor de prijs van 1 acties gebruikt, hoeven ze ook niet zo heel duur te zijn. Tja, en qua consumpties kan je het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:42

prijzen

Bericht door Rik » 31 mei 2006, 10:37

Wat ook een leuk alternatief is zwemmen bij een vereniging. Toen ik nog in Groningen woonde ging ik regelmatig op zaterdagmiddag zwemmen in De Parrel. Lekker bloot, ook al is het buiten slecht weer.

Plaats reactie