Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Plaats hier je oproep
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 09 feb 2009, 22:12

Beste JANners,

Ik doe samen met drie vrienden in een team "Trailcachers" mee aan de Oxfam Novib Trailwalker. We doen allevier aan geocaching (schatzoeken met de gps), vandaar de teamnaam.

Maar wat is de Trailwalker?
De Trailwalker is ’s werelds grootste teamuitdaging! Oxfam Trailwalker bestaat al meer dan 25 jaar en vindt jaarlijks plaats in Hongkong, Japan, Australië, Nieuw Zeeland, Engeland, België en in 2009 voor het eerst in Nederland.
Het is een non-stop wandeltocht van 100 kilometer onverhard (bossen, heide, duinen) door het prachtige natuurgebied de Hoge Veluwe, met start en finish in Ede. Het vindt plaats op 20 en 21 juni. Zie ook www.trailwalker.nl voor meer info.

Ieder team van vier personen moet de afstand binnen 30 uur afleggen. Daarmee halen ze geld (3000 euro per team) op voor onderwijsprojecten van Oxfam Novib. En geven zo mensen de kans op een betere toekomst; een zelfstandig bestaan zonder armoede. Oxfam Novib is een internationale organisatie die streeft naar een rechtvaardige wereld zonder armoede.

Doel van de eerste editie: 18.000 kinderen naar school in Mali!!!
Vier van de vijf Malinezen kunnen met moeite hun naam schrijven. Laat staan dat ze gebruiksaanwijzingen bij medicijnen of landbouwproducten
kunnen lezen. Een derde van de kinderen in Mali maakt de basisschool niet af. Dat komt doordat hun ouders het schoolgeld (2 euro per maand)
niet kunnen betalen. Of omdat ze moeten werken op het land, of de dichtstbijzijnde school te ver is.

Tuur steunen op zijn Tour voor een betere wereld???
Interesse om mijn team een kleine sponsorbijdrage te geven voor het goede doel? Klik dan op deze link: Sponsor de Trailcachers
Je kan kiezen voor een vast bedrag of een bedrag per afgelegde km. Voor bedrijven is het bedrag fiscaal aftrekbaar als gift aan een goed doel.

Ieder team krijgt gps-trackers die we moeten dragen tijdens de tocht, dus onze voortgang zal dan live gevolgd kunnen worden op internet! We gebruiken zelf ook een gps om de uitgezette route te volgen.

We zijn al met trainen begonnen, twee weken geleden hebben we ca. 35 km gelopen bij Ermelo. Ondanks het goede weer maar weinig andere mensen in het bos tegengekomen. Veel mooie en bijzondere plekjes gezien, zoals bv. een voormalig onderduikershol waar mensen zich hebben verstopt voor de Duitsers. Komend weekend lopen we weer een tocht van 35 km vlakbij het dorpje Drie.

Ik zal jullie via dit draadje op de hoogte houden hoe het trainen verloopt of we het sponsorbedrag van 3000 euro gaan halen. Er zit al 285 euro op de teller.

Tuur :)

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 10 feb 2009, 17:20

Hoi Tuur!

Oh... nu snap ik het waarom je geen tijd hebt om langs te komen...;)

Wat een mooi initiatief...!!

Ik wil je graag sponseren!!

Groetjes,
Marjoleine

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Brenda » 10 feb 2009, 17:32

Hoi Arthur,
Leuk dat je meedoet!
Ik heb een poosje geleden zelf ook gekeken of ik misschien mee zou doen. Súper dat jij het in ieder geval wel doet! :duimop:

Veel plezier met lopen rondom Drie. Het is daar echt schitterend (en je kunt heerlijk eten in Het Boshuis!) Ik hoop dat jullie een beetje weer hebben!

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Karin » 13 feb 2009, 17:38

Ik vind het supercool en natuurlijk ook nog eens een heel goed doel!!
Lijkt me heel gaaf om ook eens mee te doen, als mijn lichaam weer wat gezonder doet.

Wat ik wel een beetje maf vind (heb de site aardig goed bekeken) is dat je als team voor minimaal € 3000,- aan sponsors moet zorgen, én vervolgens ook nog per persoon € 100,- moet betalen... ?!? Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen (die best voor € 3000,- aan sponsors zouden kunnen regelen) € 100,- voor een weekendje best veel geld is. Als kan je dat misschien ook door je sponsors laten betalen, al vraag ik me af of dat de bedoeling is.

Hoever zijn jullie Arthur, met de sponsoring? En met het trainen? Ik heb jullie team al gevonden op de site. Waar blijft het fotootje? :)

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 16 feb 2009, 21:37

Afgelopen zaterdag weer met de hele groep getraind. Dit keer werd een afstand van 40 km afgelegd. En aangezien we de Trailcachers zijn hebben we onderweg natuurlijk 7 geocaches gelogd :D

De weergoden waren ons goed gezind met mooi winters wandelweer. We zagen overal "ijsschimmel" op dode takken, en in het begin van de tocht ook een paar herten. De bossen rond Drie zijn erg mooi, veel kronkelige bomen. Sommige dode bomen zijn gebruikt als houtsnij-kunstwerken, met insecten als thema. Leuk om te zien.
En natuurlijk op het zwaartepunt van Nederland geweest, in de vorm van een grote steen met een ring eraan in de grond. Ik kon het niet nalaten om er even aan te trekken, misschien maar goed dat het me niet lukte de stop eruit te trekken :). In maart gaan we verder met trainen.

Vraag- en antwoordhoekje:
- Het sponsorbedrag vormt inderdaad voor een aantal enthousiaste wandelaars een drempel om mee te doen. Het bedrag van 100 euro geldt per team, dus per persoon 25 euro. Je krijgt daarvoor o.a. t-shirts, poster en flyers voor de werving, en hapjes en drinken tijdens de Trailwalker.
- Groepsfotootje is afgelopen zaterdag gemaakt. Het is nu wachten op de fotograaf om hem te uppen naar de website :)

- En....Er staat nu 1200 euro op de teller!! :peace:

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 16 mar 2009, 22:19

Zaterdag 14 maart een rondje van 40 km rond Scherpenzeel gelopen. Inmiddels staat er 1815 euro op de teller. Iedereen bedankt voor de bijdragen!

In de (gratis) webzine van en voor geocachers is een artikel over de Trailcachers verschenen, mèt groepsfoto. Klik hier om het artikel te lezen

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 17 mar 2009, 09:31

Waarom heb je niet ff gezwaaid?? 40 km.. dan heb je vast ook langs Leusden gelopen...?? ;)

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Eilko » 17 mar 2009, 11:02

zwaaien tijdens 40 km lopen? Daar zou ik geen puf meer voor hebben. Ik heb al moeite met 8 km....

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 17 mar 2009, 15:54

En ik met 10x 2 minutten HARDlopen.. haha.. gisteren ben ik begonnen met een hardloopclinic... niet te doen.. als je weinig conditie hebt.. jaja.. je dacht dat ik als postbode veel conditie had.. nou echt niet dus he...

Maar het gaat mij wel lukken!!

Gebruikersavatar
Brenda
Vriend(in) van JAN
Berichten: 1324
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:42

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Brenda » 17 mar 2009, 17:22

That's the spirit, Marjoleine!

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 17 mar 2009, 22:06

[QUOTE=Marjoleine;15765]dan heb je vast ook langs Leusden gelopen...??[/QUOTE]

Nah. De Glind was het meest noordelijke punt van onze route.

Hardlopen is ook intensiever bewegen dan lang lopen. Als dit een of/of-spelletje was, zou ik lange afstanden lopen kiezen :)
Zijn die clinics een initiatief van Tante Pos? Suc6 ermee!

Gebruikersavatar
Eilko
Berichten: 1098
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:58

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Eilko » 17 mar 2009, 22:21

Jij ook al Marjoleine? Die clinic waar ik me voor opgegeven heb is ook hardlopen. 't Is de bedoeling dat ik ergens eind mei 10 km hard kan lopen. Voorlopig geloof ik er nog niet zo heel veel van :( Op dit moment is mijn conditie gelijk aan die van een hondedrol.

Maar na een week of 4 trainen heb ik in ieder geval geen last meer van mn heupgewricht. Da's al een vooruitgang....

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 18 mar 2009, 09:57

Jakkes.. Hondedrol... dat leeft niet eens...nou ja.. zullen we maar plantje zeggen.. want die leeft wel...;)

Nee. nee.. Tante Post organiseert alleen dingen bij de Vierdaagse of een marathon ofzo.
Ik doe dit vanuit mijn sportschool.
In juni kan ik 5km hardlopen. Ik ga 2x in de week 3 kwartier. 10 weken.
Eilko.. morgen heeft de Lidl hardloopspullen in de aanbieding!
Ik ga iig wel ff kijken.

Enne.. nu weer terug bij waarvoor dit draadje was... Tuur en zijn Trailwalker!
Zet 'm op...!!

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 04 mei 2009, 22:03

Het streefdoel van 3000 euro is nu bijna, bijna bereikt!! Nog 170 euro te gaan en de Trailcachers mogen aan de start in Ede staan.

Gisteren heb ik vanaf Grenzland-West een trainingstocht van bijna 35 km gelopen door de Meinweg. Negen caches kunnen loggen onderweg.
De paden bleken vaak ruiterpaden te zijn, dat loopt niet echt lekker. Maar dat is ook een goede training voor de Trailwalker :)

Zijn er nog JAN-ners die mijn team met een kleine bijdrage wil sponsoren? Je kan zelf bepalen hoeveel je geeft voor het goede doel, alle beetjes helpen! :)

Via onderstaande link kan je een formulier invullen waarmee je een eenmalige machtiging geeft voor incasso van het bedrag dat je invult:
Steun Tuur en zijn team Trailcachers

Lukt het niet? Stuur me een e-mail en ik geef je mijn gironummer waarop je kan storten. Ik zorg er dan voor dat het geld in de pot komt en je een vermelding krijgt op de teampagina als sponsor.

Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 okt 2006, 22:49

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Martin » 04 mei 2009, 22:29

oke Arthur, de machtiging is verstuurd voor een kleine bijdrage.
Jij en je team veel succes.

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marc v G » 04 mei 2009, 22:37

Arthur, er is nog 25 euro bijgekomen. Succes!
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Jos » 04 mei 2009, 23:34

Van mij ook een kleine bijdrage. Nog slechts 90 euro's te gaan

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 05 mei 2009, 12:45

Bedankt allemaal! :duimop:

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 05 mei 2009, 17:02

Een ander teamlid heeft sponsorgeld van een bedrijf binnengehaald. Daarmee is de startkaart voor de Trailwalker binnengehaald!!! :cool:

Gebruikersavatar
Marc v G
Berichten: 2637
Lid geworden op: 27 jun 2006, 21:15

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marc v G » 05 mei 2009, 17:18

Gefeliciteerd!
▶ ───────🔘────────── 13:37

Gebruikersavatar
Anja
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:48

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Anja » 05 mei 2009, 17:21

Are you ready boots....start walking!!:D

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 05 mei 2009, 19:05

:):):) Tuur... en je teamgenoten... Gefeliciteerd!!

(Jammer dat het aanmelden als vrijwilliger voor de zondag mislukt is...:( weet jij misschien wat te doen??!!)

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Karin » 08 mei 2009, 16:50

En 1, 2, 3, 4 enne 1, 2, 3, 4, en nog eens 1, 2, 3 en 4... Doorsjouwen jongens, 100 km is niet niks!!!

Ik dacht: ook nog even sponsoren, voor hulp met het laatste stukje. Zijn jullie er al!
Maargoed, daar laat ik me niet door tegenhouden. Tssss. Dus nog een handjevol kleingeld op de berg.

Succes!

En 1, 2, 3, 4, en 1, 2, 3 en 4....

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 08 mei 2009, 18:30

Welke berg? :o

Of gaan jullie ook naar de 7 heuvelen bij Nijmegen??!
Het is toch in Epe??!!

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 08 mei 2009, 18:31

eeh... nee... Epe daar is de Veluwse Bron... je weet wel.. dat lekkere oord.. met al die heerlijke sauna's... Ik bedoel natuurlijk EDE!!

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 08 mei 2009, 19:44

@Marjo:
Probeer anders een e-mail aan oxfamnovib@trailwalker.nl met alle gegevens en voorkeuren die ze vragen, dan kunnen ze de aanmelding vast wel handmatig verwerken.

@Karin:
Bedankt voor de centjes! Extraatjes zijn natuurlijk altijd welkom, dan kunnen er nog meer Malinese kinderen naar school :)

Op de Veluwe zijn ook "bergjes". Morgen gaan de Trailcachers richting Ede om 50 km te trainen.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 08 mei 2009, 21:37

Oke...!! Succes he... morgen...!! 50 km is een eitje nu he...?!:D

Ik weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen.. dat weekend van 20 en 21 juni...
Maar misschien reis ik wel gewoon af. naar Midwoud... voor de nodige aanmoediging... want bij Trailwalker vind ik het wel erg druk... en Midwoud is al bekend terrein...!!

Gebruikersavatar
TuuronTour
Berichten: 1110
Lid geworden op: 08 nov 2007, 19:37

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door TuuronTour » 24 jun 2009, 00:04

Zoals Marjoleine elders op het forum al heeft verteld, zijn de Trailcachers er idd in geslaagd de Trailwalker uit te lopen! We zijn als 54e binnengekomen na 25.30 uur lopen :)

We hebben erg geboft met het weer, op enkele druppels na was het droog en de temperaturen waren perfect - niet te koud of te warm.
Tot 70 km ging het goed, toen zat een teamlid er even doorheen en had hij een dutje van een half uur nodig om op krachten te komen. De laatste 20 km op wilskracht gelopen, om bij de finish enthousiast applaus te krijgen van de crew en supporters.

Iedereen bedankt voor de leuke aanmoediging-smsjes op vrijdagavond! Top!

De totale pot van Oxfam Novib is uiteindelijk op ca. 630.000 euro uitgekomen, dus er kunnen 24.000 kinderen naar school in Mali! Al blijft het de vraag of die daar ook blij mee zijn - een grap die Dolf Jansen in zijn openingsspeech maakte ;). Dolfs team "Skinnymen" heeft het overigens opvallend genoeg als een van de weinige niet gehaald.

Gebruikersavatar
Marjoleine
Berichten: 1624
Lid geworden op: 30 aug 2007, 20:35

Steun Tuur op zijn Trailwalker-Tour

Bericht door Marjoleine » 24 jun 2009, 23:32

Het was echt een TOP weekend!!

@ Tuur: Wat heb je met die theedoek gedaan?? ;)

Ik ben er volgend jaar weer bij! Weer als vrijwilliger!

Plaats reactie