Gezocht!

Plaats hier je oproep
Plaats reactie
eiphos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2014, 21:56

Gezocht!

Bericht door eiphos » 11 apr 2014, 22:00

Beste mensen!

Mijn naam is Sophie Sanders en ik studeer fotografie aan de Hogeschool voor de kunsten in Utrecht.
Allereerst zal ik maar gelijk vertellen waarom ik een bericht plaats op dit forum, namelijk omdat ik op zoek ben naar mensen die op een naturistische manier leven (geen idee of ik het zo goed verwoord ;), en die het leuk zouden vinden gefotografeerd te worden.

De rede dat ik op zoek ben naar ''jullie'', is omdat ik al een tijd bezig ben met een project dat gaat over ''de eenzaamheid van de moderne mens''. Dit klinkt nogal breed en misschien een tikkie pretentieus, maar eigenlijk is het heel simpel:
De haast, de snelheid en het altijd maar moeten presteren -iets wat in mijn ogen kenmerkend is van deze tijd- leidt in mijn ogen tot een ontzettende eenzaamheid, en maakt dat je vooral bezig bent met jezelf en weinig oog hebt voor iets dat verder dan dat reikt -namelijk elkaar en je omgeving-. Natuurlijk is het niet zo zwart wit, maar dit was het uitgangspunt.
Langzaam maar zeker ben ik geinteresseerd geraakt in mensen die (vrijwillig of niet) zich hier juist vanaf zetten en op een totaal andere manier leven.
Een in mijn ogen veel bewustere manier.

Boswachters, ''verwilderde'' mensen (bijvoorbeeld een man die een jungle in zijn voortuin had gebouwd en daar dagelijks zat), maar ook een meisje met de ziekte van Lyme (voor haar was het dus juist geen bewuste keuze en voor haar was het door haar ziekte onmogelijk mee te kunnen in de snelheid).

Nu heb ik me de afgelopen tijd ingelezen in het naturisme, en ik wordt er steeds enthousiaster over en nieuwsgieriger naar. Het leven in harmonie met de natuur met als doel meer respect krijgen voor jezelf, anderen en je omgeving vind ik iets dat ontzettend belangrijk is, maar tegelijkertijd ook ontzettend ondergewaardeerd in de tijd waarin we nu leven (in iedergeval in mijn omgeving).

Daarom zoek ik dus mensen die het leuk zouden vinden gefotografeerd te worden. Het is puur een schoolopdracht, dus er zal niks gepubliceerd worden of op internet gezet.
Ik zal absoluut rekening houden met je wensen en ik streef ernaar mooie, pure beelden te maken. Ook zijn er ontzettend veel manieren om mensen anoniem te houden in een foto, dus laat dat je niet tegenhouden!

(een voorbeeld van anoniem maar ontzettend mooi naakt zijn foto's van Paul Kooiker ,en dan vooral zijn serie ''Hunting and Fishing'')

Nouja, ik denk dat dit genoeg informatie is! Ik hoop ontzettend dat er mensen zijn die dit een leuk idee vinden en graag mee willen werken! :)

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, Sophie

eiphos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2014, 21:56

Gezocht!

Bericht door eiphos » 11 apr 2014, 22:06

Vergeten te zeggen dat je uiteraard alles aan me kunt vragen en ik ook foto's op kan sturen die ik eerder in dit project gemaakt heb!

Groetjes

Gebruikersavatar
mjana
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:27

Gezocht!

Bericht door mjana » 13 apr 2014, 10:55

Leuk idee. Zou ik best aan meewerken hoor.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Gezocht!

Bericht door Karin » 13 apr 2014, 11:38

Ik noem mezelf dan wel naturist, maar ik heb niet het gevoel dat ik echt bewuster leef dan een gemiddeld ander. Ja, ik ga naar naturistencampings, naar het naaktstrand, lig bloot in m'n tuin. Maar verder? Misschien zit het voor een deel in een mindset, maar ik vraag me vaak af of dat per se met naturisme te maken heeft, of 'gewoon' met de wat sociaal / respectvoller denkende mens.
Wat stel je je er zelf bij voor, wat voor een foto's heb je in gedachten? Ik wil best meewerken, maar vraag me af of ik in het plaatje pas dat je voor ogen hebt.

Geert
Vriend(in) van JAN
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 feb 2013, 13:35

Gezocht!

Bericht door Geert » 14 okt 2014, 14:41

dito :-)
Ik sta er best open voor om mee te werken.
Echter, het plaatje wat jij beschrijft, klinkt wel heel erg ideaal. Voor mijzelf is het meer dat naturisten (volgens mij) wat meer dan gemiddeld nagedacht hebben over wat ze belangrijk vinden. En dat is niet altijd die nieuwste TV. Ook vind ik het zelf belangrijk dat je andere mensen accepteert.

Plaats reactie