Een nieuw jaar, nieuwe ideeen!

Plaats hier je oproep
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohnR
Vriend(in) van JAN
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2016, 15:19

Een nieuw jaar, nieuwe ideeen!

Bericht door JohnR » 13 jan 2021, 08:57

Hoi allemaal,

Momenteel zijn we als bestuur bezig om de website wat op te leuken en aantrekkelijker te maken. We hopen zo nog uitnodigender te zijn voor bezoekers om zich aan te sluiten bij onze vereniging. En daar hebben we jullie hulp bij nodig. Zowel Vrienden van Jan als de regelmatige bezoekers.

Waar kun je ons mee helpen?
  • Noem 3 positieve dingen over de website en het forum, en noem 3 negatieve punten of zaken je nog mist.
  • Voor het opleuken van de website wil ik foto's gaan maken en zoek daarvoor vrijwilligers. Het zou geweldig zijn als we onze eigen leden en bezoekers op de foto kunnen krijgen die het naturisme positief in het licht zetten. Dit kan zowel herkenbaar, als onherkenbaar in beeld worden gebracht. En ik wil geen cleane studiofoto's maken, maar juist in de persoonlijke sfeer bij mensen thuis of op een voor jouw leuke plaats. Ik zoek iedereen, dus je hoeft geen foto-carriere achter de rug te hebben. (wellicht ook handig om te vermelden dat ik fotograaf ben van beroep)

mindfulnudist
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 okt 2020, 14:06

Re: Een nieuw jaar, nieuwe ideeen!

Bericht door mindfulnudist » 17 jan 2021, 18:57

Waarvan ik denk dat het helpt om wat meer bezoekers/leden te trekken is misschien een blog gekoppeld aan de site met (persoonlijjke) verhalen van wat naturisme voor iemand betekent of hoe ze bij naturisme zijn uitgekomen.

Verder is de site prima. Alleen wat rustig. Maar tis ook coronatijd & wintertijd.

Wat ik me afvroeg is of leden ook een activiteit kunnen aandragen/leiden?

Vandaag heb ik de website van Stichting Naturisme Isabellagriend een beetje gemoderniseerd ter voorbereiding op het overdragen van zaken van oud naar nieuw bestuur. Idee was om daar op het terrein enkele activiteiten te organiseren zoals bv meditatie buiten, fotograferen, opruimactie, sport, kennismaking met naturisme voor drempelvreesers, maandelijkse meet&greet etc.

Maar buiten dat voornemen dus de vraag of regionale activiteiten aangedragen kunnen worden of dat alles uit de koker van de activiteitencommissie moet komen?

Gebruikersavatar
Jos
Vriend(in) van JAN
Berichten: 908
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:45

Re: Een nieuw jaar, nieuwe ideeen!

Bericht door Jos » 19 jan 2021, 21:40

Dit draadje is eigenlijk gestart voor ideeën voor de website, maar omdat hier gevraagd wordt naar activiteiten wil ik hier namens de activiteitencommissie wel op reageren.
Natuurlijk staan wij open voor ideeën en wanneer je die zelf ook wilt begeleiden, dan zijn wij daar helemaal blij mee. Ik zou zeggen, neem contact op met ac@wijzijnjan.nl en we kunnen alles bespreken.
Waar kijken we naar: in oktober van het ene jaar maken we het schema voor het nieuwe jaar, waarbij we data prikken voor de weekenden en de campings die we zullen gaan aanschrijven om te zien of we dat weekend kunnen komen.
Daarna gaan we zoeken wat aantrekkelijk kan zijn voor onze leden, die uit het hele land komen.

Soms kan het gemakkelijker zijn om een "spontane" actie op het forum aan te kondigen. Het is dan geen activiteit van JAN, maar je hebt wel dezelfde doelgroep bereikt.

Gebruikersavatar
Karin
Vriend(in) van JAN
Berichten: 5808
Lid geworden op: 02 apr 2006, 09:20

Re: Een nieuw jaar, nieuwe ideeen!

Bericht door Karin » 08 feb 2021, 13:10

JohnR schreef:
13 jan 2021, 08:57
Hoi allemaal,

Momenteel zijn we als bestuur bezig om de website wat op te leuken en aantrekkelijker te maken. We hopen zo nog uitnodigender te zijn voor bezoekers om zich aan te sluiten bij onze vereniging. En daar hebben we jullie hulp bij nodig. Zowel Vrienden van Jan als de regelmatige bezoekers.

Waar kun je ons mee helpen?
  • Noem 3 positieve dingen over de website en het forum, en noem 3 negatieve punten of zaken je nog mist.
  • Voor het opleuken van de website wil ik foto's gaan maken en zoek daarvoor vrijwilligers. Het zou geweldig zijn als we onze eigen leden en bezoekers op de foto kunnen krijgen die het naturisme positief in het licht zetten. Dit kan zowel herkenbaar, als onherkenbaar in beeld worden gebracht. En ik wil geen cleane studiofoto's maken, maar juist in de persoonlijke sfeer bij mensen thuis of op een voor jouw leuke plaats. Ik zoek iedereen, dus je hoeft geen foto-carriere achter de rug te hebben. (wellicht ook handig om te vermelden dat ik fotograaf ben van beroep)
Ik heb er geen bezwaar tegen om op de foto te gaan, ook niet als het herkenbaar is. En het lijkt me dat dat tijdens kampeerweekenden prima te regelen is. Zo is dat in het verleden tenslotte al vaker gedaan (ook voor de NFN, met een fotograaf die zij geregeld hadden).

En verder, het gaat wel niet over het website of het forum, denk ik dat het geen kwaad kan als iemand (of meerdere personen) het twitter- en/of facebookaccount oppakt, en daar af en toe wat deelt over de JAN en wat we allemaal uitspoken.
Eventueel kan je natuurlijk wel de feed van de socials op de website laten verschijnen.

Overigens denk ik dat leuke foto's het altijd goed doen op een website. :-)

casper97
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2021, 12:23

Re: Een nieuw jaar, nieuwe ideeen!

Bericht door casper97 » 12 feb 2021, 11:14

Leuk dat er initiatief genomen wordt om de website etc. aantrekkelijker te maken!

Zelf ben ik sinds kort online op een soort kleine zoektocht naar naturisme voor jongeren en jongvolwassenen.
En hoewel ik wel wist dat het naturisme tegenwoordig voornamelijk uit wat oudere doelgroepen bestaat was ik toch verbaast hoe weinig informatie, groepen en activiteiten voor jongeren bestaat. Natuurlijk doen de NFN en JAN enorm hun best en dat wordt zeker gewaardeerd. Maar in het digitale tijdperk waarin wij nu leven is een aantrekkelijke online omgeving ook een pluspunt!
Mijn tip zou zijn om, zoals eerder genoemd, de sociale media kanalen goed up to date te houden; facebook, twitter en evt instagram.

Ook vind ik het altijd fijn om foto's en verhalen van andere mensen te zien en te lezen. Dit in de vorm van een blog of persoonlijke verhalen zou ik erg leuk vinden. Zeker verhalen en (nette) foto's over activiteiten die zijn ondernomen lijken mij interessant, aangezien ik daar wel interesse in heb maar nooit naartoe ben geweest.
Ook zou ik het zelf fijn vinden om wat meer informatie/ervaringen te kunnen lezen over plekken (campings, sauna's, strandjes) waar jongeren zijn geweest. Er zijn in Nederland best veel plekken voor naturisten maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat dit iets toe kan voegen :)

Plaats reactie