Wat is jouw favoriete bestemming?

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Barabas
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2012, 18:40

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Barabas » 08 jan 2013, 16:05

Ik ben benieuwd naar jouw favoriete "jongige" naturistiche bestemming.

Ik (31) en mijn vriendin (27) willen komende zomer drie weken naturistisch camperen (of in een huisje) en zijn op zoek naar een campings waar ook veel andere jonge mensen komen. Tot nu heeft Kroatie de focus, maar in Frankrijk en Kreta is er ook een hoop keuze. We vinden het heerlijk om aan het strand te liggen maar wel graag afgewisseld met een beetje avonturieren (hiken, fietsen, etc), liefst zelfs naturistisch maar dat kan niet overal lijkt me.

We gaan veel naar naaktstranden in het buitenland en nederland, naar de sauna, zondag naar het Tikibad (zou vaker per jaar moeten zijn!) etc, maar zijn nog niet naar een naturistische camping geweest. Daarom hoop ik te leren van anderen en bij Jan zitten er vast mensen met dezelfde interesse en leeftijd.

Qua bestemming komt het ons niet zo nauw, het is dus de eerste naturistische vakantie dus het belangrijkste is gewoon een geslaagde vakantie! Wat is jouw favoriete naturistische bestemming en waarom? Kan ook alleen een regio of land zijn, maar liefst ook camping/hotel/park naam!

Mart
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2012, 12:13

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Mart » 21 jan 2013, 17:22

Hey jammer dat het niet op schiet met de vakantie tips...
ik zit eigenlijk een beetje met het zelfde.
Ik ben 34 mijn vriend 30 heb hem van de zomer voor het eerst me gekregen naar een naakt strand dus zoek ook zo iets al denk ik niet dat ik hem een tent in krijg.. het zou in iedergeval wel leuk zijn als er menzen van rond eigen leeftijd zijn.

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Jos » 22 jan 2013, 00:10

Het grote probleem is natuurlijk, dat vakantiewensen zo persoonlijk zijn. Terwijl de een liever een stedentrip heeft, is iemand anders op zoek naar natuur, strand of juist een combinatie van dat.
Zo vind ik het juist heerlijk om tijdens een vakantie met heel weinig luxe te kamperen (waardeer je de magnetron, vaatwasser, ed. juist weer meer wanneer je weer thuis bent).
Ik vind een voordeel van tent-kamperen, dat je veel gemakkelijker contact met anderen maakt, dan wanneer je in een huisje of huur-caravan zit (vooral ook, omdat die vaak in nette rijtjes staan opgesteld, ieder voor zich). Tenten staan vaker een beetje schots-en-scheef.

Het beste wat je kan doen, is om te bepalen wat je wil gaan doen (zee / bergen / steden / ....), waaraan de accomodatie moet voldoen (tent / huisje of (huur)caravan op een camping / appartement / hotel /......), misschien een voorkeur voor een bepaald land?
Kijk vervolgens op de site van de NFN (http://www.nfn.nl/vakantie) of daar iets aan voldoet. Vervolgens zijn er op internet allerlei recensies te vinden over de accomodaties die je voor ogen hebt.

En de mensen die je daar ontmoet? Tja, je moet er voor open staan en in het hoogseizoen (juli/augustus) gaan er veel meer mensen op vakantie.

Barabas
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2012, 18:40

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Barabas » 22 jan 2013, 17:21

[QUOTE=Jos;26453]Het grote probleem is natuurlijk, dat vakantiewensen zo persoonlijk zijn. Terwijl de een liever een stedentrip heeft, is iemand anders op zoek naar natuur, strand of juist een combinatie van dat.
Zo vind ik het juist heerlijk om tijdens een vakantie met heel weinig luxe te kamperen (waardeer je de magnetron, vaatwasser, ed. juist weer meer wanneer je weer thuis bent).
Ik vind een voordeel van tent-kamperen, dat je veel gemakkelijker contact met anderen maakt, dan wanneer je in een huisje of huur-caravan zit (vooral ook, omdat die vaak in nette rijtjes staan opgesteld, ieder voor zich). Tenten staan vaker een beetje schots-en-scheef.

Het beste wat je kan doen, is om te bepalen wat je wil gaan doen (zee / bergen / steden / ....), waaraan de accomodatie moet voldoen (tent / huisje of (huur)caravan op een camping / appartement / hotel /......), misschien een voorkeur voor een bepaald land?
Kijk vervolgens op de site van de NFN (http://www.nfn.nl/vakantie) of daar iets aan voldoet. Vervolgens zijn er op internet allerlei recensies te vinden over de accomodaties die je voor ogen hebt.

En de mensen die je daar ontmoet? Tja, je moet er voor open staan en in het hoogseizoen (juli/augustus) gaan er veel meer mensen op vakantie.[/QUOTE]

Wij houden er van om elke keer wat anders te doen, de ene keer back-to-basic, of avontuurlijk, veel de natuur in, tentje, of juist alleen op het strand luieren, de andere keer vooral wat luxer, in een stad, hotel, villa met zwembad, noem het maar op.

Contact maken met anderen is sowieso leuk, en voor contact met mede naturistisch bevalt bijna altijd goed. De website van NFN is geweldig (vooral in vergelijking met die van de Duitse en Belgische federatie's) en compleet, maar is voor goed als je weet wat je wilt. Ik zou nou juist graag verrast worden door hetgeen waar anderen enthousiast over zijn.

In een ander forum kreeg ik deze tip bijvoorbeeld: http://naturist-camping.masdelabalma.fr ... -site.html.

Had ik anders nooit gevonden. Midden in de natuur, ziet er paradijselijk uit, en je kunt er verschillende naakte wandelingen (van +/- een uur) maken in de natuur.

Barabas
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2012, 18:40

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Barabas » 22 jan 2013, 17:24

Dat gevoel van terugkomen na een campeervakantie herken ik trouwens! Wat is je huis dan ineens groot, droog en luxe!

Ik zit er aan te denken om een combinatie te doen, bijvoorbeeld een combi van een kleine natuurcamping, een wat grotere en misschien ook nog een week een huisje. Dan heb je dat speciale gevoel daar al! :)

Barabas
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2012, 18:40

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Barabas » 22 jan 2013, 17:35

Als het voor hem de eerste keer naaktstrand was afgelopen zomer, dan is het wel extra belangrijk dat het een goede eerste naturistische vakantie is voor hem. Je zou bijvoorbeeld ook een afgelegen huisje kunnen huren waardoor je kan kiezen of je daar naakt bent, met in de buurt een aantal mooie stranden. Eilanden als Kreta, Corfu, etc zijn dan ook goede opties.

Vorige keer hebben wij ook in een huisje gezeten met zwembad en goede omheining (dus lekker naakt daar), en met stranden in de buurt. Maar vinden het nu vooral ook leuk om eens wat meer mensen van dezelfde leeftijd te ontmoeten die ook graag naakt/naturistisch zijn. Daarom denk ik vooralsnog toch meer aan een camping. In dit forum heb ik dezelfde vraag geplaatst, met inmiddels ook al wat reacties: http://www.naturismeforum.nl/

[QUOTE=Mart;26451]Hey jammer dat het niet op schiet met de vakantie tips...
ik zit eigenlijk een beetje met het zelfde.
Ik ben 34 mijn vriend 30 heb hem van de zomer voor het eerst me gekregen naar een naakt strand dus zoek ook zo iets al denk ik niet dat ik hem een tent in krijg.. het zou in iedergeval wel leuk zijn als er menzen van rond eigen leeftijd zijn.[/QUOTE]

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Wat is jouw favoriete bestemming?

Bericht door Jos » 22 jan 2013, 19:48

Mas de la Balma is inderdaad een hele leuke camping als je van natuur en stilte houdt. 's-Nachts is het daar echt donker en stil, je weet niet wat je hoort en ziet (of beter gezegd niet hoort en niet ziet). Zeker ook een "wandeling" (waden / zwemmen / klauteren / lopen) het riviertje op is een belevenis en zeker een must (waterschoenen zijn hierbij wel aan te bevelen)!!
Het is wel een kleine camping (niet qua oppervlakte, maar wel voor wat betreft het aantal plaatsen), dus de kans daar leeftijdgenoten te treffen is niet hoog. Als je natuur en gemoedelijkheid zoekt is het zeker een aanrader. De enige georganiseerde activiteit die ik meegemaakt heb is boogschieten.

Zoek je eerder vertier en een grote camping (met navenant grotere kans om leeftijdgenoten te treffen), dan zou je naar La Genese of Sablière aan de Cèze kunnen gaan. Dit zijn 2 grote campings (tegenover elkaar) aan bovengenoemd riviertje. Sabliere is luxer (en dus ook duurder). Ook hier is de omgeving rustig genoeg om lange wandelingen te maken (waarbij je je alleen druk hoeft te maken om goede wandelschoenen), bv. naar de kasteelruïne of Les-3-Arces. Daarnaast moet je natuurlijk de springrots bij de rivier niet vergeten.
Op beide campings is accommodatie te huur (hoewel ik al eerder gezegd heb, dat ik persoonlijk een tent prefereer).

Plaats reactie