bloot wandelen / lopen

Plaats hier je oproep
Plaats reactie
-verwijderd-

bloot wandelen / lopen

Bericht door -verwijderd- » 11 apr 2018, 09:00

hoi allemaal
weet iemand of er in de buurt van Rotterdam de mogelijkheid is om ergens buiten legaal bloot te lopen?
ik zou graag eens een stuk bloot willen wandelen maar kan nergens vinden waar dat legaal mag.
het liefst aan de goede kant van Rotterdam en niet aan de kant van Spijkenisse.
als er iemand is die evt mee wilt vind ik dat ook goed
groetjes

Gebruikersavatar
Bas Hollander
Vriend(in) van JAN
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 mar 2018, 14:04

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door Bas Hollander » 26 apr 2018, 00:48

Een kleding-optioneel gebied dat zó groot is dat je een tijdje kunt wandelen? Dat zou ik niet weten.

Ik ben eens een Facebook groep tegengekomen die speciaal voor blote wandelaars was. Misschien weten die meer.
https://www.facebook.com/groups/naturis ... andelaars/

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door Karin » 26 apr 2018, 09:24

Voor zover ik weet is dat in Nederland eigenlijk niet te doen. Het schijnt wel eens voor te komen in het Hulkesteinse bos, het bosgebied rond Flevo-Natuur (Zeewolde), maar daar zijn ook wel klachten over geweest en mensen op aangesproken door de boswachter. Bekeurd is er geloof ik niet, maar naar mijn idee moet je mensen die daar niet voor kiezen geen naaktheid opdringen op een plek waar ze het niet verwachten.

De wet over dit onderwerp, artikel 430a, is er wat vaag over. Die zegt dat je naakt mag als de plek geschikt is. Maar wat dan exact 'geschikt' is, is iets wat onduidelijk is. Het is al vaker voorgekomen dan mensen bekeurd werden, het op een rechtzaak aan lieten komen, en de rechter moest bepalen of de plek geschikt was of niet. Volgens gingen die zaken tot nu toe alleen over plekken waar mensen in de zon lagen / zaten. Niet over wandelaars. Ik kan me voorstellen dat een enkele naaktwandelaar (of 2 of meer) sneller aangezien wordt als schennispleger, en ook denk ik dat een wandelgebied sneller als ongeschikte plek gezien zal worden.

Wil je in Nederland, zonder gedoe, een stuk naakt wandelen, dan denk ik eigenlijk alleen aan Flevo-Natuur of Elsendorp. Beiden vrij grote recreatieparken, waar dat dus ook gewoon echt mag, maar waar je dus wel op een recreatiepark loopt, en niet in een natuurgebied o.i.d.

Meer info over dit wetsartikel vond ik o.a. hier: http://www.artikel430a.nl/naaktrecreant.html

Pluk-De-Dag
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2018, 20:02
Locatie: Voorne-Putten

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door Pluk-De-Dag » 28 apr 2018, 20:13

Zeg "Wipneus"...
Wát bedoel jij eigenlijk met "de goede kant van Rotterdam" ??
Groetjes uit Spijkenisse :')

-verwijderd-

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door -verwijderd- » 30 apr 2018, 08:17

Bas Hollander schreef:
26 apr 2018, 00:48
Een kleding-optioneel gebied dat zó groot is dat je een tijdje kunt wandelen? Dat zou ik niet weten.

Ik ben eens een Facebook groep tegengekomen die speciaal voor blote wandelaars was. Misschien weten die meer.
https://www.facebook.com/groups/naturis ... andelaars/
bedankt voor je reactie
ik ga op de facebookpagina kijken

-verwijderd-

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door -verwijderd- » 30 apr 2018, 08:18

Karin schreef:
26 apr 2018, 09:24
Voor zover ik weet is dat in Nederland eigenlijk niet te doen. Het schijnt wel eens voor te komen in het Hulkesteinse bos, het bosgebied rond Flevo-Natuur (Zeewolde), maar daar zijn ook wel klachten over geweest en mensen op aangesproken door de boswachter. Bekeurd is er geloof ik niet, maar naar mijn idee moet je mensen die daar niet voor kiezen geen naaktheid opdringen op een plek waar ze het niet verwachten.

De wet over dit onderwerp, artikel 430a, is er wat vaag over. Die zegt dat je naakt mag als de plek geschikt is. Maar wat dan exact 'geschikt' is, is iets wat onduidelijk is. Het is al vaker voorgekomen dan mensen bekeurd werden, het op een rechtzaak aan lieten komen, en de rechter moest bepalen of de plek geschikt was of niet. Volgens gingen die zaken tot nu toe alleen over plekken waar mensen in de zon lagen / zaten. Niet over wandelaars. Ik kan me voorstellen dat een enkele naaktwandelaar (of 2 of meer) sneller aangezien wordt als schennispleger, en ook denk ik dat een wandelgebied sneller als ongeschikte plek gezien zal worden.

Wil je in Nederland, zonder gedoe, een stuk naakt wandelen, dan denk ik eigenlijk alleen aan Flevo-Natuur of Elsendorp. Beiden vrij grote recreatieparken, waar dat dus ook gewoon echt mag, maar waar je dus wel op een recreatiepark loopt, en niet in een natuurgebied o.i.d.

Meer info over dit wetsartikel vond ik o.a. hier: http://www.artikel430a.nl/naaktrecreant.html
bedankt voor je reactie
ik ga mij verdiepen in de door jouw voorgestelde locatie's
maar een recreatiepark is dat dan helemaal naakt of ook geklede personen?

groetjes

-verwijderd-

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door -verwijderd- » 30 apr 2018, 08:20

Pluk-De-Dag schreef:
28 apr 2018, 20:13
Zeg "Wipneus"...
Wát bedoel jij eigenlijk met "de goede kant van Rotterdam" ??
Groetjes uit Spijkenisse :')
ik bedoel met de goede kant..
voor mij de goede kant
ik heb geen zin om heel veel kilometers te moeten rijden naar de kan van spijkenisse.
groetjes

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door Karin » 01 mei 2018, 11:33

wipneus schreef:
30 apr 2018, 08:18
bedankt voor je reactie
ik ga mij verdiepen in de door jouw voorgestelde locatie's
maar een recreatiepark is dat dan helemaal naakt of ook geklede personen?

groetjes
Dat ligt aan het weer. Als het niet zulk mooi weer is, zul je vrijwel niemand naakt zien. Maar het mag nog steeds wel. Als het prachtig weer is, zul je op zowel Flevo-Natuur als Elsendorp wel wat mensen gekleed zien. Al was het alleen maar omdat ze op weg zijn van hun kampeermiddel naar de parkeerplaats om op pad te gaan (of terug komen natuurlijk).
Ook hebben beide parken personeel dat niet naakt gaat.

Gebruikersavatar
Bas Hollander
Vriend(in) van JAN
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 mar 2018, 14:04

Re: bloot wandelen / lopen

Bericht door Bas Hollander » 05 mei 2018, 13:16

Er wordt ook een paar keer oor de NFN Naakt wadlopen georganiseerd. Dan loop je ook naakt door half Schiermonnikoog.

Maarja, wel een eindje verwijderd van "de goede kant van Rotterdam". ;)

Plaats reactie