waddeneilanden

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
markjebreda
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2013, 23:50

waddeneilanden

Bericht door markjebreda » 20 aug 2013, 21:38

Goedeavond allemaal. .
Ik wil binnenkort een weekend alleen naar de wadden... maakt niet uit welk eilsnd.
Nu wil ik graag ook naakt recreëren. ... ienand ervaringen dasr?
Tips?
Ik ga vooral om een heftig jaar evrn te laten bezinken.
Daarbij is het voor mij belangrijk dat ik vrij kan zijn. Dus naakt zwemmen, zonnen, wandelen enz.

Ik overweeg ook daarna een jan activiteit te gaan bezoeken.
Maar eerst dit maar eens..

Ik hoor het graag

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

waddeneilanden

Bericht door Karin » 20 aug 2013, 21:56

Alleen op Texel is een camping waar een naturistendeel is, dat is Loodsmansduin, en het naakstrand is ook aan die kant van het eiland.

Verder is er ook een waddeneiland waar het 'omgekeerde wereld' is, daar is een textielstrand, en de rest van het strand op het eiland daar mag/kan je naakt. Ik weet alleen niet welk eiland dat is, dat gaat iemand anders vast aanvullen.

Maar de JAN-weekenden zijn bijna weer voorbij voor dit jaar, dus als je kennis wilt maken, tot snel? :)

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

waddeneilanden

Bericht door TuuronTour » 20 aug 2013, 22:09

Er zijn op elk waddeneiland minimaal twee naaktstranden. Zie ook http://www.nfn.nl/naaktstrand voor een overzichtskaartje.
Ik ben een keer op Schier geweest, en daar kon je op het oostelijke gedeelte (vanaf paal 7) zonder problemen kilometers naakt lopen als je dat zou willen. En mooie brede stranden!

markjebreda
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2013, 23:50

waddeneilanden

Bericht door markjebreda » 20 aug 2013, 23:04

tnx alvast...
ik zag het idd, dat de activiteiten bijna afgelopen zijn...
maar jullie gaan toch door met saunadagen enzo??
dat lijkt mij dan de perfecte manier om kennis te maken...

en meer tips zijn welkom wat betreft de wadden.. idd dat omgekeerde eiland lijkt me wel wat...

lieve groeten
Mark

Gebruikersavatar
Martijn B
Berichten: 645
Lid geworden op: 17 jul 2006, 19:37

waddeneilanden

Bericht door Martijn B » 21 aug 2013, 17:44

Schiermonnikoog is het eiland dat Karin wsl bedoelt. Bij de strandopgangen is het textielgedeelte daarbuiten clothing-optional. Maar vanaf de duinen tot aan de zee is het daar zo lang en breed, dat je niemand in de weg hoeft t te zitten/lopen.

Zelf heb ik daar een kilometer of 40 op het strand en duinen gelopen voordat ik iemand tegenkwam. Dat was overigens wel een oud-klasgenoot die ik zeker 25 jaar niet gezien had.

Fijne tijd daar waar je heen gaat.

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jun 2011, 15:43

waddeneilanden

Bericht door Richard » 22 aug 2013, 09:52

[QUOTE=Karin;27918]

Verder is er ook een waddeneiland waar het 'omgekeerde wereld' is, daar is een textielstrand, en de rest van het strand op het eiland daar mag/kan je naakt. Ik weet alleen niet welk eiland dat is, dat gaat iemand anders vast aanvullen.

[/QUOTE]

Dat is Vlieland! Dit jaar niet geweest maar voorgaande jaren wel. Leuk om te zien dat er mensen vanuit hun vakantiehuisje door de duinen lopen en dan hup.. Kleren uit en zwemmen maar!

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

waddeneilanden

Bericht door Brenda » 22 aug 2013, 19:32

Genoeg bloot te recreëren op de eilanden als ik dat zo lees. Het gebeurt niet vaak dat er keus is.
Succes met uitkiezen waar je heen gaat en hopelijk heb je er een goede tijd om dingen van je af te kunnen zetten.

Wie weet tot ziens bij een sauna-dag? (al weet ik nog niet of ik er dit jaar bij zal zijn)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

waddeneilanden

Bericht door Marjoleine » 24 aug 2013, 08:38

Hallo Mark,

Wat Richard zegt: Volgends mij is het Vlieland! Ik ben er niet helemaal zeker van... het kan ook Schier zijn. Iig is er op Texel een gedeelde van de camping naturistisch. Dat is Loosmansduin zoals Karin al een linkje gaf.

Ik zelf ben een grote liefhebber van de Waddeneilanden! :-) Elk jaar ga ik wel naar een van de eilanden en vorig jaar ben ik zelfs binnen 1 jaar op alle 5 de Waddeneilanden geweest. TVTAS.
Als de Waddeneilanden eenmaal in je bloed zitten.... gaat dat er nooit meer uit...

Mijn ouders hebben elkaar op Vlieland leren kennen en vrienden van mij zijn op Vlieland getrouwd...om maar een paar voorbeelden te noemen.

En... over een aantal weken... ga ik mijn vakantie vieren op Terschelling. Niet naturistisch want daar is geen naturistencamping. Wel basic want ik verblijf in Stayokay! :-)

Succes met je eerste naturistische ervaring.

Groeten,
Marjoleine

p.s. mijn profiel-foto is op Schier gemaakt... ;-)

Blauwkous
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2014, 13:11

waddeneilanden

Bericht door Blauwkous » 21 jul 2015, 20:02

Ik dacht ook dat het Vlieland was. En anders heb ik onlangs de wet overtreden. Denk ik.

Plaats reactie