strandjes Brabant/Zeeland geschikt voor gezin met zeer kleine kinderen?

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
sjoerd_z
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2010, 15:28

strandjes Brabant/Zeeland geschikt voor gezin met zeer kleine kinderen?

Bericht door sjoerd_z » 13 jul 2010, 23:39

Hallo!

Laat me me even voorstellen: ik heet Sjoerd en woon nu al meer dan 10 jaar in Scandinavie. Ik ben al een paar jaar een zg. "lurker" hier, wil graag lezen hoe het gaat met "jonge" (ahem) naturisten in Nederland. Leuk dat het er levendig aan toe gaat!

Ik ga binnenkort voor 't eerst met mijn vrouw en twee kleine kinderen (een van 2 jaar, en een van 5 maanden) naar Nederland voor familiebezoek!

Nu mijn vraag: welke strandjes in Zuid-Nederland (onder de rivieren) zijn geschikt om met mijn gezinnetje naar toe te gaan? Ikzelf dacht aan het Engelenmeer, maar wil graag mijn (Zweedse) vrouw ook Zeeland laten zien. Tips? Ervaringen? Ik ben nog nooit op een Nederlands naturistenstrand geweest...

groetjes en bedankt
--- Sjoerd

schippertjuh33
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:01

strandjes Brabant/Zeeland geschikt voor gezin met zeer kleine kinderen?

Bericht door schippertjuh33 » 14 jul 2010, 00:08

Hey Sjoerd,

Ik weet dat je in Groede (breskens) heel goed kan naaktzonnen. Het is een geweldig strand. Je kunt heerlijk naar grote schepen kijken die in de verte voorbij varen. Er komen altijd gezinnen daar met jonge kinderen. Je hebt twee strandtenten, zowel op textiel als op naaktstrand. En parkeren is ruim voldoende. Ben er een paar keer geweest met een vriendin, maar zeker aan te raden voor jullie met 2 kinderen.

Ik heb het adres wel voor je.

Groetjes


Geerling

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

strandjes Brabant/Zeeland geschikt voor gezin met zeer kleine kinderen?

Bericht door Karin » 14 jul 2010, 12:12

Hoi Sjoerd,

Heb je hier al gekeken? http://www.nfn.nl/wereld/europa/nederland/zeeland Natuurlijk kan je daar ook kijken voor lokaties in Brabant en andere delen van Nederland (of de wereld).

Zowel het naaktstrand van Vrouwenpolder als Domburg zijn in ieder geval erg mooi en prima geschikt voor gezinnetjes. Voor zover ik begrepen heb (piieter???) is het strand van Vrouwenpolder het mooist, maar ook wel een flink stuk lopen door de duinen. Domburg is een kwestie van parkeren, 1 duin over, en je bent er.

Veel plezier en geniet ervan!

sjoerd_z
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2010, 15:28

strandjes Brabant/Zeeland geschikt voor gezin met zeer kleine kinderen?

Bericht door sjoerd_z » 14 jul 2010, 12:41

Hoi Karin, ja die site heb ik gezien (en ook: http://www.naaktstrandje.nl/zeeland/zeeland.html). Ik was echter op zoek naar ervaringen en beoordelingen van mensen in de doelgroep van JAN.

Ik zal iig Breskens, Vrouwenpolder en Domburg proberen! En onze ervaringen dan hier posten.

Bedankt!

Gebruikersavatar
piieter
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jul 2009, 17:47

strandjes Brabant/Zeeland geschikt voor gezin met zeer kleine kinderen?

Bericht door piieter » 15 jul 2010, 14:13

Naast mijn favorieten Vrouwenpolder en Domburg is er ook nog een uitstekend strand in Oostkapelle. Alle drie stranden zijn uitstekend geschikt voor gezinnen, hoewel Vrouwenpolder wellicht even een wandeling is voor heel kleine kinderen. Met een kinderwagen is het geen probleem uiteraard. Is een kwartiertje lopen, maar wel door een schitterend natuurgebied, dat scheelt.

Deze drie zijn eigenlijk allemaal vlak bij elkaar.

Plaats reactie