Leuk naaktstrand gezocht?

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:18

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Tom » 14 jul 2012, 11:41

Hallo,

Ik ben pas nieuw op het forum, dus veel vragen:).

Ik heb nog niet veel ervaringen met naturisme. Ik loop thuis wel meestal in men blootje (als er geen volk is) maar ben nog nooit naar een naaktstrandgeweest. Wel gaan we, ik en mijn vriendin, altijd naar een naaktsauna. Zalig om de wind overal te voelen waaien en naakt te zwemmen. Ik kan er echt van genieten. Mijn vriendin echter vindt het nie fijn om bekeken te worden, wat ik ook begrijp.
In de sauna het je er altijd wel zo een rondlopen die komt om te kijken denk ik?

Nu had ik/wij graag eens een naaktstrand geprobeerd. Alleen mijn vriendin is niet echt overtuigd omdat ze denkt dat ze daar nog meer bekeken gaat worden omdat het publieke plaatsten zijn, nog meer gluurders vreest ze. Maar ik begrijp haar wel.

Dus nu wou ik vragen of jullie ons geen strandje weten dat wat ingesloten ligt ofzo, zodat ons eerste naaktstrandervaring niet tegen zou vallen. Ik weet dat daar geen garantie op bestaat. Maar jullie hebben daar toch beter ervaring mee.

Alvast bedankt

Bert_hl
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mar 2011, 09:26

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Bert_hl » 15 jul 2012, 02:13

Hallo Tom,

Welkom op het forum. Op dit moment is er een Jan-evenement vandaar dat de reacties nu even uitblijven.
Leuk dat je zo geniet van het naaktzijn en dat je vriendin dat met je deelt.

Een ingesloten strandje ofzo waar je over spreekt, ken ik niet.
Wat je zou kunnen doen om aan de bezwaren van je vriendin tegemoet te komen, is dat jullie naar een gemengd strand gaan of in het overgangsgebied tussen gekleed en ongekleed gaan liggen. Dan kan je vriendin zelf beslissen wat ze uittrekt of aanhoudt en kunnen jullie rustig kijken of dit een geschikte plek voor jullie is om van naaktrecreatie te genieten.

Groet, Bert

Tom
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:18

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Tom » 15 jul 2012, 02:23

Hej,

Ok, vandaar de weinige reacties :).

dat is idd al een leuk idee.
Bedankt.

grj

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Karin » 15 jul 2012, 14:27

Mijn ervaring is dat er op naaktstranden juist minder gekeken wordt dan op textielstranden. Daar blijft er tenslotte altijd nog iets te raden en fantaseren over.
Maar helaas zijn er wel naaktstranden die ook bezocht worden door mensen met andere bedoelingen, en waar je je door dat volk dus bekeken kan voelen.

Verder heb je in België alleen het naaktstrand van Bredene. Ik ben er nog nooit geweest, maar omdat er maar één strand in het hele land is, trekt dat natuurlijk ook twijfelachtig volk.
Over de grens in Nederland ken ik niet heel veel strandjes, ik woon wat noordelijker. Maar het Engelermeer vind ik zeker een aanrader. Daar gaat het textiekstrand zonder vage bossages of hekwerk over in het naaktstrand (er staat gewoon een bord met dat daar het naaktstrand begint), en als je gewoon ergens een plekje op het strand zoekt, heb je nergens last van.

Meer strandjes: http://www.nfn.nl/naaktstranden_dagrecr ... /nederland

En als je er écht zeker van wilt zijn dat je alleen onder gelijkgestemd volk bent, zul je een verenigingsterrein moeten bezoeken. Die zijn er ook in Belgie. Maar daar moet je eigenlijk altijd lid van zijn, of een BFN- of NFN-kaart voor hebben.

Gebruikersavatar
Lindsay
Berichten: 329
Lid geworden op: 14 dec 2007, 18:47

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Lindsay » 16 jul 2012, 10:19

net over de grens van Belgie, in Breda, ligt ook een prima naaktstrandje bij de Galderse Meren.
Niet zoveel kijkers, al heb je daar nooit garanties voor. Maar kijkers herken je snel en dan kan je vriendin (net zoals ik) snel op haar buik draaien en kijken naar de kijkers. Dat is ook leuk!

Verder denk ik dat je je op een terrein wel sneller op je gemak zal voelen aangezien dat afgesloten is.
Helaas zoals Karin zegt heb je wel een kaart nodig. Of ga een keer kijken op de Open dagen,die zijn 2x per jaar en dan heb je geen kaart nodig. Hij is net geweest en ik weet niet wanneer de volgende is, maar dat is misschien een idee.

Of toch de stoute schoenen aantrekken en een keer met JAN mee. Dan valt er op sommige terreinen nog wel wat te regelen als je nog geen kaart hebt.

Tom
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:18

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Tom » 16 jul 2012, 14:44

Ik weet niet of ik mijn vriendin onmiddelijk met JAN mee zou krijgen. Denk dat ik er zelfs over twijfel :s.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt met dat we gewoon de stoute schoenen moetten aantrekken.
Gewoon eens een naaktstrand proberen, gelijk je zegt, en is nooit garantie dat er geen mensen zijn met andere bedoelingen.

Wel bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
davy87
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2012, 12:10

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door davy87 » 21 feb 2013, 13:48

Ga eens naar het naaktstrand van Groede ideaal om als beginnend naturist te beginnen! Chebk mijn post over groede
Is echt een familiestrand zonder gluurders

Tom
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:18

Leuk naaktstrand gezocht?

Bericht door Tom » 22 feb 2013, 18:12

Ja, dat stond al op het lijstje als zijnde nummer 1 om als eerse keer te gaan.
Ik hoor er over het algemeen wel goede dingen over. Maar minpunten vind je overal waarschijnlijk.
Nu nog wachten op het mooie weer.

Plaats reactie