Wat is volgens jou de mooiste naturistencamping in Nederland voor kinderen en volw?

Deel je ervaringen over je favoriete naaktstrand, sauna of camping.
Plaats reactie
Wendy75
Vriend(in) van JAN
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2013, 11:06

Wat is volgens jou de mooiste naturistencamping in Nederland voor kinderen en volw?

Bericht door Wendy75 » 20 jun 2014, 11:46

Ik geef de moed niet op...
Zoals bekend gaan we over een paar weken met de caravan naar Nederland en tot nu toe is het de bedoeling om (duurdere en niet leuk!!) textielcampings te bezoeken, omdat een deel van ons gezin het niet ziet zitten om tussen blote mensen te kamperen. Ik wil dat respecteren, maar soms krijg ik een mopperige opmerking van.. ok, als je het dan perse wilt.. (dat is dus ook niet echt wat ik wil, maar ergens heb ik ook het gevoel dat de weerstand groter is dan nodig.. om onbekende redenen).

Ergens heb ik het gevoel dat als we een heel positieve ervaring op een mooi terrein meemaken, waar de kinderen zich goed vermaken en waar ook de rust en een mooie omgeving is (en wellicht zijn naturistencampings echt goedkoper? heb van eerder eigenlijk weinig ervaring met textielcampings, dus lastig te vergelijken) en vriendelijke, open mensen (dus niet een terrein met een groot aandeel zwaar conservatieve mensen, die bv mijn partner aan zouden spreken omdat hij zich misschien niet meteen comfortabel voelt in het blootgebeuren en bv. zijn zwembroek even aan wil houden.. dat zou de hele boel meteen definitief kunnen verpesten)..

Wat zijn jullie ervaringen? ik moet zeggen dat mijn eigen campingervaring van eerder in Nederland compleet door elkaar loopt.. ik weet nog dat ik de Birk en Kuijksend een fijn terrein vind.. ik heb dubbele gevoelens over mijn vroegere stamterrein het Vinkel, omdat ik daar een paar jaar terug,toen ik 2 dagen uit Noorwegen in Nl was en eindelijk weer eens een keer bloot wilde zijn met baby en een goede vriend met zijn 2 dochtertjes (die geen nfnpas had en ik niet mocht introduceren omdat ik geen vast lid was, maar die erg rustig en vriendelijk en open is) gewoon weg gejaagd ben. Maar eerder vond ik dat een fijn terrein, waar Tristan zich helemaal thuis voelde.

Hoop op reacties.. groetjes, Wendy

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Wat is volgens jou de mooiste naturistencamping in Nederland voor kinderen en volw?

Bericht door Karin » 20 jun 2014, 12:07

Je zit inderdaad met het 'probleem' dat Jørn geen NFN-pas heeft, dus als jullie toch naar een naturistenterrein gaan, informeer daar dan in ieder geval van tevoren naar. Dat is denk ik ook iets waar in het algemeen gewoon niks van te zeggen is, welk terrein daar wel of niet moeilijk over doet. Ligt er ook aan wie er net terreindienst heeft of welk bestuurslid er is, e.d.
Overigens zou ik dan ook gelijk de vraag voorleggen van een partner die wat huiverig is voor in de blote kont.

Maar, als dat pasje geen probleem is:
- De Mierenhoop in Bunne. Veel kinderen, veel te doen voor kinderen. Goede sfeer, mooi terrein, met stukje natuur wat van het terrein is. (hier mogen pubers ook gewoon kleren aanhouden, waardoor er trouwens dus ook gewoon pubers zijn, dus ik gok dat de tolerantie naar een uitprobeerman-met-gezin ook wat groter is)
- De Peelrand in het dorpje Zeeland (ken je wel denk ik). Qua mooie natuur iets minder.
- Qua natuur en mooie terreinen alle Zon en Leven terreinen, maar qua mensen op die terreinen die minder open staan voor een man-in-broek gok ik dat je daar minder goed zit.
- Waverveen is ook wel leuk, maar net als de Bessenhof wel veel slootjes wat misschien minder relaxed is met Julian.

Verder denk ik trouwens in het algemeen dat kinderen eigenlijk weinig nodig hebben. Kamperen is al top. Lekker buiten zijn. Zwemwater is extra fijn natuurlijk. :-)

Tot zover even wat ik me zo snel voor de geest kan halen.

Plaats reactie