Overzichtssite campings in Frankrijk en andere landen...

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Overzichtssite campings in Frankrijk en andere landen...

Bericht door Marcel » 16 jul 2012, 23:40

Op zoek naar campings kwam ik de site www.naturisme-online.nl tegen. Een site die mij tot nu toe onbekend was. Op deze site staan met name Franse campings, maar ook worden een aantal campings in andere landen beschreven. Bij een aantal campings staan links naar filmpjes.

Vraagje: wat is jullie oordeel over deze site?

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Overzichtssite campings in Frankrijk en andere landen...

Bericht door TuuronTour » 17 jul 2012, 20:39

Het is altijd handig/leuk om te lezen wat andere mensen van een camping vonden. Maar bij deze website moet je in gedachten houden dat het maar 1 mening is van 1 stel die je leest. Hun voorkeuren kunnen anders zijn dan je eigen. De kwaliteit van de recensies wisselt ook: van goed gedetailleerd tot vrij summier. In een enkel geval leek het zelfs of er gewoon een lovend stukje uit de folder was overgetikt.

Kortom: het is een website waarbij je hun oordeel over een camping kunt laten meewegen in je vakantiekeuze. Maar ik zou een besluit zeker niet alleen hierop baseren.

Marcel
Berichten: 853
Lid geworden op: 02 jul 2009, 22:22

Overzichtssite campings in Frankrijk en andere landen...

Bericht door Marcel » 18 jul 2012, 20:35

Dank voor je reactie Tuur,

De eerste indruk is dat het visueel een mooie site is, waarbij ik me wel de vraag stel of het nodig is om zoveel expliciete foto's erbij te plaatsen? Niet dat ik er iets op tegen heb.. maar mogelijk dat het weer volk aantrekt dat je liever niet hebt... (of denk ik nu te negatief/voorzichtig?)

Het lijkt met name een particuliere ervaringssite te zijn. De beschrijvingen mogen wat mij betreft wel wat uitgebreider en -als daar aanleiding toe mocht zijn- kritischer. Wel leuk dat er zoveel filmpjes bij staan, maar ik heb er tot dusver nog niet veel van gezien om te kunnen beoordelen of dat veel toevoegt...

Wat ik mis is een soort disclaimer, waarin vermeld staat dat de beoordelingen objectief en onafhankelijk zijn. Door het summiere karakter en de beperkt-kritische houding kreeg ook ik het gevoel dat er wel eens sprake zou kunnen zijn van ruildeal, beloning in natura etc. door de besproken parken. Maar dat is een gevoel en dus geen beschuldiging.

Plaats reactie